Wiadomości

Brown-Forman Polska z prestiżowym tytułem

Środa, 28 marca 2018
Podczas dziesiątej, jubileuszowej edycji konkursu Great Place to Work, prestiżowy tytuł Najlepszego Miejsca Pracy 2018 otrzymał Brown-Forman Polska. Nagroda przyznawana jest za budowanie i rozwijanie wyjątkowych relacji z pracownikami i wyróżnia pracodawców, którzy tworzą inspirujące miejsca pracy oparte na silnej kulturze organizacyjnej i wzajemnym zaufaniu. Brown Forman został również wyróżniony tytułem Rzecznika Standardu Etyki, który przyznaje United Nations Global Compact.
Partnerami strategicznymi Great Place To Work są Konfederacja Lewiatan i Global Compact Network Poland. Metodologia badania opiera się na dwóch wymiarach: pierwszym jest ankieta pracownicza Trust Index, która określa poziom zaufania w organizacji, drugim zaś Audyt Kulturowy oceniający programy i praktyki HR. W anonimowej ankiecie prowadzonej przez Great Place to Work Institute®, aż 90% pracowników firmy odpowiedziało, że biorąc pod uwagę wszystkie badane aspekty, Brown-Forman  jest wspaniałym miejscem pracy. Brown-Forman zajął drugie miejsce w kategorii firm do 500 pracowników. Po raz pierwszy brał udział w badaniu.

- Bardzo cieszymy się z otrzymanego tytułu. Osiągnięcie to było możliwe jedynie dzięki naszym pracownikom, którym chcę bardzo podziękować. W Brown-Forman wierzymy, że działając w zespole i dzieląc się wiedzą można zdziałać znacznie więcej niż w pojedynkę. Dlatego pracujemy w różnorodnych, często międzynarodowych, zespołach, tworząc zwinne grupy, które w przyjacielskiej i twórczej atmosferze realizują bardzo ambitne cele - mówi Ricardo Cupido, General Manager w Brown–Forman Polska.

- Wszystko, co robimy opiera się  na współpracy i wzajemnym zaufaniu. Do tego upraszczamy systemy, nie tworzymy niepotrzebnych barier, a kultura feedbacku i otwarta komunikacja stanowi podstawę naszych działań. Wierzymy, że przez to Brown-Forman osiąga tak dobre wyniki, a przy tym może poszczycić się zadowoleniem i dużą motywacją swoich pracowników – dodaje Agnieszka Przybyłek, HR Director w B-F Polska.

Firma przyszłości- pracownicy wybierają zaufanie, współpracę i elastyczność.

Rozwój organizacji opartych o zaufanie, współpracę i elastyczność to jeden z dominujących globalnych trendów budowania firm, które nie tylko osiągają doskonałe wyniki, ale również tworzą miejsca pracy na miarę potrzeb i oczekiwań pracowników. Jak wynika z badania „Trendy HR 2017” przeprowadzonego przez Deloitte podstawową cechą organizacji przyszłości jest elastyczność i zwinność przejawiająca się w odejściu od sztywnych, hierarchicznych struktur na rzecz tworzenia sieci współdziałających zespołów, uprawnionych do inicjowania działań i podejmowania decyzji.

Zaufanie, partnerskie relacje, poczucie wpływu, sensu pracy i relacje oparte na autentycznym przywództwie - to aktualnie  najważniejsze motywatory pracowników, szczególnie młodych – do 30 roku życia. Według  badań przeprowadzonych przez PwC, w roku 2020 Millenialsi i pokolenie Z, będą stanowić ponad 50% aktywnych pracowników, co w ogromnym stopniu wpłynie na sposób działania firm. Ten wyścig, wygrają wyłącznie te organizacje, które systemowo, konsekwentnie będą budować swoją pozycję i wizerunek, opierając się na prawdziwych wartościach, konkretnych działaniach i obiektywnej opinii pracowników. Statuetka Great Place to Work to ukłon w ich stronę.

Dla pracowników liczy się nie tylko możliwość wspólnego działania, ale coraz częściej o chęci bycia częścią biznesu decyduje fakt czy działa on odpowiedzialnie etycznie – i nie tylko w marketingowych sloganach, ale w codziennym działaniu.

- Jesteśmy firmą o zasięgu globalnym, zdajemy sobie sprawę ze swojej odpowiedzialności, nie tylko za pracowników, ale także nasze otoczenie. Jesteśmy uczciwi i transparentni, aktywnie włączamy się w życie społeczności lokalnych, edukujemy, organizujemy zbiórki, bierzemy udział w inicjatywach charytatywnych. Odpowiedzialność jest dominującym hasłem naszych działań, także tych inicjowanych przez naszych pracowników – komentuje Katarzyna Obuchowicz, odpowiedzialna za Komunikację Korporacyjną w Brown-Forman Polska.

Kontynuacja dobrych praktyk

Budowanie angażującego miejsca pracy, to proces realizowany w Brown-Forman w  bardzo świadomy i konsekwentny sposób. Już w 2016 roku firma znalazła się w gronie pracodawców wyróżnionych tytułem Naljepszego Pracodawcy wg Aon Hewit, który wyróżnia firmy ze względu na zaangażowanie pracowników, angażujące przywództwo, kulturę wysokich wyników oraz wiarygodną markę pracodawcy.

- Ciągły rozwój, wdrażanie nowych rozwiązań i utrzymanie tak wysokiego poziomu środowiska pracy na przestrzeni kolejnych lat świadczy o znacznym poziomie satysfakcji pracowników.  Jestem przekonany, że w bezpośredni sposób przekłada się to na relacje z naszymi klientami. Niedawno rozbudowany obszar sprzedaży, którym mam przyjemność zarządzać, to sprawny dział  będący wizytówką naszej firmy w oczach Klientów - mówi Filip Popławski,  Dyrektor Sprzedaży Brown-Forman Polska.

- Obecna nagroda, jest kontynuacją drogi, która obraliśmy i stanowi kolejny dowód, że systemowe podejście do inicjatyw prowadzonych z myślą o pracownikach nie tylko jest ważne z zarządczego punktu widzenia, ale warunkuje osiąganie wysokich wyników biznesowych i charakteryzuje organizacje odnoszące sukcesy rynkowe – dodaje Alexander Gorelin, Dyrektor Marketingu w firmie.

Badanie Great Place To Work® ma ponad trzydziestoletnią historię.  Jest to największe, globalne badanie jakości miejsc pracy na świecie. Partnerami strategicznymi konkursu są Konfederacja Lewiatan i Global Compact Network Poland. W tym roku gala konkursu została ponadto objęta patronatem honorowym przez Panią Elżbietę Rafalską, Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Stowarzyszenie Kongres Kobiet oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.


Brown-Forman Corporation jest producentem i dystrybutorem najwyższej jakości marek alkoholi mocnych. Amerykański koncern istnieje od 1870 roku. Posiada swoje siedziby w 25 krajach, sprzedając swoje marki w 135 krajach na świecie. W Polsce Brown Forman jest jednym z największych dystrybutorów alkoholi mocnych premium. W swoim portfolio posiada takie marki, jak: Finlandia Vodka, Jack Daniel’s, Woodford Reserve, Chambord, Herradura, El Jimador czy od niedawna również trzy szkockie Single Malt’y – The GlenDronach, BenRiach i Glenglassaugh.

Zatrudnia łącznie ponad 4400 pracowników na 6 kontynentach i pomimo globalnego zasięgu pozostaje firmą rodzinną, dla której ważne są te same wartości, które przyświecały założycielom firmy prawie 150 lat temu: jedność, szacunek, zaufanie, praca zespołowa i zaangażowanie.


tagi: Brown-Forman Polska , Najlepsze Miejsce Pracy , tytułu Rzecznik Standardu Etyki ,