"Spodziewamy się, że w 2019 roku sprzedaż piwa w Polsce nieznacznie spadnie. Rynek wzrośnie w ujęciu wartościowym w wyniku spodziewanego wzrostu kosztów energii, surowców i opakowań oraz utrzymującej się inflacji w Polsce." - czytamy w sprawozdaniu spółki.
Grupa Żywiec zapowiedziała również kontynuację strategii budowania wartości poprzez silne marki, innowacje, poprawę dystrybucji i obsługi klientów oraz odpowiadania na potrzeby konsumentów.
W 2018 roku przychody ze sprzedaży Spółki wzrosły o 4% i wyniosły 3 340 milionów złotych w porównaniu do 3 199 milionów złotych w 2017 roku. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 23% i wyniósł 407 milionów złotych w porównaniu do 331 milionów złotych w 2017 roku. W 2018 roku Grupa Żywiec S.A. osiągnęła 313 milionów złotych zysku netto, co oznacza wzrost o 19% w porównaniu do 262 milionów złotych w 2017 roku. Wczesne lato i dobra pogoda w sezonie, w połączeniu z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, przyczyniły się do wzrostu sprzedaży piwa w 2018 roku. Konsumenci częściej sięgali po droższe i bardziej zróżnicowane produkty. - czytamy w sprawozdaniu.
Grupa Żywiec S.A. zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży marek premium w tym Żywca, Heinekena i Desperadosa. Firma podwoiła także sprzedaż piw i radlerów bezalkoholowych dzięki wprowadzeniu Strefy Zero, w której na szeroką skalę dostępne stały się Żywiec 0.0%, Heineken 0.0% oraz nowe warianty smakowe Warki Radler 0.0%.
“Cieszymy się, że strategia budowania wartości przynosi rezultaty i że nasze działania przyczyniają się do dalszej premiumizacji rynku piwa. Skuteczna odpowiedź na wzrost zainteresowania konsumentów droższymi markami piwa oraz rozwój oferty piw bezalkoholowych zaowocowało zwiększeniem przychodów z każdego hektolitra piwa aż o +7 proc. Przy podobnym do zeszłego roku poziomie sprzedaży zwiększyliśmy także zysk.” - powiedział Francois-Xavier Mahot, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A. – “Widząc kontynuację trendów i wzrost kosztów produkcji, w tym roku będziemy kontynuować strategię budowania wartości.” – dodał Mahot.
źródło: bankier.pl
tagi: Grupa Żywiec , prognozy , sprzedaż , piwo , alkohole , wyniki finansowe ,
Prezenty pochłaniają dużą część świątecznych wydatków Jak wynika z najnowszego badania, 18,5% Polaków przeznacza...
Steven Libermann nowym Chief Executive Officer Stock Spirits GroupSteven Libermann objął stanowisko Chief Executive Officera...
Wyścig o klienta osłabił przedświąteczne podwyżkiAnaliza 94,3 tys. cen pokazuje, że w listopadzie najmocniej...
Rolnicy w Brukseli domagają się silnej WPR i sprawiedliwego handluW Brukseli odbyło się spotkanie przed szczytem Rady...
Coraz więcej emerytów pracujeWydłużenie aktywności zawodowej przekłada się na wyższe...
Otwarcia firm nadal przeważają nad zamknięciami, nawet mimo niewielkiego spadku rdr.W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025 r. do CEIDG...
Najem zwrotny coraz bardziej zyskuje na popularnościNajem zwrotny zyskuje na popularności w sektorze handlowym...
Polacy biorą coraz więcej L4 z powodu nadużywania alkoholuRośnie liczba zwolnień lekarskich z powodu nadużycia...