Święta, a szczególnie czas przed samym Bożym Narodzeniem to okres sporego zamieszania w sklepie. Największym problemem jest zawsze wielkość zamówień. Niemal każdy producent słodyczy czy alkoholi przygotowuje z tej okazji sezonową ofertę, która przykuwa wzrok i dodaje placówce świątecznego nastroju. I tu rodzi się zawsze problem – ile towaru zamówić, by klient miał wybór, a inwestycja w sezonową ofertę przyniosła zysk. Jest to o tyle problematyczne, że kiedy zrobimy zbyt duże zamówienie i sezonowe produkty nie sprzedadzą się przed świętami, to musimy pogodzić się ze stratą. Jeśli na przykład 24 grudnia zostaną nam na półkach czekoladowe figurki Mikołaja, to po świętach już ich na pewno nikt nie kupi. Dużym ułatwieniem są owijki z sezonową grafiką, które można z produktu zdjąć i później oferować do sprzedaży w standardowym opakowania, jednak nie wszyscy producenci się na takie rozwiązanie decydują. Wyjście naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom detalistów byłoby korzystne dla obu stron. My nie martwilibyśmy się o zalegający towar, a firma sprzedałaby znacznie więcej swoich produktów.
Edyta Kozłowska Właścicielka sklepu w Mińsku Mazowieckim
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.