Kategorie produktów

Duże mocne z pianką

Niedziela, 03 września 2006 HURT & DETAL - Nr 5 (7) / 2006
Do tej pory spożycie piw mocnych w naszym kraju stanowiło swoisty fenomen, o znaczeniu niespotykanym na innych zachodnich rynkach piwnych. W ostatnim czasie obserwuje się tendencję spadku zainteresowania piwami o podwyższonej zawartości alkoholu - ich sprzedaż w ubiegłym roku obniżyła się średnio o 8-9% - jednak mają liczne grono swoich stałych miłośników.

Innowacyjność Carlsberga

Młodzi konsumenci zazwyczaj preferują piwa o mniejszej zawartości alkoholu. Tym tłumaczyć można spadek spożycia piwa mocnego – ocenia Andrzej Kotfis, Dyrektor Działu Rozwoju Rynku, w Carlsberg Polska. Zaznacza, że pomimo tej niekorzystnej tendencji piwa mocne z portfolio Carlsberg Polska osiągają bardzo dobre wyniki sprzedaży. Okocim Mocne w podsumowaniu pierwszych siedmiu miesięcy bieżącego roku, znalazło się na drugiej pozycji wśród najlepiej sprzedających się marek firmy. W ubiegłym roku Carlsberg Polska zdecydowała się na rewitalizację tej tradycyjnej marki. Unowocześnione zostało opakowanie piwa, eksponując zupełnie nowe wcielenie kozła z herbu browaru, uruchomiono też platformę komunikacyjną pod hasłem ,,Okocim mocne - tylko dla orłów ‘’.

Wśród piw mocnych z portfolio Carlsberg Polska znajdziemy także marki lokalne. Dla zachodniopomorskiej marki Bosman jest to Bosman Specjał (6,6% alkoholu i 14% ekstraktu), dla dolnośląskiego Piasta - Piast Mocne (6,7% i 14,1% ekstraktu), natomiast dla sierpeckiego Kasztelana piwo o intensywnym smaku i największej mocy wśród regionalnych mocnych piw Carlsberga - Kasztelan Mocne (6,8% alkoholu i 14,6% ekstraktu).

Wszystkie z wymienionych marek piw regionalnych Carlsberg Polska zyskały w tym roku nową etykietę. Zmiana wizualizacji marek regionalnych wiązała się nie tylko z odświeżeniem kolorystyki opakowań. Dzięki umieszczeniu na etykietach piw charakterystycznych elementów, odpowiednio-prawdziwego wilka morskiego dla Bosmana, polskiego szlachcica w przypadku Kasztelana i symbolu Wrocławia, ikony wrocławskiego Ratusza, dla Piasta - podkreślono silny związek tych marek z właściwymi im regionami, w których każda z wymienionych cieszy się pozycją lidera i lojalnością wśród konsumentów.

Zdaniem Pawła Gorczycy, Brand Managera marki Okocim Mocne, cechą charakterystyczną w podejściu Carlsberg Polska do segmentu piw mocnych jest duża innowacyjność.. Z jednej strony przejawia się ona w odświeżeniu wizualizacji tych piw, z drugiej – w sposobie komunikowania wartości marek. W przypadku marki Okocim Mocne przyjęcie nietypowej dla segmentu piw mocnych, ocenianego jako segment stosunkowo konserwatywny, konwencji komunikacji ,,z przymrużeniem oka” przyniosło doskonałe efekty. Udział marki w grudniu 2005 , po zakończeniu emisji pierwszego z serii spotów reklam ,,Tylko dla Orłów”, wzrósł do 2,3%, w porównaniu do 1,5% w miesiącach poprzedzających odświeżenie wizerunku marki. Tak wyraźny progres w udziałach rynkowych potwierdza słuszność nowej strategii dla marki, zakładającej poszerzenie grona konsumentów piwa Okocim Mocne o konsumenta młodszego.

Marki piw mocnych oferowanych przez Carlsberga wyróżnia też ich wysoki poziom dostępności w punktach sprzedaży - marka Okocim Mocne zyskała bowiem w tym roku tytuł Lidera Dystrybucji.

Tatra i Strong

Dbałość o miłośników mocniejszych piw deklaruje także Grupa Żywiec.
„W naszym asortymencie piw mocnych największą popularnością cieszą się Tarta Mocne i Strong” – deklaruje przedstawiciel firmy.

Tatra Mocne to doskonałe klasyczne piwo mocne, charakteryzuje się piękną złocistą barwą, wyróżnia się klarownością, gęstą pianą, chmielowym aromatem, wyraźną goryczką i intensywnym głębokim smakiem. Zawiera 15,1 ekstraktu i 7 % alkoholu. Piwo to dostępne jest w butelkach zwrotnych 0,5 l oraz puszkach 0,5l i czteropaku 4x puszka 0,5l. Jest sprzedawane na terenie całego kraju.
Marka Strong w lutym tego roku pojawiła się na rynku w nowym opakowaniu. Komunikacja marki związana jest z podkreśleniem jej prestiżu i wysokiej jakości. Proste liternictwo, czarno-złota stylistyka i wyraźnie podkreślona nazwa - to nowe elementy, jakie pojawiły się na opakowaniach Stronga

Strong produkowany jest według tradycyjnych metod technologicznych. Wyłącznie z najwyższej jakości naturalnych surowców: słodu, chmielu, drożdży i wody. Charakteryzuje się ciemnozłocistą barwą i unikalnym smakiem. Wysoka zawartość alkoholu i ekstraktu nadaje temu piwu specyficzny smak, a połączeniu z odpowiednim nasyceniem dwutlenkiem węgla także orzeźwia. Strong jest dostępny w butelkach 0,5 l i 0,33l i puszkach o pojemności 0,5 l. a także w opakowaniach zbiorczych.

W związku z odświeżeniem wizerunku Strong stworzył pod adresem www.strong.com.pl serwis informacyjny, który obok faktów o piwie regularnie dostarcza najbardziej interesujących wiadomości ze świata motoryzacji, sportu, rozrywki oraz tego, co ciekawe i niezwykłe.

Dębowe i Lech

Kompania Piwowarska S.A. ma w swoim portfolio dwa piwa z segmentu piw mocnych: Dębowe Mocne i Lech Mocny. Jak informuje Marek Rawicki, Brand Manager marki Dębowe Mocne – „miarą popularności piwa jest udział rynkowy. Obecnie dla piwa Dębowe Mocne wynosi on 3,1%, (źródło ACN, dane YTD’06), co dla piwa z kategorii piw mocnych jest doskonałym wynikiem. Łączne udziały Kompanii Piwowarskiej S.A. w tym segmencie (czyli Dębowego Mocnego i Lecha Mocnego) są dość stabilne i wynoszą ok. 16% - dane ACN, YTD’06”.
Czym się wyróżniają nasze piwa? - „Dębowe Mocne to piwo wysokiej jakości, wyróżniające się wyjątkowym, zbalansowanym smakiem. Pojawiło się na rynku w 2002 r., szybko zdobywając uznanie konsumentów i istotne udziały rynkowe.” Niedawno zostało odznaczone Złotym Laurem Konsumenta 2006 w kategorii piwa mocne.
„Złoty Laur to dla nas ważne wyróżnienie – mówi Marek Rawicki – tym bardziej zobowiązujące, że przyznane przez konsumentów, czyli tych, dla których stworzyliśmy tę markę. Jesteśmy wdzięczni za wyrazy sympatii i przywiązania. Mamy nadzieję, że nagroda przyczyni się do zwiększenia i tak dużego już grona sympatyków i znawców piwa Dębowe Mocne.”
Lech Mocny - to pełnia i intensywność smaku. To piwo dla wytrawnych piwoszy. Wprowadzenie tej marki na rynek w 1996 roku było odpowiedzią na rosnącą popularność piw o wyższej zawartości alkoholu. Produkowany ze znakomitych gatunków polskiego jęczmienia browarnego, gwarantuje najlepszą jakość, a ponadto podwyższona zawartość ekstraktu nadaje mu intensywny i bogaty smak.

Mocne z tradycją

Silną pozycję na rynku piw mocnych zajmuje również Perła - Browary Lubelskie S.A. „Z roku na rok nasz udział w rynku piw mocnych rośnie. Obecnie wynosi prawie 2% w rynku ogólnopolskim, zaś w rynku regionalnym prawie 20%. Ciągły wzrost udziału rynkowego zapewniają walory smakowe oraz wysoka jakość produkowanego przez nas piwa, którą doceniają nasi konsumenci” – mówi Grażyna Łojko, Prezes Zarządu Perła-Browary Lubelskie S.A.

Firma o tradycji sięgającej początku XIX wieku posiada szeroki asortyment piw. Wśród nich możemy znaleźć również piwa mocne, które cieszą się dużą popularnością wśród konsumentów: Perła Mocna i Goolman Strong. Perła Mocna – piwo jasne mocne, Blg 15,1% Alk. do 7,8% obj., dostępne w opakowaniach: butelka zwrotna 0,5 l, puszka 0,5 l, KEG 30 litrów i KEG 50 litrów. Goolman Strong – piwo jasne mocne, Blg 14% Alk. do 7% obj., dostępne w opakowaniach puszka 0,5 l.

Prawdziwą perełką w kolekcji Browarów Lubelskich jest Perła Mocna. Ciemnobursztynowa barwa, kremowa piana, wyborny intenstwny smak zostały wielokrotnie docenione zarówno przez konsumentów jak i specjalistów z branży piwowarskiej. Podczas Ogólnopolskiego Święta Chmielarzy i Piwowarów „Chmielaki 2005” w Krasnymstawie, Perła Mocna otrzymała I miejsce w Konsumenckiej Ocenie Jakości piwa w kategorii piw jasnych, ekstrakt 14,1 – 15,1. Kolejnym osiągnięciem tego piwa było I miejsce w kategorii piw mocnych na XIII Jesiennym Spotkaniu Browarników podczas Otwartego Konkursu Piw. Zwieńczeniem sukcesów Perły Mocnej jest zaszczytny tytuł Piwa Roku 2005. Jest to tytuł i medal przyznawany przez Towarzystwo Promocji Kultury Piwa-Bractwo Piwne. Tytuł ten jest wynikiem sumy ocen, jakie Perła Mocna uzyskała podczas konkursów piwnych, odbywających się w ciągu całego roku.

Kolejnym piwem mocnym produkowanym przez nasz Browar jest Goolman Strong - perfekcyjne połączenie wysokiej jakości i przystępnej ceny. Wysoka jakość Goolmana osiągnięta została dzięki połączeniu tradycyjnej metody warzenia piwa z komputerową technologią produkcji na najwyższym europejskim poziomie.

Stale rosnące udziały w rynku marki Goolman i coraz większa popularność wśród konsumentów wpłynęły na decyzję o wprowadzeniu na rynek jego mocnej odmiany. Pojawienie się Goolmana Strong na rynku było odpowiedzią na zapotrzebowanie konsumentów.

„Była to trafna decyzja, gdyż Goolman Strong, dzięki swej intensywnej goryczce, głębokiemu zapachowi chmielu i złocistej barwie, cieszy się stale rosnącym udziałem wśród wielbicieli piw z segmentu piw mocnych” – mówi Grażyna Łojko.

tagi: piwo mocne , warka strong , perła , goolman ,