Michał Basaj
- Kierownik Działu Sprzedaży Zbiorowej
Ford Polska Spółka z o.o.
Samochód dla przedstawiciela handlowego
Przedstawiciel handlowy jest reprezentantem firmy i bardzo ważnym elementem jej logistyki. Samochód przedstawiciela handlowego ma zapewnić możliwość szybkiego, komfortowego i bezpiecznego przemieszczania się oraz przewożenia niewielkiej ilości ładunku. Skuteczni i efektywni przedstawiciele handlowi są bardzo cenną grupą zawodową, której pozyskanie i wykształcenie bywa kosztowne, a utrata bardzo kosztowna. Dlatego przy wyborze samochodu dla przedstawiciela handlowego należy kierować się zarówno potrzebami przedsiębiorstwa, jak i jego reprezentanta.
Główne potrzeby przedsiębiorstwa w tym zakresie skupiają się na aspektach ekonomicznych:
Nie wolno zapomnieć, że samochód przedstawiciela handlowego jest w istotnej części wizytówką przedsiębiorstwa. Kierowanie się przy wyborze samochodu wyłącznie ceną jego zakupu, może skutkować obniżeniem wiarygodności firmy.
Główne potrzeby przedstawiciela handlowego w tym zakresie, to:
Bezpieczeństwo. Wyposażenie samochodu w ABS powinno być już standardem.
Komfort. Samochód powinien mieć cechy samochodu osobowego Dobrze, jeżeli zostanie wyposażony w klimatyzację, która pomaga w znacznie lepszej kondycji dotrzeć do celu i w efekcie lepiej wypełnić postawione zadania. Siedzenia muszą być wygodne, szczególnie dla długich tras, a wnętrze maksymalnie ergonomiczne. Biorąc pod uwagę ilość godzin spędzonych w samochodzie warto wiedzieć, czy samochód posiada atesty antyalergiczne. Przy dzisiejszej ilości alergenów ta cecha samochodów zaczyna być bardzo istotna.
Dynamika. Samochód powinien być wyposażony w ekonomiczny, co nie znaczy mały silnik, ale zapewniający dobre przyspieszenia.
Wybranie samochodu poprzez połączenie potrzeb przedsiębiorstwa i jego przedstawiciela zapewni dokonanie właściwego wyboru.
W segmencie tym polecamy: VW Golf, Citroen Berlingo lub C3 Van, Fiat Panda Van lub Doblo Cargo, Ford Focus.
Auto w hurtowni FMCG
Zakup samochodów dostawczych do hurtowni to poważna decyzja inwestycyjna. Powinna być jednak poprzedzona szczegółową analizą ofert poszczególnych salonów dealerskich, jak również opiniami z innych firm haandlowych, które takie auta użytkują. Jakie czynniki powinien wziąć pod uwagę właściciel hurtowni przed ostateczną decyzją dotyczącą wyboru spośród oferty producentów tych aut ?
Pragmatyczny wybór samochodu dla handlu hurtowego powinien oprzeć się na czterech elementach:
parametry techniczne: ładowność, kubatura, wymiary ładowni. Tak, aby nie nabyć samochodu zbyt małego, lub zbyt dużego w relacji do potrzeb transportowych. Jeżeli wybierzemy samochód zbyt mały – potrzeba będzie ich więcej, jeżeli zbyt duży – będzie “woził powietrze”. Poprzez możliwość adaptacji nadwozia dopasujmy samochód do specyfiki działalności, przy czym najrozsądniej będzie powierzyć adaptację zakładom autoryzowanym przez producentów samochodów – ma to istotny związek z gwarancją.
całkowity koszt użytkowania. Wbrew pozorom to łatwo obliczyć. Wystarczy podsumować: cenę zakupu, sumę kosztów paliwa i serwisu dla zakładanego przebiegu ( dealerzy powinni podać koszty serwisowe, a dla obliczenia kosztów paliwa należy posługiwać się średnim katalogowym zużyciem na 100 kilometrów), koszt ubezpieczenia i wymiany opon. Od tak obliczonej sumy należy odjąć zakładaną wartość rynkową w momencie zakończenia eksploatacji ( do tego celu można posłużyć się Eurotaxem lub zapytać Dealera, za ile odkupi nasz samochód za kilka lat). I już wiemy, ile naprawdę będzie kosztował nasz samochód.
sposób finansowania. Do wyboru mamy zakup gotówkowy, kredyt, leasing lub wynajem długoterminowy. Wybór zależy od aktualnej kondycji finansowej hurtowni i jej planów inwestycyjnych.
sposób serwisowania. To bardzo ważny element, od niego zależy mobilność floty samochodowej. Niektóre firmy oferują programy serwisowe dostosowane do specyfiki użytkowania samochodów istotnie wspomagając zarządzanie. Koniecznie trzeba to poznać.
W segmencie tym polecamy: VW LT i VW Transporter, Citroen Jumper, Fiat Ducato, Ford Transit.
tagi: auto w firmie ,
Z najnowszego rynkowego raportu wynika, że w tym roku 24%...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....