Polska wódka szansą na eksport innych polskich towarów?
Poniedziałek, 05 listopada 2018
Brak stabilizacji prawa dla produktów alkoholowych, a dokładnie spirytusowych, jest największą barierą rynku wewnętrznego w Polsce. Powstają dysproporcje między kategoriami. Preferowane są słabsze alkohole, które mają też niższy podatek akcyzowy. Jeśli chodzi o rynek zewnętrzny, to przyszłością polskich alkoholi jest eksport.
– Powinniśmy koncentrować się na kierowaniu naszych produktów za granicę i odpowiedniej ich promocji – powiedział serwisowi eNewsroom Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka – Stanowią one doskonały element narodowego prezentu. To także uzupełnienie polskiej oferty kulinarnej. Pod tym względem powinny być promowane, aby sięgać dalej. Rodzimy rynek jest już względnie nasycony i ustabilizowany. Problemem stają się obostrzenia legislacyjne i zaciskająca się pętla wokół alkoholu w myśl polityki prozdrowotnej. W tym przypadku znaczenie ma edukacja, a nie restrykcyjne prawo i regulacje. Polskie alkohole, a w szczególności wódka, stanowią rodzaj lodołamacza torującego drogę dla eksportu innych rodzimych towarów – niekoniecznie spożywczych. Kojarzy się ją z wysoką jakością i odpowiednią ceną. Do tego sięga przecież do kolebki – bo tradycja związana z wódką narodziła się przecież w Polsce, a nie w Rosji czy innych krajach – wyjaśnił Szumowski.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.