Aplikujący do programu mają za zadanie opracować własny unikalny produkt spożywczy lub napój, albo rozwinąć któryś z produktów z oferty PepsiCo, a następnie przedstawić go PepsiCo i wyjaśnić, w jaki sposób można wprowadzić go na rynek. Finaliści będą mogli wziąć udział w rekrutacji na miejsce w jednym z programów stażowych w PepsiCo, w ramach zespołów Insight lub Digital.
Do programu można aplikować do 20 lutego br. na stronie
www.pepsico-go.com
Na szerszą skalęProgram jest obecnie realizowany na dziewięciu wiodących rynkach, w tym w: Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Belgii, Holandii, Serbii, Rumunii, Grecji, Rosji i RPA. Oznacza to, że najlepsi absolwenci rozpoczną międzynarodową karierę, mając możliwość współpracy z kolegami z całego świata, rozwijając niektóre z największych i najlepszych globalnych marek z branży FMCG.
„PepsiCo GO 2018 Trendsetter Challenge to ekscytująca platforma dla absolwentów. Dzięki niej mogą przedstawiać własne pomysły na biznes oraz nadać rozpędu ich karierze” – mówi Becky Taylor, Starsza Dyrektor ds. Digital na Europę i Afrykę Subsaharyjską w PepsiCo.
„Drugą edycję programu PepsiCo GO Trendsetter Challenge rozszerzamy z trzech na dziewięć rynków. Tym samym liczymy na jeszcze odważniejsze pomysły. Jeśli uważasz, że masz przełomowy pomysł z obszaru produktów żywnościowych i napojów i chcesz pracować w prężnie rozwijającej się firmie, chcemy Cię poznać” – zachęca Becky Taylor.
„Nasze zespoły ds. Digital oraz Analiz odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu produktów przyszłości oraz sposobu ich wprowadzania na rynki globalne. Wybrani absolwenci, którzy dołączą do programu, będą mierzyć się z najważniejszymi decyzjami odnośnie kształtowania naszych marek, wdrażania innowacji oraz tworzenia działań marketingowych i strategii wejścia na rynek” – mówi Tim Warner, Wicedyrektor ds. Analiz na Europę i Afrykę Subsaharyjską w PepsiCo.
„PepsiCo poszukuje jedynie największych talentów, więc PepsiCo GO 2018 Trendsetter Challenge to doskonały sposób na odkrycie najzdolniejszych i najbardziej przedsiębiorczych umysłów” – dodaje Tim Warner.
Harry McManus, który wziął udział w PepsiCo Go w ubiegłym roku, a teraz jest częścią projektu Insights Accelerated Career Programme powiedział: „Program zdecydowanie przewyższył moje oczekiwania. Jestem pod wielkim wrażeniem zarówno skali projektów, którym przewodzę, jak również ciągłego szkolenia oraz ogromnego wsparcia. To niesamowite”.
Jak to działa?W ramach konkursu kandydaci poddawani są trzystopniowej selekcji, trwającej 12 tygodni. Spośród nich, wybrani zostaną najlepsi, którym PepsiCo zaproponuje pracę na pełen etat.
Etap pierwszy: przedstawienie pomysłuPierwszy etap online polega na zarejestrowaniu się na stronie www.pepsico-go.com i przesłaniu koncepcji produktu, który według kandydata wpisze się w nadchodzące, wiodące trendy na rynku produktów żywnościowych i napojów. Należy też przedstawić odpowiednią argumentację oraz pomysł na wprowadzenie produktu na rynek. Można stworzyć zupełnie nowy produkt lub dostosować istniejący z aktualnej oferty PepsiCo.
Etap drugi: Mentorzy pomagają wcielać pomysły w życieSpośród aplikacji, eksperci branżowi PepsiCo wybiorą najbardziej obiecujące pomysły. Ich twórcy otrzymają dostęp do globalnego portalu internetowego, gdzie będą pracować wspólnie z doświadczonym mentorem PepsiCo nad dalszym biznesowym rozwojem swojej koncepcji.
Etap trzeci: FinałTwórcy najlepszych koncepcji biznesowych z drugiego etapu zapewnią sobie miejsce w finale i będą mogli przedstawić swój pomysł panelowi ekspertów rynkowych w PepsiCo. Każdy z finalistów będzie miał możliwość wzięcia udziału w rekrutacji na miejsce w jednym z konkurencyjnych programów stażowych w PepsiCo, w zespołach Digital i Insight.
Program stażowy w zespole Insight to trzyletni program stażowy obejmujący trzy specjalizacje: Strategic Insights, Consumer Insights i Analytic Insights. Zapewnia szybki rozwój i zakłada rzeczywistą odpowiedzialność za powierzone zadania. Pracując w Strategic Insights, absolwenci będą identyfikować przyszłe trendy w zakresie żywności i napojów oraz pomagać w tworzeniu strategii biznesowych. Podczas pracy w Consumer Insights stażyści będą odkrywać zmieniające się nawyki i upodobania konsumentów, a ich odkrycia będą kształtować m.in. kampanie reklamowe oraz premiery produktów. W Analytic Insights absolwenci przeanalizują sposób, w jaki marki PepsiCo osiągają wyniki w sklepach, a także skuteczność mediów, kształtowania cen i promocji, a wnioski wykorzystają w działaniach rozwijających firmę.
Program stażowy w zespole Digital jest rocznym programem działającym w obszarze eCommerce, promocji marki i mediów społecznościowych. Stażyści będą mieli wpływ na to, co, jak i gdzie kupują konsumenci. Kreatywni, innowacyjni i przedsiębiorczy absolwenci tego programu będą kreować całościowy obraz marki PepsiCo w świadomości konsumentów.