Z tego zestawienia wynika, że kategoria ma duży potencjał i warto o niej pamiętać, dedykując jej odpowiednią powierzchnię w sklepie – informuje Jarosław Szczepanowski - rzecznik prasowy Cereal Partners Poland Toruń -Pacific Sp. z o.o. Żywieniowcy przekonują, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w codziennym jadłospisie. Pomaga kontrolować uczucie głodu w ciągu całego dnia i zmniejsza prawdopodobieństwo późniejszego przejadania się. Jeśli zjemy płatki śniadaniowe z mlekiem lub jogurtem, możemy mieć pewność, że taki posiłek przysłuży się naszemu zdrowiu. Płatki nie wymagające gotowania są bardzo pożywnym i smacznym śniadaniem, którego przygotowanie nie wymaga wiele zachodu. Wystarczy wsypać płatki do miseczki i zalać mlekiem lub jogurtem i śniadanie gotowe!
Te względy praktyczne oraz walory żywieniowe decydują o coraz większej popularności płatków śniadaniowych. Polacy coraz chętniej wybierają na śniadanie pożywne, łatwe w przygotowaniu płatki śniadaniowe. Ponad 67% gospodarstw deklaruje, że kupiono w nich płatki śniadaniowe (w 47% gospodarstw były to płatki Nestlé – Jarosław Szczepanowski.
Zbożowe wyroby śniadaniowe to jedna z nielicznych kategorii, która posiada bardzo szeroką grupę docelową. Często wprowadzane są nowości, które przyciągają kolejnych klientów. Oceniamy, że będzie nadal rosła rola sieci jako kanału dystrybucji. Możliwy jest dalszy wzrost segmentu muesli. Będzie to zależne od dalszych inwestycji w ten segment, zwłaszcza w promocję. Udział marek własnych zwiększał się, w miarę jak wprowadzały je kolejne sieci. Obecnie tempo wzrostu osłabło. Marki własne odgrywają bardzo duże znaczenie w dyskontach i są przez sieci dyskontowe silnie wspierane. Ta tendencja zapewne się utrzyma. Jeśli zaś chodzi o opakowania, najpopularniejsze są w tej chwili paczki 250g, stale rośnie jednak rola opakowań większych, zarówno w kanale nowoczesnym jak i tradycyjnym – dodaje.
- Rynek płatków śniadaniowych wykazuje tendencję wzrostową, co związane jest w szczególności ze stopniowym odchodzeniem Polaków od „kanapkowych śniadań” na rzecz bardziej urozmaiconego menu – informuje Dorota Liszka, PR manager w firmie Maspex Wadowice Sp. z o.o.. Duży wpływ na wzrost sprzedaży mają: kampanie promocyjne i tym samym budowa kategorii oraz szybkie tempo życia polskich konsumentów, którzy szukają łatwych w przygotowaniu dań. Płatki śniadaniowe to produkty zdrowe, dostarczające maluchom niezbędnych składników mineralnych i witamin. To doskonały sposób dla rodziców na „przemycenie” mleka do diety dziecka. Biorąc pod uwagę trendy idące w kierunku zdrowego odżywiania się, jak również powyższe aspekty można z pewnością stwierdzić, że te segmenty są perspektywiczne i w dalszym ciągu będą się rozwijać. – dodaje.
Płatki śniadaniowe w szczególności kupują kobiety, dla siebie oraz pozostałych członków rodziny. O wyborze decyduje przede wszystkim jakość i smak. Ponadto: walory zdrowotne, marka i cena. Płatki postrzegane są bardzo pozytywnie, jako pożywne, zdrowe i smaczne.
- Według Anny Greli, dyrektora handlowego w firmie OBST S.A. - spożycie płatków śniadaniowych w Polsce stale rośnie i trend ten utrzyma się w kolejnych latach. Badania wskazują, że wzrost kształtuje się w wysokości 10 %. O popularności tej kategorii decydują względy praktyczne, płatki są łatwe w przyrządzeniu, oraz względy zdrowotne. Zwiększa się moda na zdrowe odżywianie, a także świadomość klientów na temat zdrowego odżywiania. Rynek płatków śniadaniowych rozwija się. Jednak największe zmiany można zauważyć w segmencie płatków śniadaniowych skierowanych do dorosłych, czyli takich produktów jak płatki pszenne, muesli, pieczywo lekkie. Dzieje się tak w związku z bardzo szybko rosnącą świadomością konsumentów na temat zdrowego odżywiania i jego wpływu na zdrowie.
Produkty
- W minionym roku rynek płatków śniadaniowych zanotował dwucyfrowy wzrost. Najdynamiczniej w 2005 r. rozwijał się segment płatków śniadaniowych skierowanych do grupy dorosłych – zapewne dzięki wprowadzeniu nowej marki Nestlé Fitness z Owocami oraz udoskonaleniu receptury Nestlé Fitness. Wg szacunków firmy AC Nielsen sprzedaż Nestlé Fitness była w 2005 roku dwukrotnie wyższa niż rok wcześniej. Hitem okazały się płatki Nestlé Cookie Crisp jedyne płatki śniadaniowe o unikalnym kształcie i smaku ciasteczek z czekoladowymi kawałkami. Wprowadzone na rynek w kwietniu, szybko zyskały uznanie konsumentów i obecnie zajmują piąte miejsce wśród najpopularniejszych płatków śniadaniowych. Najczęściej wybieraną marką pozostają Nestlé Corn Flakes (19% udział w rynku), drugą pozycję zajmuje Nestlé Nesquik (10,2%), kolejne miejsca należą do Nestlé Chocapic (6,4%) i CiniMinis (5,1%) – informuje Jarosław Szczepanowski.
W 2003 roku Toruń-Pacific wprowadził nową kategorię „płatki i mleko”. Są to płatki śniadaniowe z delikatną warstwą mleka w kształcie batonika. Płatki śniadaniowe NESTLÉ NESQUIK, NESTLÉ CINIMINIS, NESTLÉ CHOCAPIC i NETSLE CORN FLAKES dostępne są również w formie zbożowego batonika. „Płatki i mleko” są produkowane w zbudowanej w 2003 roku fabryce spółki Toruń-Pacific w podtoruńskim Lubiczu – dodaje.
- Odpowiadając na oczekiwania konsumentów udoskonaliliśmy recepturę Mlekołaków, dzięki czemu są delikatnie kruche, a jednocześnie wyraziste w smaku. Z myślą o najmłodszych konsumentach wprowadziliśmy przyjazne nazwy poszczególnych wariantów, m.in. Miodo Kółka, Choco Muszelki, Choco Kulki. Ponadto teraz konsumenci dostają 20% więcej produktu w bardzo atrakcyjnej cenie, w nowych opakowaniach. Nowość w asortymencie Mlekołaków stanowią również wspomniane już miodowe kółeczka – podkreśla Dorota Liszka z Maspex Wadowice Sp. z o.o.
- Firma OBST posiada szeroki asortyment produktów z kategorii płatków śniadaniowych, największy biorąc pod uwagę dostawców na polskim rynku – informuje Anna Grela. Sztandarowym produktem są płatki kukurydziane, oraz seria płatków „Mniam” w formułach smakowych: w lukrze, miodzie, miodzie z orzechami, o smaku czekoladowym. Następną grupę stanowi galanteria śniadaniowa, czyli wyroby formowane takie jak: kuleczki, pierścionki, muszelki, które tworzą dwie serie: „Czekusie” - o smaku czekoladowym, „Modusie” - w miodzie. Do galanterii zaliczamy również poduszeczki w trzech wersjach smakowych: z nadzieniem czekoladowym, karmelowym i jogurtowym. Kolejna grupa to produkty z pszenicy: delikatne ziarna pszenicy w miodzie, „Sportina” - płatki pszenne z ryżem, „Fruktusie” - płatki pszenne z kawałkami jabłek i rodzynek, oraz „Muesli” 3 rodzaje : tradycyjne, egzotyczne i czekoladowe. Dwa najnowsze produkty to: Bran flakes i Bran flakes z kawałkami truskawek i kokosu. Są to płatki pszenne z otrębami, które są przejawem nowego trendu w kategorii płatków śniadaniowych. Bran flakes skierowane są do osób dbających o zdrowy tryb życia oraz zgrabną sylwetkę. Zawierają naturalne witaminy i mikroelementy. Ponadto mają wysoką zawartość błonnika, dzięki czemu korzystnie wpływają na przemianę materii – dodaje.
- Firma POLGRUNT w swojej ofercie posiada Płatki kukurydziane Corn Flakes oraz NOWOŚĆ - Płatki kukurydziane Corn Flakes”Ale laska”– Extra Chrupiące – informuje Edyta Sztuk. Z myślą o konsumentach przygotowaliśmy płatki kukurydziane bez cukru – sacharozy, przeznaczone zarówno dla osób dbających o linię, jak i dla diabetyków. Dzięki obniżonej zawartości soli, w stosunku do tradycyjnych płatków kukurydzianych, nasz produkt można polecić również najmłodszym dzieciom.
Płatki kukurydziane Corn Flakes to pełnowartościowy produkt śniadaniowy bogaty w białko, łatwo przyswajalne węglowodany, składniki mineralne i błonnik. Stanowią one doskonały i odżywczy posiłek na codzienne śniadanie lub podwieczorek. Dla konsumentów, dla których dbałość o linię, zdrowie i urodę jest ważnym elementem stylu życia, na opakowaniach płatków kukurydzianych „Ale laska” umieściliśmy serię ćwiczeń, które pozwolą na uzyskanie smukłej sylwetki. Płatki kukurydziane firmy POLGRUNT świetnie smakują z napojem sojowym, mlekiem odtłuszczonym, niskotłuszczowym jogurtem, kefirem oraz sokiem pomarańczowym lub marchwiowym – dodaje Edyta Sztuk.
tagi: płatki śniadaniowe ,
Z najnowszego rynkowego raportu wynika, że w tym roku 24%...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....