Rośnie grupa osób negatywnie oceniających rozwiązania ograniczające handel w niedziele, jak również maleje odsetek respondentów będących zupełnymi zwolennikami regulacji – wynika z badań przeprowadzonych przez Maison&Partners na zlecenie Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.
Od 1 stycznia 2019 roku sklepy mogą być otwarte tylko w jedną niedzielę w miesiącu. Według przeprowadzonych badań, zwiększenie poziomu ograniczeń, powoduje wzrost grupy osób negatywnie oceniających rozwiązania ograniczające handel w niedziele.
Z badania wynika, że obowiązujące ograniczenie negatywnie ocenia 51 proc. respondentów, w porównaniu do wyników z listopada ubiegłego roku było to 46 proc. W porównaniu do grudnia 2018 roku liczba osób którym przeszkadza ograniczenie handlu w niedziele wzrósł o 4 punkty do 42 proc. Zmniejsza się również grupa Polaków zdecydowanie popierających ograniczenie handlu w niedziele, wynosi ona dzisiaj 24 proc., w porównaniu do listopada 2018 roku było to 31 proc.
Jak wynika z badań zaprezentowanych przez ZPP, przeprowadzonych przez Maison&Partners, zmianie nie ulegają profile zwolenników i przeciwników ograniczających handel w niedziele. Większość przeciwników ograniczeń to mieszkańcy małych miast do 20 tysięcy, którym restrykcje ograniczyły możliwości spędzania wolnego czasu w weekend, oraz dużych miast powyżej 100 tysięcy mieszkańców. Robienie zakupów w niedziele objęte zakazem deklaruje ok. 60 proc. respondentów, z których 75 proc. odwiedza małe sklepy spożywcze, zaś ok. 40 proc. Polaków robi zakupy na stacjach benzynowych.
Kredyty udzielane firmom oraz ratalne mają się gorzej...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.