Handel kiedyś był bardziej przewidywalny. Dla przykładu w okresach przedświątecznych wiedzieliśmy, które produkty zwiększą swoją sprzedaż i jaki musimy mieć zapas. Z kolei teraz się to nie sprawdza. Kiedyś jak były popularne imieniny to wiedzieliśmy, że musimy się zaopatrzyć w większą ilość ciasta. Teraz zupełnie nie wzrasta sprzedaż ciasta w takich dniach. Czasami w zwykły weekend, ciasto sprzedaje się rewelacyjnie jak nigdy. Handel był o tyle lepszy, że sprzedawało się więcej. Jednak asortyment był mniej zróżnicowany, dzisiaj chcąc sprzedać tą samą ilość trzeba mieć kilka marek i rodzajów danego asortymentu. Nie umiem powiedzieć czy handel był lepszy czy gorszy – ale zdecydowanie był prostszy. Wymagał mniej nakładu pracy, mniej myślenia i kombinowania ponieważ sprzedaż przewidywaliśmy w danym okresie na podstawie danych z poprzedniego roku. Nawet majonezu na jedne święta sprzedajemy mnóstwo a w innym roku wcale. Dzisiaj trzeba uważnie obserwować i analizować konsumentów oraz trendy rynkowe, by dopasować odpowiednio ofertę do zapotrzebowania konsumentów.
Małgorzata Bulik Właścicielka sklepu w Borzęcinie Dużym
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.