MOKATE
Pozycja firmy na rynku producentów cappuccino
Mokate od początku istnienia utrzymuje w Polsce pozycję lidera rynkowego w kategorii cappuccino. Aktualnie (od szeregu miesięcy) jest to udział na poziomie 80%. Udziały pozostałych uczestników tego rynku na ogół nie przekraczają 5%.
Co nas wyróżnia?
Sądzę, że trzy wyróżniki cechują ofertę MOKATE. To wysokie parametry jakościowe, bardzo nowoczesna technologia wytwarzania oraz urozmaicenie asortymentu. Jakość potwierdzają nie tylko konsumenci, których lojalność jest niezmiennie wysoka. Poświadczają ją systematyczne audyty zewnętrzne, prowadzone w związku z certyfikatami systemów jakości, jakie posiada MOKATE. Zaliczamy do nich przede wszystkim ISO 9001: 2000, HACCP oraz BRC i IFS. Te dwa ostatnie wiążą się bezpośrednio z eksportem; cappuccino jest dla nas ważnym produktem eksportowym. Mamy dobrą pozycję w tej kategorii na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Rosji i szeregu innych krajów.
W tym roku, po przejęciu czołowego czeskiego producenta cappuccino, Timexu, umocniliśmy się na rynku krajów bałtyckich oraz Austrii i Słowacji.
Nowoczesna technologia to efekt wielkich nakładów inwestycyjnych, ponoszonych głównie w kombinacie produkcyjnym w Żorach. Przy rosnącej popularności tzw. mixów kawowych (3 in 1), cappuccino musi nadążać za oczekiwaniami klientów, przyzwyczajanych do coraz większej wygody przy przyrządzaniu tego napoju. Sądzę, że nam się to udaje, utrzymujemy europejski poziom technologii produkcji.
Urozmaicenie asortymentu jest wynikiem innowacyjności. Badamy rynek i w ofercie staramy się odpowiedzieć na popyt, ukierunkowany na różne poziomy półki sklepowej. Aktualnie cappuccino produkowane jest na czterech głównych liniach produkcyjnych. Największą z nich i zarazem najbardziej utrwaloną w tradycji jest linia „Maestro Renato Bonni”, doskonale znana klientom od wielu lat. W sumie oferujemy około 20 pozycji asortymentowych. Wyróżniają się one m.in. smakami, przy czym czołówkę najbardziej lubianych tworzą smaki takie, jak waniliowe, śmietankowe, czekoladowe i orzechowe.
Innowacyjność sprawia, że w tych grupach cappuccino często pojawiają się nowości. Ostatnie miesiące przyniosły nowość w postaci „Cappuccino Melange”, w jej skład wchodzą trzy pozycje asortymentowe: „Wiener”, „Caramel” i „Latte”. Laboratoria i zespół analiz rynkowych pracują oczywiście nad kolejnymi nowościami, nie wykluczone, że przydadzą się tu również doświadczenia czeskiego Timexu. O konkretnych terminach trudno na razie mówić.
Jak przyrządzać cappuccino?
Swą popularność MOKATE Cappuccino zawdzięcza prostocie przyrządzenia. To duża oszczędność czasu w stosunku do metody znanej z urządzeń mechanicznych, funkcjonujących w kawiarniach. Tym niemniej pewne minimum reguł powinno być zachowane również przy produkcie typu instant. Po wsypaniu do filiżanki, zawartość torebki należy zalać gorącą wodą – ale nie w temperaturze wrzenia; trzeba chwilkę odczekać, aż temperatura opadnie do około 80 stopni C. W czasie zalewnia dobrze jest intensywnie mieszać łyżeczką, najlepiej do nalania około 1/3 zawartości filiżanki. Potem wystarczy spokojnie dopełnić filiżankę wodą. To gwarantuje uzyskanie wysokiej, puszystej pianki, którą tak cenimy. Pochodzi ona ze specjalnego naturalnego „spieniacza”; MOKATE dzięki inwestycji za wiele milionów dolarów jest jego producentem, jednym z największych na świecie. Spieniacz ten kupują nawet nasi konkurenci, produkujący swoje własne cappuccino.
Jerzy Chrystowski - Doradca Zarządu MOKATE
KRUGER POLSKA
Pozycja rynkowa
Firma Kruger Polska jako pierwsza kilka lat temu wprowadziła do sprzedaży na rynek polski kawy Ice Coffe w formie rozpuszczalnej. Kawy te charakteryzuje prosty sposób przyrządzania, delikatny smak. Dzięki wysokiej jakości produktu, zróżnicowanej smakowo ofercie nasza kawa zyskała grono lojalnych konsumentów, które z roku na rok w okresie sprzedaży tego produktu systematycznie się powiększa.
Oferta
Oprócz standardowego klasycznego smaku proponujemy również smak amaretto i straciatella. Wszystkie kawy proponowane są w opakowaniach typu saszetka (odmierzonych na jedną porcję), pakowanych do kartoników po 10 sztuk.
Jak przyrządzać?
Po wymieszaniu kawy z zimnym mlekiem otrzymujemy aromatyczny wspaniale orzeźwiający napój na upalne dni. Nasz oferta w stosunku do oferty na rynku pod względem sposobu przyrządzania produktu jest taka sama. Różnica polega na rodzajach proponowanych kaw.
Na początek lata przygotowaliśmy dla klientów promocję, w której zakup każdego opakowania promowany jest 1 saszetką gratis, a więc za cenę 10 sztuk klient może nabyć 11 sztuk saszetek.
Alina Mrozek, Kierownik Marketingu, Kruger Polska Sp. z o.o.
RAISIO POLSKA FOODS
Pozycja rynkowa
Produkty Caffè Latte to orzeźwiająca i naturalna kawa gotowa do spożycia, znana w wielu krajach Europy m.in. w Niemczech, Austrii, Francji, Wielkiej Brytanii i Grecji, dostępna również w Polsce od maja 2005. Produkt występuje w trzech różnych smakach: Espresso, Macchiato i Cappucino. Producentem Caffè Latte jest szwajcarska firma Emmi a dystrybutorem w Polsce jest Raisio Polska Foods Sp. z o.o. Z sukcesem udało nam się wprowadzić Caffè Latte na rynek polski i uzyskać 2 pozycję na rynku w segmencie kaw gotowych do spożycia* (*AC Nielsen, udziały wartościowe, AS2005)
Co nas wyróżnia?
Caffè Latte jest produkowana z najpopularniejszego, a zarazem najlepszego gatunku kawy, jakim jest Arabica. Jej ziarna są dość twarde i dają aromatyczny napar. Caffè Latte powstaje z wyselekcjonowanych, świeżo prażonych i mielonych ziaren kawy Arabica, które tworzą najwyższej jakości, aromatyczne espresso. Połączenie świeżo palonej kawy z doskonałym, szwajcarskim mlekiem sprawia, że Caffè Latte ma wszystkie właściwości pobudzające i energetyzujące. To prawdziwie kawowy, orzeźwiający drink na bazie świeżego mleka.
Produkty
Każdy wariant smakowy, to inna kompozycja Caffè Latte:
Espresso – powstaje na bazie kawy Arabica z Indii. Jest to kawa „Malabar”, która uprawiana jest na zachodnim wybrzeżu Indii w regionie Mangalore. Po zbiorze, przez 5 dni, poddaje się ją działaniu deszczu monsunowego, a następnie przez 7 tygodni - suszeniu przez wiatr monsunowy. Dzięki temu powstaje niezwykle bogaty i intensywny smak;
Cappuccino – powstaje na bazie kawy Arabica pochodzącej z Nikaragui. Kawa ta nazywa się „Valenza” i jest uprawiana w najwyżej położonych rejonach Nikaragui, pomiędzy Jinotega i Matagalpa, na wysokości 1200 m. Ziarna tej kawy wyróżniają się lekkim, przyjemnym i delikatnie kwaskowym smakiem. Z dodatkiem czekolady powstaje wyśmienite Cappucino;
Macchiato – powstaje na bazie kawy Arabica pochodzącej z Gwatemali. Kawa „La Felicidad” jest uprawiana na zboczach wulkanu w regionie Oriente. Regularne opady i intensywne nasłonecznienie nadają tej kawie niepowtarzalny, subtelny smak i pełny aromat.
Zawartość kofeiny w Cappuccino i Macchiato to 70 mg na kubek, a w Espresso – 110 mg na kubek.Caffè Latte można pić także na gorąco – poprzez podgrzanie w kuchence mikrofalowej.
Monika Broniszewska, Junior Brand Manager
Raisio Polska Foods Sp. z o.o.
NESTLE POLSKA
Produkty
NESCAFÉ Cappuccino zadebiutowało na rynku w listopadzie ubiegłego roku czterema smakami. Były to: NESCAFÉ Cappuccino w wersji klasycznej, NESCAFÉ Cappuccino bez dodatku cukru, NESCAFÉ Cappuccino Choco o niepowtarzalnym czekoladowym smaku, oraz NESCAFÉ Latte Macchiato – łagodna kawa na mleku. Gama kaw NESCAFÉ Cappuccino poszerza się o kolejny wariant: NESCAFÉ Cappuccino o smaku waniliowym. NESCAFÉ Cafe Vanilla pojawia się w ofercie Nestlé jako odpowiedź na oczekiwania konsumentów, którzy wskazują smak waniliowy jako jeden z ulubionych.
Co nas wyróżnia?
Wyjątkowo puszysta i kremowa pianka oraz zawartość 100% arabiki zdecydowanie wyróżniają NESCAFÉ Cappuccino spośród innych kaw tego typu dostępnych na rynku, a dzięki unikalnej technologii produkcji opracowanej przez Nestlé, NESCAFÉ Cappuccino to przełom w jakości rozpuszczalnych kaw cappuccino. Warto skusić się na tę ekskluzywną kawę. Świetnie nadaje się zarówno na spotkanie w gronie przyjaciół, jak i na chwilę relaksu w samotności.
Jak przyrządzać?
Wystarczy zawartość saszetki zalać gorącą wodą i można delektować się jednym z pięciu wybranych smaków.
Małgorzata Szlendak, Dział PR Nestlé Polska
tagi: kawa na lato , ice caffe , kawa lodowa ,
Z najnowszego rynkowego raportu wynika, że w tym roku 24%...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....