Wiadomości

Kolastyna bez strat w 2009 roku

Czwartek, 04 czerwca 2009
Kolastyna, która zmienia profil działalności ze sprzedażowo-produkcyjnego na marketingowo-sprzedażowy - o czym pisaliśmy wczoraj, planuje, że w 2009 roku nie będzie ponosić już strat - poinformował na spotkaniu z inwestorami Aleksander Siuda, prezes spółki.
"Grupa Kolastyna ogłosiła nową strategię, opartą na zmianie głównego profilu działalności ze sprzedażowo-produkcyjnego na marketingowo-sprzedażowy. Podpisaliśmy umowy z czterema firmami, którym będziemy zlecać produkcję naszych produktów. W ramach tych umów planowane jest przejęcie naszych maszyn i urządzeń" - powiedział prezes.

Podkreślił, że pozwoli to na ograniczenie kosztów stałych oraz wzrost efektywności. Dodał, że program przynosi już pierwsze efekty, ponieważ firmie udało się nie mieć strat w pierwszym kwartale. Aleksander Siuda powiedział również, że celem jest to, aby w kolejnych kwartałach również nie było strat.

Po trzech pierwszych miesiącach 2009 roku Kolastyna miała 12,1 mln zł przychodów i 127 tys. zł zysku netto. W całym 2008 roku było to 83,7 mln zł i blisko 10 mln zł straty netto.

Kolastyna podpisała akt założycielski spółki BIONIQ Institute of Skin Care Technology, która powstała w celu prowadzenia działań w obszarze badawczo-rozwojowym oraz tworzenia zaawansowanych produktów kosmetycznych. Kolastyna posiada 45 proc. udziałów w kapitale zakładowym tej firmy.

(maj)

tagi: Kolastyna ,