Nieskategoryzowane

JTI zainwestowała 100 mln USD w budowę farbyki w Polsce

Czwartek, 25 czerwca 2009
W dniu wczorajszym, tj. 24.06.2009r. w Gostkowie koło Łodzi nastąpiło uroczyste, oficjalne otwarcie fabryki koncernu tytoniowego Japan Tobacco International, producenta takich marek jak Camel, Glamour czy Winston.

JTI ogłosiła, że koszt projektu realizowanego od połowy 2008 roku wyniósł 100 mln USD. Dzięki inwestycji pracę znalazło już ponad 100 osób, a do 2011 roku JTI Polska planuje zatrudnienie kolejnych 50 pracowników. W dniu wczorajszym JTI poinformowała również o kolejnej inwestycji - planowanej jeszcze na rok 2009 rozbudowie magazynu fabryki w Gostkowie.

Jako główną przyczynę inwestycji JTI podała dwukrotnie zwiększoną liczbę rynków, na jakie eksportowana będzie produkcja zakładu w Gostkowie w nadchodzących latach. Zgodnie z planami JTI, fabryka ma w najbliższych latach znacznie zwiększyć swoje moce produkcyjne - do przeszło 20 mld papierosów rocznie (z 5,5 mld w 2008). Dzięki wykorzystaniu w fabryce nowych technologii firma ta będzie produkować blisko 400 wersji różnych marek papierosów. Produkcja obejmie m.in pełen asorytyment papierosów Winston oraz Camel, które są jednymi z największych marek papierosów na świecie.

Inwestycja zrealizowana w roku 2009 ma również wymiar symboliczny - w tym roku JTI obchodzi 10. rocznicę swego istnienia. Firma świętuje również swoje sukcesy i osiągnięcia, które nastąpiły w ciągu 10 letniej obecności JTI na rynku wyrobów tytoniowych, m.in. osiągnięcie sprzedaży na poziomie 452 mld sztuk papierosów za kwotę netto 10,65 mld USD oraz osiągnięcie poziomu firmy o najszybszym w branży tytoniowej rozwoju.

TM

tagi: Japan Tobacco International , JT , JTI , JTI Polska ,