Rynek i potrzeby konsumentów zmieniają się. Obecnie widoczna jest tendencja poszukiwania jakości. Mając do wyboru lepszy jakościowo alkohol lub tańszy produkt, klient wybierze ten pierwszy. Zwłaszcza, że przed nami jeden z najgorętszych okresów sprzedażowych dla kategorii alkoholi mocnych – Święta Bożego Narodzenia, który determinuje wzrosty w segmentach premium. Dlatego warto mieć w swoim sklepie trunki, które zapewnią dobrą sprzedaż.
Wódka Stumbras wyróżnia się bardzo wysoką jakością, a także obecnością składników, z których jest wytworzona. W butelce wódki czystej Stumbras Centenary znajdziemy kłos pszenżyta, a w wariantach smakowych kawałki pigwy, żurawinę oraz maliny.
Jak przyznaje Adam Radomski, właściciel sklepu sieci „Kangur” w Łodzi – Stumbras wchodząc na polski rynek jako pierwsza na rynku wódka idealnie wypełnił lukę cenową na półce – pomiędzy wódką ekonomiczną a premium. „Uwagę klienta przyciągnął źdźbłem w butelce, przez lata budował swój rynek i zyskał duże grono stałych klientów. Dziś jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek wódki z kategorii średniej premium” – zauważa pan Adam.
„Wódki smakowe Stumbras mają 40% mocy, to jeden z ważniejszych czynników wyróżniający je spośród produktów konkurencji. Informację komunikujemy napisami przy półce. Taki przekaz naprawdę działa na klienta” – podkreśla Karol Zieliński, Starszy Przedstawiciel Handlowy MV Poland.
„Staram się mieć wszystkie pojemności i warianty marki Stumbras. Prowadzę sklep specjalistyczny i polecam swoim klientom tylko najlepsze alkohole. Stumbras to bardzo dobra marka, nigdy nie zawiodłem się na żadnym trunku MV Poland” – informuje Łukasz Chachaj, właściciel sklepu „Winoteka” w Łodzi.
Miejsce na półce i poza nią
Produkty Stumbras muszą być wystawione w miejscu, które będzie wskazywało jego próg cenowy i jakościowy. „Stumbras jest marką na poziomie średnim premium, także zdecydowanie jego miejsce to hot point” – przyznaje pan Radomski. Kompozycja półki na co dzień i od święta, różni się przede wszystkim tym, że na święta w sklepie „Kangur” lepiej wyeksponowane są prezentowe warianty alkoholi, w tym także marki Stumbras.
Z kolei w sklepie „Winoteka” – lokalizacja produktów Stumbras to także – poza półką – dodatkowe wyspy. „Czwarty kwartał jest jednym z ważniejszych i dla producenta i dla detalisty. Dzięki dodatkowym ekspozytorom można sprzedaż jeszcze powiększyć. Wyspa dobrze się prezentuje, buduje świadomość marki i zachęca klienta do dodatkowych zakupów” – przyznaje Przedstawiciel MV Poland. „Wyspa Stumbras z hasłem Wierny naturze, to produkt kompletny wizualnie, jakościowo, cenowo, dopracowany w każdym calu” – dodaje pan Chachaj, właściciel sklepu.
Obustronne korzyści z takiej współpracy docenia także Karol Zieliński, przyznając, że na ekspozycjach ważny jest porządek i czytelność cenowa.
11 miesięcy i… GRUDZIEŃ
„Grudzień rządzi się własnymi prawami, w okresie przedświątecznym odnotowuję nawet trzykrotne wzrosty, mówi się że jest grudzień i reszta roku” – opowiada Łukasz Chachaj.
„Do konsumpcji na stół – bardzo dobrze sprzedają się wszystkie smaki Stumbrasa w butelkach 0,5 l. Ale jako prezenty powodzeniem cieszy się Stumbras Premium Organic w eleganckim kartoniku” – komentuje świąteczną sprzedaż właściciel łódzkiej „Winoteki”. Sklep w Łodzi istnieje 8 lat, więc pan Łukasz zna klientów i rynek alkoholowy. Klienci lubią nowości i wciąż ich poszukują. Święta to dobry czas dla limitowanych edycji oraz opakowań prezentowych, które w swojej ofercie posiada Stumbras.
„Stumbras Centenary 0,7 l w ekskluzywnym białym kartoniku – to hit sprzedaży i odpowiedź na oczekiwania klienta świątecznego. Cieszy się naprawdę bardzo dużym powodzeniem. W kartoniku mamy także Stumbras Premium Organic, która jest kupowana w formie prezentu” – przyznaje Adam Radomski.
Zarówno pan Adam, jak i pan Łukasz oraz przedstawiciel handlowy – pan Karol – zgodnie przyznają: musimy się wspierać, komunikować, zaskakiwać klienta – edycjami limitowanymi, okazyjnymi opakowaniami, tylko tak można wygrać nierówną walkę z marketami czy dyskontami.
„I tutaj znowu muszę pochwalić markę Stumbras. To chyba jedyna marka, której sukces w Polsce polega na tym, że miał jednolitą politykę cenową dla kanału nowoczesnego i tradycyjnego. To przewaga marki Stumbras nad innymi” – dodaje właściciel sklepu Kangur.
Współpraca i dobra komunikacja to podstawa
Poza ciekawym portfolio, wysokiej jakości trunkami – dużą zaletą firmy MV Poland jest współpraca przedstawiciela handlowego z poszczególnymi sklepami. „MV Poland wyróżnia się podejściem do handlu, współpracą z detalistami, ale także jakością i samym opakowaniem. Jako detalista doceniam także stały kontakt z firmą za pośrednictwem przedstawiciela handlowego. Mogę zapytać o wszystko, zamówić bezpośrednio produkt do sklepu, doceniam także gratyfikację sprzedaży” – mówi Adam Radomski.
Łukasz Chachaj z kolei podkreśla, że firmę MV Poland wyróżnia konsekwencja w działaniu. „Zawsze mogę liczyć na wsparcie, fajny asortyment, są pewni w działaniu, jeżeli czegoś się podejmą, to realizują to” – opowiada detalista.
Trendy wskazują na to, że wódki i alkohole premium będą rosły w siłę. Jak zgodnie przyznają detaliści z Łodzi – produkty marki Stumbras – odpowiednio wyeksponowane, gwarantują sukces sprzedażowy, zwłaszcza w okresie świątecznym.
Monika GórkaStumbras na święta porady dla detalisty- Dobrze wyeksponuj opakowania prezentowe Stumbras
- Prowadź aktywną sprzedaż, bądź dla klienta dobrym doradcą
- Informuj o tym, że wódki smakowe Stumbras to trunki 40%
- Dodatkowe wyspy czy standy budują świadomość marki oraz generują lepszą sprzedaż. To dobre miejsce na ekspozycję wódek Stumbras
Karol Zieliński, Starszy Przedstawiciel Handlowy MV Poland