Grupa Żywiec raportuje solidny wzrost przychodów i zysku w III kwartale 2018 roku
Piątek, 26 października 2018
W trzecim kwartale 2018 roku skonsolidowane przychody netto wzrosły o 2% w stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku i wyniosły 959 mln zł (2017: 940 mln zł). Skonsolidowany zysk operacyjny wyniósł 142 mln zł wobec 126 mln w 2017 r. Łącznie za trzy kwartały 2018 r. przychody netto wyniosły 2,601 mln zł, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Skonsolidowany zysk operacyjny za trzy kwartały 2018 roku wyniósł 318 mln zł (2017: 300 mln zł).
W trzecim kwartale Grupa Żywiec wykorzystała sprzyjające warunki pogodowe do dalszej poprawy dobrych wyników osiągniętych w pierwszej połowie roku. W raportowanym okresie konsumenci częściej wybierali piwa z segmentu premium. Żywiec, Heineken i Desperados to marki, których sprzedaż rosła najszybciej. Nowa oferta piw bezalkoholowych Strefa Zero, obejmująca Żywiec 0.0.%, Heineken 0.0% i nowe warianty Warki Radler 0.0.%, została bardzo dobrze odebrana przez konsumentów a jej sprzedaż znacznie przekroczyła oczekiwania. Skuteczna aktywacja wokół Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej przyczyniła się również do bardzo dobrej sprzedaży marki Warka.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyników w sezonie. Dalsza premiumizacja rynku, wzrost sprzedaży naszych marek premium i produktów bezalkoholowych Strefy Zero, a także dobre wyniki w segmencie marek mainstream przełożyły się na znaczny wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa, co pozytywnie wpłynęło na naszą rentowność. Cieszymy się, że nasza strategia budowania wartości przynosi dalsze rezultaty i będziemy ją kontynuować w nadchodzących miesiącach - mówi Guillaume Duverdier Prezes Zarządu Grupy Żywiec
W trzecim kwartale Grupa Żywiec umocniła pozycję lidera w segmencie premium z udziałem w rynku na poziomie 45%*. Dzięki bardzo udanej innowacji Strefa Zero Grupa Żywiec jest obecnie niekwestionowanym liderem segmentu piw i radlerów bezalkoholowych z blisko 50% udziałem w rynku.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.