Rynek
W czasie swojej już 16-letniej obecności na polskim rynku, firma Procter&Gamble wprowadziła liczne kategorie produktów. Wszystkie zdobyły uznanie polskich konsumentów. Dotyczy to również kategorii produktów do pielęgnacji jamy ustnej, w której proponujemy konsumentom markę Blend-a-med, obejmującą produkty służące do codziennej pielęgnacji jamy ustnej (pasty i szczoteczki do zębów) oraz specjalistyczne (np. kleje i paski wybielające). Marka Blend-a-med jest liderem rynku, zarówno pod węglem ilościowym jak i wartościowym – informuje Małgorzata Mejer, rzecznik prasowy firmy Procter&Gamble.
- Obecnie, według danych z pochodzących z badania ACNielsen, firma RADA – wyłączny przedstawiciel na polskim rynku szwajcarskiej firmy GABA - zajmuje 4 miejsce pod względem udziałów wartościowych na rynku producentów i dystrybutorów past do zębów – zapewnia Anna Adamczyk. Pozycja ta jest jeszcze silniejsza w nowoczesnych kanałach sprzedaży, gdzie plasujemy się na trzecim miejscu po firmie Procter & Gamble oraz Colgate-Palmolive. Analogicznie kształtuje się pozycja naszej wiodącej marki – pasty do zębów elmex®. Udziały wartościowe tej jednej marki osiągnęły już poziom ponad 10% w całej Polsce i 15% w sklepach wielkopowierzchniowych. Warto również zauważyć, że pod względem wartościowym najlepiej sprzedającą się pastą spośród wszystkich past dostępnych na polskim rynku jest elmex® SENSITIVE PLUS, a elmex® przeciw próchnicy zajmuje miejsce trzecie. Natomiast pasta elmex® dla dzieci jest zdecydowanym liderem rynkowym wśród past adresowanych do najmłodszych użytkowników z udziałami wartościowymi przekraczającymi 25%. Dla porównania, udziały wartościowe następnego konkurenta kształtują się poniżej 15%. – dodaje.
- Według Anny Wapińskiej, Corporate Communication Henkel Polska - rynek past do zębów rozwija się bardzo dynamicznie. Porównując 2005 do 2004 wartościowo, rynek urósł o 6,3% i 3,5% ilościowo (Dane MEMRB). Jednym z najbardziej dynamicznych segmentów past są pasty wybielające. Bardzo intensywnie rozwija się sprzedaż produktów wybielających pod marka Denivit - pasty i płyny do płukania jamy ustnej, wspierające działanie pasty wybielającej. Polecamy je klientom poszukującym pełnej, kompleksowej ochrony jamy ustnej oraz produktów pozwalających odzyskać i utrzymać naturalną biel zębów .
Co nas wyróżnia
- Unilever jest trzecim co do wagi producentem past na polskim rynku - zapewnia Karina Rokowska z Działu Marketingu Kosmetyków Unilevera. W swojej ofercie pod jednym brandem mamy zarówno pasty z segmenty economy (np. Signal Daily White, Signal Cavity Protection, Signal Herbal Fresh) jak i segmentu premium (np. Signal Mikrogranulki, Signal Integral Gold, Signal White System). Nasza oferta jest też tak skonstruowana, że posiadamy produkty w najważniejszych segmentach produktów do pielęgnacji jamy ustnej: segmencie produktów odświeżających (fresh), zapewniających kompletną ochronę (complete control) i produktów wybielających (whitening).
- Badania przeprowadzone przez Instytut Blend-a-med w 2006 roku wskazują, że dla Polaków niezwykle istotna jest jakość stosowanych produktów do pielęgnacji jamy ustnej – podkreśla Małgorzata Mejer. Aż 76% respondentów wskazało, że pasta do zębów powinna zarówno chronić przed wystąpieniem problemów ze zdrowiem jamy ustnej, jak i redukować niekorzystne zmiany. Dlatego też produkty Blend-a-med powstają na bazie najnowszej wiedzy stomatologicznej, a ich skuteczność potwierdzają wyniki badań laboratoryjnych i klinicznych. Biorąc pod uwagę skład produktów, trzeba podkreślić, że wszystkie pasty do zębów marki Blend-a-med zawierają fluorek sodu, uznawany przez dentystów za bardzo skuteczny składnik w zapobieganiu zmianom próchnicowym i remineralizacji szkliwa. Fluorek sodu występuje nie tylko w liniach zapewniających kompletną ochronę (Blend-a-med Complete 7), ale także w produktach bazujących na ziołach i ekstraktach naturalnych (Blend-a-med Inspirowane Naturą, Herbal + Pro-Mineral Action). W ten sposób nasze produkty pozwalają zadbać zarówno o zdrowie dziąseł, jak i zębów.
W ramach marki Blend-a-med pojawiają się wyjątkowe na naszym rynku innowacje. Warto wspomnieć chociażby o nowych propozycjach na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Linia Blend-a-med Complete 7, która pomaga poprawić zdrowie jamy ustnej we wszystkich jego oznakach już w czasie 7 dni, została poszerzona o pastę przygotowaną specjalnie z myślą o nocnej regeneracji zębów i dziąseł Blend-a-med. Complete 7 Night. W 2005 roku po raz pierwszy polscy konsumenci mogli wypróbować pasty w mocnych, orzeźwiających, owocowych smakach (Extreme Gen, Citrus Breze i Exotic Energy) – Blend-a-med Whitening Impressions. Jest to linia past wybielających, które ułatwiają także radzenie sobie z takimi problemami zdrowotnymi jak próchnica, płytka nazębna, kamień czy przebarwienia. Pasty Blend-a-med Inspirowane Naturą, dostępne od stycznia br., stanowią zupełnie nową jakość. To pierwsza tego typu linia produktów do pielęgnacji jamy ustnej na całym polskim rynku, obejmująca pasty związane z naturą, które nie są oparte wyłącznie na składnikach ziołowych. W linii tej znajdziemy trzy warianty: Rumianek, Szałwia i Eukaliptus; Cytrynowa Świeżość i Wybielanie; Siła Oceanu + Minerały. Innowacje Blend-a-med są bardzo widoczne również w obszarze opakowań. Przy pastach Blend-a-med Whitening Impressions, a później także przy linii Blend-a-med Inspirowane Naturą, dodaliśmy na tubce naklejkę „Potrzyj i Powąchaj”. Po jej potarciu uwalnia się bogaty zapach pasty, co pomaga konsumentowi dokonać wyboru odpowiedniego wariantu jeszcze przed zakupem produktu. Wybrane pasty linii, Blend-a-med Complete 7 – Extra Fresh, Herbal i White – są oferowane od maja 2006 roku w tubach 175 ml. Propozycja ta spotkała się z dużym zainteresowaniem konsumentów poszukujących produktów dla całej rodziny lub wystarczających na dłuższy czas.
Produkty oferowane pod marką elmex® i meridol® wyróżniają się bardzo wysoką jakością i skutecznością potwierdzoną szeregiem badań klinicznych – informuje Anna Adamczyk. Są to produkty opracowywane w ścisłej współpracy z zewnętrznymi ekspertami i uznanymi na świecie ośrodkami naukowymi.
W naszej ofercie dostępne są trzy linie produktowe, będące odpowiedzią na najczęstsze problemy wśród polskich konsumentów: mamy przede wszystkim linię elmex® przeciw próchnicy, gdyż próchnica wciąż stanowi najpoważniejszy problem w Polsce – wśród osób dorosłych dotkniętych tą chorobą jest 99%. Ponadto oferujemy linię elmex® SENSITIVE PLUS, dla osób z odsłoniętymi szyjkami zębowymi i cierpiących na nadwrażliwość zębów. To schorzenie dotyka z kolei co trzecią osobę dorosłą. Natomiast dla osób mających problemy z dziąsłami, których wśród dorosłych w Polsce jest aż 90%, proponujemy najnowszą w naszej ofercie linię meridol®. Nasze produkty odznaczają się silnymi walorami medycznymi – medyczny charakter podkreślony jest przez opakowanie i przez reklamy, które informują o faktach i odpowiedzi na konkretny problem konsumenta. Naszym celem jest zaoferowanie najwyższej jakości produktu, który skutecznie usunie dany problem lub zapobiegnie jego pojawieniu się – dodaje.
- Firma Schwarzkopf&Henkel stara się wychodzić naprzeciw zróżnicowanym potrzebom konsumentów w zakresie higieny jamy ustnej. Szeroka oferta past z linii Vademecum pozwala dobrać właściwą pastę w zależności od indywidualnych potrzeb. Zawarte w pastach składniki wzmacniają zewnętrzną warstwę zęba – szkliwo, hamują metabolizm komórek bakterii, znajdujących się w płytce nazębnej, zapobiegają mineralizacji płytki nazębnej, tworzeniu kamienia i działają przeciwzapalnie, przeciwbakteryjnie i odświeżająco - zapewnia Anna Wapińska. Henkel oferuje także szeroką gamę wariantów past Vademecum, w tym Express White 10 (obecnie reklamowana w TV).
Jakie nowości w tym roku?
- W 2006 roku Procter&Gamble przygotował nowe, interesujące propozycje w ramach marki Blend-a-med. Już w styczniu na półkach sklepowych pojawiła się unikalna linia past do zębów Blend-a-med Inspirowane Naturą. Jest ona przeznaczona dla tych wszystkich, którzy chcą skutecznie troszczyć się o zdrowie zębów i dziąseł, a jednocześnie preferują produkty bazujące na naturalnych ekstraktach. Jak informuje Małgorzata Mejer - w ramach linii są dostępne trzy warianty: Rumianek, Szałwia i Eukaliptus; Cytrynowa Świeżość i Wybielanie; Siła Oceanu + Minerały. Natomiast od kwietnia 2006 roku pasty z linii Blend-a-med Complete 7, które zapewniają kompletną ochronę jamy ustnej, są dostępne w nowych opakowaniach. Z początkiem maja wprowadziliśmy również wybrane warianty z tej linii (Extra Fresh, Herbal, White) w dużych tubach rodzinnych o pojemności 175 ml.
- Nie chcemy na razie zdradzać swoich planów. Naszą ostatnią nowością w portfolio Signala jest, wprowadzona w czerwcu, pasta Signal Mikrogranulki z unikalnym systemem białych i zielonych mikrogranulek. Mikrogranulki dokładnie usuwają płytkę nazębną nawet z trudno dostępnych przestrzeni międzyzębowych. Zawiera cytrynian cynku - składnik antybakteryjny znany z właściwości zapobiegających formowaniu się kamienia nazębnego - informuje Karina Rokowska.
- Nie staramy się podążać za nowinkami i różnymi trendami, takimi jak modne smaki czy kolorowe opakowania, które odzwierciedlają tendencje w stylu życia, ale niczego nie wnoszą do skuteczności preparatu – informuje Anna Adamczyk. Dlatego też nowości nie pojawiają się w naszej ofercie zbyt często – wprowadzenie każdego nowego produktu jest poprzedzone przeprowadzeniem szeregu badań związanych nie tylko z zapewnieniem najwyższej jakości danego preparatu, ale również potwierdzających skuteczność jego stosowania. Dla przykładu – skuteczność preparatów elmex i ich wiodącego składnika – aminofluorku, została potwierdzona przez ponad 400 badań naukowych i klinicznych, z których wiele badań to badania porównawcze. Warto również zaznaczyć, że wysoka jakość produktów została doceniona przez lekarzy stomatologów. W Polsce, według badań przeprowadzonych w 2005 roku przez firmę Synovate, najczęściej używaną i polecaną przez stomatologów pastą do zębów jest elmex® - dodaje.
- W tym roku wprowadziliśmy nowe, 125ml opakowania past w postaci tuby, co jest zgodne z oczekiwaniami konsumentów - informuje Anna Wapińska.
Co na półce?
- Obserwujemy, że polscy konsumenci oczekują od produktów do pielęgnacji jamy ustnej zaspokajania ich własnych, indywidualnych potrzeb. Propozycje rynkowe powinny być zatem jak najbardziej zróżnicowane. Dlatego też Procter&Gamble niezmiennie przykłada ogromną wagę do tego, aby wszystkie produkty marki Blend-a-med miały wysoką obecność na półkach. Dzięki zaangażowaniu własnych sił sprzedaży i organizacji sprawnego systemu dystrybucyjnego, nasze pasty do zębów charakteryzują się wysoką dostępnością – zarówno w kanale nowoczesnym (hiper- i supermarkety), jak i w handlu tradycyjnym. Potwierdzają to systematycznie prowadzone badania dystrybucji (AC Nielsen), w których produkty Blend-a-med zajmują czołowe miejsca – podkreśla Małgorzata Mejer.
- Na początku tego roku przeprowadziliśmy telewizyjną kampanię reklamową wspierającą markę elmex® SENSITIVE PLUS. Tego typu działania będą kontynuowane. Nasze produkty staramy się również promować poprzez reklamę prasową oraz promocje skierowane bezpośrednio do konsumentów. Uwzględniając te działania jak również polecanie naszych preparatów pacjentom przez lekarzy stomatologów, z pewnością produkty elmex® przeciw próchnicy, elmex® SENSITIVE PLUS oraz meridol®, będą w dalszym ciągu produktami poszukiwanymi i chętnie kupowanymi przez konsumentów – informuje Anna Adamczyk.
- Nie prowadzimy w tej chwili żadnej kampanii ATL. Natomiast biorąc pod uwagę udziały rynkowe naszym zdaniem na półce powinny znaleźć się Signal Cavity Protection, Signal Herbal Fresh, Signal Daily White, Signal White Sytem oraz nowość Signal Mikrogranulki - dodaje Karina Rokowska z Unilevera.
tagi: pasty do zębów , pasta do zębów ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...