Kolastyna, która zmienia profil działalności ze sprzedażowo-produkcyjnego na marketingowo-sprzedażowy - o czym pisaliśmy wczoraj, planuje, że w 2009 roku nie będzie ponosić już strat - poinformował na spotkaniu z inwestorami Aleksander Siuda, prezes spółki.
"Grupa Kolastyna ogłosiła nową strategię, opartą na zmianie głównego profilu działalności ze sprzedażowo-produkcyjnego na marketingowo-sprzedażowy. Podpisaliśmy umowy z czterema firmami, którym będziemy zlecać produkcję naszych produktów. W ramach tych umów planowane jest przejęcie naszych maszyn i urządzeń" - powiedział prezes.
Podkreślił, że pozwoli to na ograniczenie kosztów stałych oraz wzrost efektywności. Dodał, że program przynosi już pierwsze efekty, ponieważ firmie udało się nie mieć strat w pierwszym kwartale. Aleksander Siuda powiedział również, że celem jest to, aby w kolejnych kwartałach również nie było strat.
Po trzech pierwszych miesiącach 2009 roku Kolastyna miała 12,1 mln zł przychodów i 127 tys. zł zysku netto. W całym 2008 roku było to 83,7 mln zł i blisko 10 mln zł straty netto.
Kolastyna podpisała akt założycielski spółki BIONIQ Institute of Skin Care Technology, która powstała w celu prowadzenia działań w obszarze badawczo-rozwojowym oraz tworzenia zaawansowanych produktów kosmetycznych. Kolastyna posiada 45 proc. udziałów w kapitale zakładowym tej firmy.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.