1. Po pierwsze wybór kierunku
Wybierając kierunek ekspansji międzynarodowej należy przeanalizować przede wszystkim uwarunkowania prawne i specyfikę danego rynku. Inne wymagania, co do zakupów online, sposobu płatności i dostawy będą mieli klienci z różnych krajów świata. Warto również sprawdzić nasycenie danego rynku e-sklepami, poziom penetracji internetu i mobile. Przykładowo, bardzo perspektywicznym rynkiem są Chiny. Jak podał chiński Główny Urząd Celny (General Administration of Customs) w 2017 roku import e-commerce do tego kraju zwiększył się ponad dwukrotnie w stosunku do roku poprzedniego i wyniósł 8,4 mld dol. Według szacunków firmy badawczej eMarketer, w bieżącym roku zakupów za granicą dokona około 24% chińskich klientów kupujących w sieci.
2. Po drugie: skuteczna dostawa towarów
Jak wynika z badań firmy Metapack, aż 87% kupujących w internecie twierdzi, że szybka, bezproblemowa przesyłka sprawia, że ponownie wracają do zakupów w danym sklepie. 61% z nich mając do wyboru dwie firmy o podobnym standardzie wybierze tę, która zapewnia szybszą i bardziej komfortową dostawę. Potwierdzają to badania DHL Express - firmy oferujące wiele udogodnień w zakresie transportu swoich towarów, rosną o 60% szybciej niż te, które proponują ograniczony, standardowy sposób dostawy.
Obecnie aż 92% klientów DHL na całym świecie należy do sektora MŚP. Jako światowy ekspert w dziedzinie usług ekspresowych, DHL Express oferuje klientom specjalistyczne doradztwo, w tym w sprawach celnych oraz zapewnia kompleksowe rozwiązania spełniające ich potrzeby biznesowe. Wspiera także przedsiębiorców w rozpoczęciu ekspansji międzynarodowej, oferując szereg rozwiązań w ramach programu rozwoju sklepów internetowych w Polsce. Już podczas pierwszego spotkania nasz konsultant może wskazać propozycje zmian stron sklepów internetowych, podpowiedzieć obszary rozwojowe i kierunki ekspansji - mówi Edwin Osiecki, Prezes ds. Sprzedaży i Marketingu DHL Express (Poland) Sp. z o.o.
3. Po trzecie: sposób płatności
Możliwość wyboru spośród wielu dogodnych i bezpiecznych metod płatności, to oprócz dostawy, jeden z najważniejszych elementów, który wpływa na komfort zakupu klienta i w konsekwencji jego powrót do sklepu internetowego. Według “Pulse of the Online Shopper” aż 75% kupujących za granicą zwraca uwagę właśnie na bezpieczeństwo transakcji, dlatego warto zadbać o ten aspekt. Dostępni na rynku renomowani operatorzy płatności oferują liczne możliwości: począwszy od udostępniania lokalnych metod płatności zagregowanych w jednym narzędziu, po możliwość rozłożenia spłaty na raty.
Prognozuje się, że branża handlu transgranicznego będzie rosłą w tempie ok. 25% rocznie osiągając do 2020 roku wartość 900 mld dolarów. Wzrost segmentu przełoży się na jego 22% udział w globalnym rynku e-commerce. Prognozy na kolejne lata są jeszcze bardziej optymistyczne.
Wskazówki dla wszystkich przedsiębiorców DHL Express publikuje na dedykowanym portalu
www.swiat.dhlexpress.pl.
* Raport DHL Express, The 21th Century Spice Trade, Przewodnik po możliwościach transgranicznego handlu elektronicznego