Płatności elektroniczne w każdym sklepie? Potrzeba więcej terminali
Środa, 07 listopada 2018
Powstał projekt ustawy o płatnościach bezgotówkowych. Celem jest zapewnienie konsumentom wyboru, w jaki sposób chcą dokonywać płatności – gotówką czy elektronicznie. Takie prawo stwarza jednak obowiązki po drugiej stronie. W Polsce nadal potrzebna jest większa liczba terminali – jest ich ok. 500-600 tys. Tymczasem w naszym kraju mamy 1,5 miliona kas fiskalnych. Ustawa kierowana jest do handlowców, którzy mają obowiązek ich używania, co wymaga również infrastruktury internetowej. Nowy projekt nie wprowadza więc nic dodatkowego. Ustawa jest już gotowa, czeka na przyjęcie przez Radę Ministrów. Twórcy ustawy liczą, że nowy obowiązek pojawi się w ciągu roku. Nie chcą jednak nakładać kar na przedsiębiorców, dlatego taki zapis nie znalazł się w projekcie.
– Chcemy zwiększyć liczbę terminali na tyle, aby stały się kołem zamachowym zmiany. Powinien pojawić się społeczny nacisk na to, aby terminal znajdował się w każdym sklepie – powiedział serwisowi eNewsroom Tadeusz Kościński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii – Ustawa została przygotowana, aby pokazać poparcie dla pomysłu i chęć wprowadzenia zmian. Być może wejdzie w życie już w ciągu najbliższego roku. Do tego czasu liczba terminali może odpowiednio wzrosnąć, a klienci będą oczekiwać opcji płatności bezgotówkowej. Należy pamiętać, że terminal POS nie oznacza jedynie akceptowania karty płatniczych, ale każdego elektronicznego instrumentu płatniczego – telefonu, przelewu czy BLIK-a – wskazał Kościński.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.