Trzy pytania do Grzegorza Głucha, Prezesa BZK Alco kieruje Monika Kociubińska.
Jakie są trendy na rynku alkoholi mocnych i jak w nie wpisuje się BZK Alco?
Głównym trendem widocznym na rynku jest rozwój marek premium oraz alkoholi kolorowych głównie w opakowaniach 100 i 200 ml. Cała kategoria wódki odnotowała lekki, około 1,5% wzrost ilościowy w 2017 roku pochodzący głównie z handlu tradycyjnego, który wciąż odpowiada za prawie 2/3 wolumenu na tym rynku. W trend ten doskonale wpisuje się BZK Alco – w ofercie mamy wódki marek premium: Kazimierz Wielki i Björn oraz ultra premium Senator Komorowski Organic Vodka. Wyprodukowane są z najlepszych surowców, zachowują bardzo dobrą relację jakości, pojemności i ceny. Dodatkowo wódkę Björn wyróżnia 45% moc, a także wyjątkowy design opakowania. W naszym portfolio mamy także kolekcję alkoholi smakowych Janosik nawiązującą do tradycji tworzenia trunków z najsmaczniejszych polskich owoców. Produkty te dostępne są w czterech wersjach smakowych: jabłko, gruszka, śliwka i morela, o 30% zawartości alkoholu.
Na rynku pojawiły się właśnie Kordiały Senator Komorowski nawiązujące do tradycji staropolskich nalewek. Proszę opowiedzieć więcej o niedawno wprowadzonych nowościach.
Kolekcja Kordiałów Senator Komorowski zainspirowana została recepturami nawiązującymi do tradycji staropolskich nalewek wytwarzanych w Polsce od XVI w. Te półsłodkie intensywnie owocowe alkohole powstały na bazie dojrzałych owoców ze szlachetnym dodatkiem aromatycznych przypraw – Kordiał śliwkowy z nutą cynamonu, Kordiał pigwowy z gorzką pomarańczą i trawą cytrynową, Kordiał wiśniowy z kardamonem, Kordiał żurawinowy z tymiankiem. Dostępne są w pojemnościach 500 ml, o zawartości alkoholu 37,5%.
BZK Alco to nowy gracz na rynku alkoholi, a już otrzymał prestiżowe międzynarodowe nagrody…
Trzy wódki z portfolio BZK Alco otrzymały Złote Medale w prestiżowym międzynarodowym konkursie Monde Selection. Kazimierz Wielki i Björn uhonorowane zostały Złotymi Medalami. Senator Komorowski Organic Vodka otrzymał natomiast Wielki Złoty Medal. Wszystkie nagrodzone produkty są nowościami rynkowymi. Monde Selection to najstarsza na świecie – działająca od 1961 r. – instytucja zajmująca się badaniem jakości artykułów spożywczych. Wszystkie zgłoszone produkty biorące udział w konkursie poddawane są szczegółowym badaniom laboratoryjnym, a także degustowane przez ekspertów na zasadzie tzw. ślepych testów organoleptycznych.