InPost – należący do amerykańskiego funduszu Advent International – postawił trzytysięczny Paczkomat® w Mielnie przy ulicy Wojska Polskiego 4. Obecnie dla klientów e-commerce w Polsce dostępnych jest 290 000 skrzynek paczkomatowych.
„Pod względem udziału Paczkomatów w obsłudze handlu e-commerce Polska jest unikatem na skalę światową, a Paczkomaty cały czas zwiększają swój udział w rynku. W okresach największego zapotrzebowania na usługi wykorzystanie całej sieci sięga 100% stąd decyzja aby przyspieszyć inwestycję w jej rozwój. Konsekwentnie realizujemy tę strategię, skupiając się także na mniejszych miejscowościach, które mają olbrzymi – moim zdaniem niedoceniany - potencjał” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost.
„Nie ma tygodnia, żebyśmy nie dostawali próśb z miejscowości w całej Polsce o postawienie nowego lub kolejnego Paczkomatu®. Nasz zakład w Zabierzowie pod Krakowem pracuje non stop, aby zrealizować wszystkie zamówienia” – podkreśla Rafał Brzoska.
Brzoska dodaje, że Paczkomat® na stałe zdeklasował dostawy pocztą i jest drugim najpopularniejszym sposobem dostarczania zakupów dla sektora e-commerce.
„Stawiając trzytysięczny Paczkomat® nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Cały czas trwa nasz proces inwestycyjny, którego celem jest zaspokojenie zapotrzebowania na te nowoczesne usługi logistyczne” – zaznacza Rafał Brzoska.
Według raportu Gemiusa: E-commerce w Polsce w 2017 roku - Paczkomaty® InPost są drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci. W 2017 roku wybierany jest przez 22 % klientów, podczas gdy w 2015 było to 11 %. Paczkomaty tym samym zdeklasowały dostawy pocztą, które w 2015 roku wybierało 21 %, a w 2017 już tylko 13 % kupujących w sieci.
Co ważne, obecnie 50% klientów polskiego e-commerce wskazuje Paczkomat® InPost jako formę dostawy motywującą do zakupów online, podczas gdy jeszcze 2 lata temu było to 41% osób.