McDonald’s Polska zorganizował dla swoich pracowników kolejną edycję konkursu McCafé Barista Cup. Zmagania rozpoczęły się we wrześniu 2017 roku i składały się z pięciu etapów. Zwycięzcą drugiej odsłony konkursu została Jolanta Wójtowicz, na co dzień pracująca w restauracji McDonald’s w Lublinie. Najlepsi bariści wygrali m.in. cenne nagrody rzeczowe, a finałowa trójka wyjazd do palarni kawy w okolicach Amsterdamu, który odbył się w maju bieżącego roku.
Niezwykłe umiejętności pracy z kawą i ponadprzeciętne wyczucie smaku – takimi cechami musieli wykazać się uczestnicy konkursu McCafé Barista Cup 2017. Zwycięzca mógł być jednak tylko jeden. Została nim Jolanta Wójtowicz, na co dzień pracująca w restauracji McDonald’s przy Galerii Olimp w Lublinie. Drugie miejsce zajął Michał Petrykowski z restauracji McDonald’s znajdującej się Warszawie przy ulicy Pułkowej, a na trzeciej pozycji uplasowała się Sylwia Wojdak z Restauracji McDonald’s w Legionowie.
– Po raz kolejny wiedza i świetne umiejętności naszych baristów pozytywnie zaskoczyły członków jury. Rywalizacja była zacięta, a niesamowita kreatywność i warsztat zrobiły na nas ogromne wrażenie – podsumowała Katarzyna Zyzało-Moczydłowska, Mistrzyni Polski Baristów 2012 i 2014, licencjonowany Q Grader i certyfikowany sędzia, a na co dzień specjalista ds. rozwoju produktów McCafé. – To jaką pasją dla finałowej trójki jest kawa, mogłam przekonać się również podczas wyjazdu do palarni kawy w Bolsward pod Amsterdamem. U naszego wieloletniego dostawcy United Coffee bariści zaprezentowali wysoki poziom wiedzy, również na temat pochodzenia, czy procesu palenia kawy, która później serwowana jest w restauracjach McDonald’s – dodaje Katarzyna Zyzało-Moczydłowska.
Druga edycja McCafé Barista Cup była nie lada wyzwaniem, składała się bowiem aż z pięciu części – eliminacji wewnętrznych, warsztatów oraz rozgrywek ćwierćfinałowych, półfinałowych i wielkiego finału. Na każdym z nich jury oceniało umiejętności pracy z kawą. Każdy etap przynosił też nowe zadania i sprawdzał inne umiejętności kawowych adeptów.
Ćwierćfinałowym wyzwaniem była prezentacja umiejętności latte art, czyli malowania spienionym mlekiem na powierzchni kawy. W czasie półfinału, uczestnicy musieli przygotować propozycję autorskiego napoju kawowego przy wykorzystaniu różnych składników. Zadaniem finalistów było natomiast przyszykowanie i zaprezentowanie dwóch średnich kaw Flat White i dwóch identycznych kaw, dowolnego rodzaju.
McCafé Barista Cup to nie tylko rywalizacja, ale także możliwość zdobycia nowej wiedzy. W ramach turnieju niemal 100 osób wyłonionych w eliminacjach wewnętrznych miało okazję wziąć udział w McCafé Barista Camps – obozach szkoleniowych, gdzie pod okiem 6 trenerów bariści uczestniczyli w profesjonalnych sesjach tematycznych i szeregu szkoleń.
Takich wszechstronnych, utalentowanych baristów można na co dzień spotkać w restauracjach McDonald’s. Zapraszamy na wyśmienitą kawę!
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.