“Od lat dostawy Paczkomatów® InPost ograniczają zanieczyszczenia w dużych miastach. Dostawcą obecnie używanych samochodów elektrycznych jest Nissan, ale nie będziemy się ograniczać do tylko jednego producenta. Jest to kolejne ekologiczne rozwiązanie InPostu – do Paczkomatów® InPost jeden kurier i jeden samochód dostarcza nawet 100 przesyłek, a w przypadku tradycyjnych kurierów byłoby to 100 kursów samochodem po mieście” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.
Inwestycje we flotę samochodów elektrycznych to nie jedyne rozwiązanie, które ma dobrze przygotować firmę do świątecznego szczytu paczkowego. „Przed nami Black Friday, czyli tradycyjne rozpoczęcie świątecznego szczytu paczkowego, choć w InPost rekordowe wolumeny notujemy już od początku tygodnia. W okresie świątecznym spodziewamy się nawet ponad 50% wzrostu obsługiwanych wolumenów w porównaniu do roku ubiegłego” – dodał Brzoska.
Do obecnego szczytu InPost przygotowywał się przez cały rok. Intensywnie inwestując przede wszystkim w rozwój sieci Paczkomatów® InPost, których obecnie w całej Polsce jest już 4300 – o 1500 więcej niż rok wcześniej. „Mimo, że nadal intensywnie rekrutujemy pracowników to do szczytu paczkowego czujemy się dobrze przygotowani. Zatrudniliśmy dodatkowo 1000 kurierów wraz z samochodami kurierskimi oraz 100 dodatkowych TIR-ów, które będą wozik przesyłki tak aby wszystkie dotarły przed świętami” – podkreśla prezes InPost.
InPost – na mocy porozumień o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów® InPost przy sklepach Lidl i Dino w całej Polsce. Do końca roku InPost planuje powiększyć infrastrukturę do 4500 Paczkomatów®.
W okresie styczeń – październik 2018 roku InPost dostarczył ponad 61 mln przesyłek, czyli o 53% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 54%, a kurier InPost o 50%.
We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.
Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2018 roku:- Paczkomaty® InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem – wskazuje je aż 48% badanych
- InPost Kurier utrzymał ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedził m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx. Usługi kurierskie InPost zanotowały przyrost wskazań o 4 punkty procentowe w stosunku do 2017 roku, co jest sporym osiągnięciem na tak konkurencyjnym rynku
Rośnie także odsetek osób, które dzięki Paczkomatom® wśród form dostawy są motywowane do zakupów – to już 55% (wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku).
W 2017 roku InPost zrealizował:- 60 mln sztuk paczek
- 51% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
- 55% wzrost wolumenu paczek kurierskich i minipaczek InPost r/r
- w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® wyniosły 67%, a przesyłek kurierskich rekordowe 94,5% i wyniosły razem 10 mln sztuk
Więcej informacji na:
www.inpost.pl