Wiadomości

Podsumowanie 2017 roku i ambicje Carrefour Polska na 2018 rok

Środa, 28 marca 2018
Przyjęta przez Carrefour Polska w 2017 roku strategia omnikanałowości zaowocowała wdrożeniem nowych, innowacyjnych projektów, otwarciami sklepów i wzrostem wyników poszczególnych formatów handlowych. W nadchodzącym roku firma ma dwie główne ambicje: wzmocnić swoją pozycję lidera przemian technologicznych w handlu oraz rozpocząć transformację żywieniową w Polsce.
Podsumowanie 2017 roku

WYNIKI I INWESTYCJE
  • Carrefour osiągnął wynik 9 683,4 mln zł przychodu ze sprzedaży brutto w sklepach pod logo Carrefour, poprawiając ubiegłoroczny rezultat o 5,5%.
  • Firma utrzymała również poziom inwestycji w Polsce, przeznaczając na ten cel w 2017 roku 244,6 mln zł.

EKSPANSJA
  • Carrefour Polska w minionym roku otworzył 3 nowe hipermarkety, 8 supermarketów oraz około 100 sklepów osiedlowych.
  • Carrefour uruchomił między innymi swój najnowocześniejszy hipermarket w Atrium Promenada, który charakteryzuje się obecnością m-commerce z możliwością zamawiania produktów przez interaktywne ekrany, restauracją Wyspa Smaków w sklepie, wdrożeniem usługi Scan&Go oraz rozbudowaną ofertą produktów zdrowych na Zdrowej Półce. Jest to pierwszy w Polsce sklep phygitalowy – łączący zakupy fizyczne z cyfrowymi.
  • Wszystkie nowo otwarte supermarkety należą do segmentu premium, który został wprowadzony w Polsce w 2016 roku.
  • Carrefour przeprowadził modernizację 6 centrów handlowych, m.in. w Galerii Kalisz, Galerii Głogów, a także białostockiej Galerii Zielone Wzgórze. Ich efektem jest powiększenie powierzchnia najmu o 4%.
  • Centra handlowe odnotowały w 2017 roku wzrost liczby odwiedzających o 6%.

CYFROWE WDROŻENIA
  • Firma wdrożyła wszystkie 4 nowe projekty zapowiedziane w 2017:
    • Marketplace – jedna platforma sprzedaży dla Carrefour oraz zewnętrznych dostawców, oferująca obecnie ponad 150 000 produktów od 150 sprzedawców.
    • SąSiatki – platforma zakupów sąsiedzkich, bazująca na ekonomii współpracy. Jej użytkownicy mogą robić zakupy w sklepach Carrefour i dostarczać je sobie nawzajem.
    • Scan&Go – usługa samodzielnego skanowania i płatności mobilnych, będąca częścią aplikacji Mój Carrefour. Umożliwia dokonanie płatności portfelem elektronicznym Masterpass od Mastercard w dedykowanej kasie.
    • C4 Retail Lab – pierwszy w Polsce inkubator dla startupów, założony przez sieć handlową. Jednym z pierwszych rozwiązań rozwijanych w C4 Retail Lab jest Smart Cart – połączenie kasy samoobsługowej i wózka zakupowego.

PRODUKTY WYSOKIEJ JAKOŚCI
  • W 2017 roku Carrefour rozwinął swoją strategię dotyczącą marek własnych, wprowadzając 7 nowych marek i 94 nowe produkty – od spożywczych po środki czystości.
  • Carrefour Polska rozpoczął współpracę z 4 nowymi polskimi dostawcami w zakresie produkcji marek własnych.
  • Ponad 800 produktów jest dostępnych w ofercie Zdrowej Półki.
  • Specjalne Półki Regionalne w sklepach Carrefour oferują ponad 300 produktów charakterystycznych dla poszczególnych regionów Polski.

CSR
  • Carrefour w 2017 roku realizował blisko 50 projektów z zakresu polityki odpowiedzialnej społecznie.
  • Carrefour jako pierwszy wprowadził Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (SENS). Grafiki, umieszczone z przodu opakowania produktu, informują konsumentów o wartościach odżywczych artykułów spożywczych i zalecanej częstotliwości ich spożywania.
  • Carrefour kontynuował ABC Zdrowego Żywienia. W 3. edycji firma dotarła do 1700 dzieci. Całkowite finansowanie zapewniła Fundacja Carrefour, która przeznaczyła na ten cel grant w wysokości 308 871 euro. Projekt będzie realizowany także w 2018 roku.
  • Forum Odpowiedzialnego Biznesu, w swoim dorocznym raporcie, opublikowało aż 28 dobrych praktyk Carrefour - najwięcej spośród wszystkich firm uwzględnionych w zestawieniu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2016. Dobre praktyki”.

PRACOWNICY
  • 20. jubileusz obecności w Polsce firma świętowała wspólnie z pracownikami podczas czerwcowego pikniku urodzinowego.
  • W 2017 roku zatrudnienie w firmie znalazło 1 000 nowych osób, a na zniżki na zakupy pracownicze w swoich sklepach sieć przeznaczyła 5,4 mln zł. 
  • W 2017 roku w ramach digitalizacji wszyscy menedżerowie Carrefour otrzymali smartfony, które umożliwiły łatwy i szybki kontakt pomiędzy pracownikami. Udostępniona została także aplikacja mobilna Twój Carrefour – innowacyjne narzędzie upraszczające komunikację operacyjną.
  • Firma drugi raz z rzędu zdobyła certyfikat Top Employer.

MARKETING
  • Napoleon był głównym bohaterem kampanii marketingowej Carrefour w 2017 roku – nagrodzonej Złotą Effie 2017.
  • Kampania wpłynęła na zwiększenie średniej wartości koszyka zakupowego w sklepach Carrefour oraz poprawę wizerunku sklepów sieci we wszystkich formatach sprzedaży: zarówno w odniesieniu do sklepów wielkopowierzchniowych, supermarketów, jak i placówek franczyzowych.
  • Carrefour Polska był Głównym Sponsorem wyścigu Tour de Pologne. Współpraca ta będzie kontynuowana w 2018 roku, w którym wyścig świętuje swoje 90–lecie. Powołane z tej okazji Muzeum Tour de Pologne odwiedzi mieszkańców 10 miast, w których zlokalizowane są sklepy Carrefour.

2017 był rokiem wielkiego postępu technologicznego w Carrefour Polska. Firma stworzyła referencyjny, omnikanałowy model działania dla rynku handlu w Polsce, dbając o integrację i synergię między wszystkimi kanałami sprzedaży i komunikacji z klientami. Udało nam się rozwinąć zarówno sieć sklepów tradycyjnych, jak i dostępność oraz atrakcyjność naszej oferty w Internecie – powiedział Guillaume de Colonges, Prezes Carrefour Polska. – Nasze priorytety na 2018 rok to przede wszystkim dalszy rozwój nowoczesnych rozwiązań oraz rozpoczęcie w Polsce transformacji żywieniowej. Chcemy stać się pionierem w zakresie oferty zdrowych produktów i być siecią pierwszego wyboru dla klientów poszukujących wysokiej jakości w przystępnych cenach. W ten sposób będziemy również realizować cele strategii „Carrefour 2022”, przyjętej przez Grupę Carrefour.

Plany na 2018 rok

Digitalizacja Carrefour


W 2018 roku Carrefour Polska planuje wzmocnić pozycję lidera innowacji na lokalnym rynku i wyznaczać nowe trendy handlowe dzięki rozwiązaniom opracowanym we własnym zakresie oraz we współpracy z zewnętrznymi partnerami. Część nowych usług została wdrożona już na początku 2018 roku, jak: m-commerce dostępny w aplikacji Mój Carrefour połączony z dostawą zakupów tego samego dnia; odbiór zamówienia w punkcie Carrefour Drive oraz stworzenie jednej platformy zakupowej Carrefour.pl dla zakupów spożywczych i niespożywczych.

Na bieżący rok Carrefour zaplanował również intensywny rozwój wdrożonych w 2017 roku innowacji. Celem obranym dla platformy zakupowej Carrefour.pl jest zwiększenie dostępnej oferty do 500 000 produktów i 500 dostawców oraz pozyskanie 50 000 klientów – częścią tego celu będzie połączenie z porównywarką cen Ceneo.pl. Usługa Scan&Go będzie wdrażana w kolejnych sklepach w Polsce. Z kolei platforma SąSiatki skoncentruje się na budowie społeczności zakupowej. Carrefour planuje także rozwój aplikacji Mój Carrefour, wyznaczając sobie cel 3 000 000 pobrań na 2018 rok – po osiągnięciu poziomu 1 000 000 pobrań w grudniu ubiegłego roku.

W inkubatorze dla startupów C4 Retail Lab jest opracowywanych 16 projektów, z których 5 jest obecnie w fazie testów. Wśród testowanych pomysłów znajduje się wózek zakupowy połączony z kasą samoobsługową SmartCart oraz maszyna przygotowująca zdrowe posiłki w 3 minuty od firmy Food Robotics. Już niedługo pierwsze, testowe maszyny zostaną zainstalowane w wybranych warszawskich i krakowskich galeriach handlowych. Ponadto Carrefour Polska podejmie w tym roku współpracę z doświadczonym akceleratorem startupów oraz w ramach czterech projektów z kluczowymi przedstawicielami świata technologii: Mastercard, Visą, Google i Orange.

Transformacja żywieniowa

Ambicją firmy Carrefour jest codzienne zapewnienie klientom produktów spożywczych wysokiej jakości, powszechnie dostępnych i po przystępnych cenach, co ma być elementem szerokiej kampanii transformacji żywieniowej. Jej celem jest pomoc konsumentom w zmianie swoich nawyków żywieniowych, edukacja oraz zapewnienie szerokiego dostępu do informacji o sprzedawanych produktach. To podejście jest elementem strategii Grupy „Carrefour 2022”.

Transformacja żywieniowa jest jednym ze strategicznych celów Carrefour. Firma, widząc rosnącą wiedzę i oczekiwania swoich klientów w zakresie zdrowego odżywiania, pragnie zapewnić im stały dostęp do świeżych warzyw i owoców od zaufanych i lokalnych dostawców, a także certyfikowanych produktów bio w przystępnych cenach. Aby uzyskać pozycję lidera w dziedzinie jakości produktów spożywczych, Carrefour uprości również skład produktów marki własnej, dążąc do ograniczenia lub wyeliminowania zbędnych dodatków i substancji. Strategię transformacji żywieniowej uzupełniają dodatkowo działania edukacyjne dla klientów i dostawców, a także popularyzacja aktywności fizycznej poprzez udział w najważniejszych imprezach sportowych w kraju.

Jednym z pierwszych działań podjętych w tym zakresie będą specjalne kontrakty farmerskie podpisywane z wybranymi dostawcami. Carrefour Polska planuje w tym roku podpisać umowy z 7 polskimi dostawcami na 10 produktów, które będą produkowane ekskluzywnie dla sklepów i klientów Carrefour. W ten sposób konsumenci uzyskają pełną wiedzę o pochodzeniu i metodach powstawania produktów, a dostawcy zyskają dostęp do szerokiego rynku zbytu i wielu potencjalnych nabywców.

W ramach przyjętej strategii do sklepów Carrefour w Polsce zostaną wprowadzone certyfikowane produkty bio od polskich producentów – w 2018 roku zostanie podpisana umowa z pierwszym takim dostawcą. Rozszerzony zostanie również wachlarz importowanych produktów marki własnej Carrefour BIO o ponad 25 nowości. Kontynuowane będzie również znakowanie SENS-em produktów marki własnej. Jednocześnie w sklepach Carrefour w Warszawie pojawi się w sprzedaży przygotowywany na miejscu chleb bio, wypiekany z mąki bio. Firma zachęca do współpracy nowych partnerów i dostawców produktów bio wysokiej jakości dążąc do zwiększenia liczby dostępnych towarów i demokratyzacji tej kategorii.

Także jedna z najpopularniejszych marek Carrefour, czyli „Jakość z Natury” zostanie w tym roku rozszerzona o kolejne nowości pochodzące od polskich dostawców. W sumie pojawi się 8 nowych kategorii produktowych tej marki. Carrefour dąży również do uproszczenia składu produktów marki własnej, wykorzystując naturalne składniki i ograniczając zawartość dodatków i substancji konserwujących. W ramach transformacji żywieniowej kontynuowane będą także działania edukacyjne dla klientów i dostawców w zakresie jakości produktów, wartości odżywczych i zasad żywienia.

Wreszcie, aby zapewnić klientom stały dostęp do świeżych warzyw i owoców Carrefour zagwarantuje codzienne dostawy produktów świeżych do wszystkich swoich hiper- i supermarketów. Będzie to możliwe dzięki sprawnej obsłudze logistycznej i nowym rozwiązaniom zastosowanym w transporcie, m.in. technologii Blockchain.

Sklepy tradycyjne

W roku 2018 Carrefour zaplanował przede wszystkim modernizację posiadanych aktywów. Inwestycje, mające na celu poprawę komfortu zakupów i dostosowanie sklepów do zmieniających się potrzeb klienta, zostaną przeprowadzone w 7 hipermarketach i około 20 supermarketach. Wśród nowych otwarć zaplanowanych na ten rok znajdują się 2 supermarkety i około 100 sklepów osiedlowych.



tagi: Carrefour Polska , podsumowanie roku ,