Fanex – polski producent sosów dla branży HoReCa, deklaruje że przy wytwarzaniu swoich produktów zamierza zrezygnować z użycia jaj pochodzących z chowu klatkowego do 2025 roku. Celem tego działania jest poprawa dobrostanu zwierząt hodowlanych, a także dalsze doskonalenie zrównoważonego łańcucha dostaw w firmie.
Fanex Sp. z o.o. już na etapie budowania strategii, uwzględnia interesy społeczne i ochronę środowiska, otwarcie informując klientów o swojej polityce. W związku z tym, odpowiadając na potrzeby i oczekiwania konsumentów, firma podjęła decyzję o rezygnacji z użycia do produkcji swoich wyrobów jaj pochodzących z chowu klatkowego i zastąpienia ich jajami z innych alternatywnych hodowli, do końca 2025 r.
Wycofywanie ze sprzedaży i używania jaj oznaczonych numerem „3” to globalny trend. Wiąże się głównie z rosnącą świadomością konsumentów i ich coraz większym oporem wobec praktyk przemysłowej hodowli zwierząt.
Z przeprowadzonych w lutym 2018 roku badań instytutu IBRIS wynika, że: 82,4% Polaków jest przeciwnych hodowaniu kur w klatkach, a 100 proc. Polaków w wieku 18-29 jest skłonnych zapłacić wyższą cenę za jajko pochodzące z chowu alternatywnego.
- Cieszymy się, że dołączamy do grona firm, które rezygnują z jaj z chowu klatkowego. Nasza decyzja jest podyktowana poprawą warunków życia zwierząt hodowlanych. Mamy nadzieję, że takie postępowanie nie zostanie niezauważone w naszej branży i jednocześnie da sygnał innym podmiotom, aby również przyłączyły się do tej globalnej inicjatywny – mówi Piotr Kubiczek, Dyrektor Handlowy w firmie Fanex.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.