To był rok 1995. Nie miałem żadnego doświadczenia w handlu. Co prawda moja mama pracowała wcześniej w sklepie dokładnie w tym miejscu, w którym znajduje się teraz mój punkt, ale ja sam nie miałem z nim nic wspólnego. Zacząłem tak naprawdę od handlu obwoźnego. Miałem do dyspozycji odpowiedni samochód, więc wraz ze szwagrem postanowiliśmy kupić towar i pojechać na jarmark. Potem był drugi, trzeci i kolejny. W ten sposób sprzedaż na straganie stała się naszym sposobem na życie. W tamtym czasie każdy, kto chciał otworzyć sklep zaczynał od sprzedaży na takim małym ryneczku w okolicy. Właściwie po spędzeniu tam jednego sezonu zdecydowaliśmy się o przeniesieniu interesu do lokalu. Z obecnej perspektywy początek był dość zabawny, ponieważ nie mając pojęcia o tym, ile towaru należy zamówić do sklepu, wszystko robiliśmy „na oko”. To poskutkowało tym, że zanim oficjalnie go otworzyliśmy, wyprzedaliśmy wszystkie czekolady. Jak to się stało? Mieszkańcy nas znali i widzieli, że niedługo otwieramy, więc w trakcie towarowania półek zaglądali do nas prosząc, byśmy zrobili wyjątek i sprzedali im słodycze. Sklep oczywiście otworzyliśmy zgodnie z planem, ale bez ani jednej czekolady. Na tym jednak polegają początki, że zaczynając nikt nie wie czego akurat powinien sprowadzić więcej i co klientom najbardziej przypadnie do gustu.
Zbigniew Dylewicz Właściciel sklepu w Stoczku Łukowskim
W 2025 r. sytuacja na polskim rynku pracy powinna pozostać...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.