Niedziela jest takim dniem, kiedy większość z nas ma czas, żeby zrobić zakupy, więc to naturalne, że wtedy w sklepach jest największy ruch. Nowe przepisy utrudnią funkcjonowanie nie tylko nam, detalistom, ale również klientom. Nie trudno wyobrazić sobie chaos wywołany taką zmianą. Moim zdaniem wystarczyło wprowadzić prosty przepis nakazujący zapewnienie każdemu pracownikowi dwóch wolnych niedziel w miesiącu. Z pewnością firmom łatwej byłoby się przystosować do tak ukształtowanego prawa. Z mojej perspektywy niedziela jest takim samym dniem do pracy jak pozostałe w ciągu tygodnia. W tym momencie i tak pracownik, który pracuje w niedziele ma wolny poniedziałek. Dla niego to jeszcze lepiej, bo może sobie załatwić więcej prywatnych spraw chociażby ze względu na to, że wszystkie urzędy i punkty usługowe są otwarte. Najsmutniejsze jest to, że ludzie nie mają świadomości jakie konsekwencje wynikają z nowych przepisów. A zdarza się to nawet wśród osób z branży – jeden z przedstawicieli handlowych, z którymi pracuję zachwalał pomysły rządu do czasu, aż dałem mu do zrozumienia, że będę od niego zamawiał mniej towaru po wprowadzeniu nowej ustawy, bo mając sklep czynny o jeden dzień krócej, będę sprzedawał mniej towaru.
Krzysztof Błaszczyk Właściciel sklepu w Bydgoszczy
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.