Advertisement

Z rynku FMCG

Program stażowy „PepsiCo GO 2018 Trendsetter Challenge”

Piątek, 26 stycznia 2018
Firma PepsiCo uruchomiła program stażowy PepsiCo GO 2018 Trendsetter Challenge, rzucając wyzwanie przedsiębiorczym absolwentom z całej Europy i Afryki Subsaharyjskiej do zidentyfikowania nadchodzącego wiodącego trendu na rynku produktów żywnościowych i napojów.
Aplikujący do programu mają za zadanie opracować własny unikalny produkt spożywczy lub napój, albo rozwinąć któryś z produktów z oferty PepsiCo, a następnie przedstawić go PepsiCo i wyjaśnić, w jaki sposób można wprowadzić go na rynek. Finaliści będą mogli wziąć udział w rekrutacji na miejsce w jednym z programów stażowych w PepsiCo, w ramach zespołów Insight lub Digital.

Do programu można aplikować do 20 lutego br. na stronie www.pepsico-go.com

Na szerszą skalę

Program jest obecnie realizowany na dziewięciu wiodących rynkach, w tym w: Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Belgii, Holandii, Serbii, Rumunii, Grecji, Rosji i RPA. Oznacza to, że najlepsi absolwenci rozpoczną międzynarodową karierę, mając możliwość współpracy z kolegami z całego świata, rozwijając niektóre z największych i najlepszych globalnych marek z branży FMCG.

„PepsiCo GO 2018 Trendsetter Challenge to ekscytująca platforma dla absolwentów. Dzięki niej mogą przedstawiać własne pomysły na biznes oraz nadać rozpędu ich karierze” – mówi Becky Taylor, Starsza Dyrektor ds. Digital na Europę i Afrykę Subsaharyjską w PepsiCo.

„Drugą edycję programu PepsiCo GO Trendsetter Challenge rozszerzamy z trzech na dziewięć rynków. Tym samym liczymy na jeszcze odważniejsze pomysły. Jeśli uważasz, że masz przełomowy pomysł z obszaru produktów żywnościowych i napojów i chcesz pracować w prężnie rozwijającej się firmie, chcemy Cię poznać” – zachęca Becky Taylor.

„Nasze zespoły ds. Digital oraz Analiz odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu produktów przyszłości oraz  sposobu ich wprowadzania na rynki globalne. Wybrani absolwenci, którzy dołączą do programu, będą mierzyć się z najważniejszymi decyzjami odnośnie kształtowania naszych marek, wdrażania innowacji oraz tworzenia działań marketingowych i strategii wejścia na rynek” – mówi Tim Warner, Wicedyrektor ds. Analiz na Europę i Afrykę Subsaharyjską w PepsiCo.

„PepsiCo poszukuje jedynie największych talentów, więc PepsiCo GO 2018 Trendsetter Challenge to doskonały sposób na odkrycie najzdolniejszych i najbardziej przedsiębiorczych umysłów” – dodaje Tim Warner.

Harry McManus, który wziął udział w PepsiCo Go w ubiegłym roku, a teraz jest częścią projektu Insights Accelerated Career Programme powiedział: „Program zdecydowanie przewyższył moje oczekiwania. Jestem pod wielkim wrażeniem zarówno skali projektów, którym przewodzę, jak również ciągłego szkolenia oraz ogromnego wsparcia. To niesamowite”.

Jak to działa?

W ramach konkursu kandydaci poddawani są trzystopniowej selekcji, trwającej 12 tygodni. Spośród nich, wybrani zostaną najlepsi, którym PepsiCo zaproponuje pracę na pełen etat.

Etap pierwszy: przedstawienie pomysłu
Pierwszy etap online polega na zarejestrowaniu się na stronie www.pepsico-go.com i przesłaniu koncepcji produktu, który według kandydata wpisze się w nadchodzące, wiodące trendy na rynku produktów żywnościowych i napojów. Należy też przedstawić odpowiednią argumentację oraz pomysł na wprowadzenie produktu na rynek. Można stworzyć zupełnie nowy produkt lub dostosować istniejący z aktualnej oferty PepsiCo.

Etap drugi: Mentorzy pomagają wcielać pomysły w życie
Spośród aplikacji, eksperci branżowi PepsiCo wybiorą najbardziej obiecujące pomysły. Ich twórcy otrzymają dostęp do globalnego portalu internetowego, gdzie będą pracować wspólnie z doświadczonym mentorem PepsiCo nad dalszym biznesowym rozwojem swojej koncepcji.

Etap trzeci: Finał
Twórcy najlepszych koncepcji biznesowych z drugiego etapu zapewnią sobie miejsce w finale i będą mogli przedstawić swój pomysł panelowi ekspertów rynkowych w PepsiCo. Każdy z finalistów będzie miał możliwość wzięcia udziału w rekrutacji na miejsce w jednym z konkurencyjnych programów stażowych w PepsiCo, w zespołach Digital i Insight.

Program stażowy w zespole Insight to  trzyletni program stażowy obejmujący trzy specjalizacje: Strategic Insights, Consumer Insights i Analytic Insights. Zapewnia szybki rozwój i zakłada rzeczywistą odpowiedzialność za powierzone zadania. Pracując w Strategic Insights, absolwenci będą identyfikować przyszłe trendy w zakresie żywności i napojów oraz pomagać w tworzeniu strategii biznesowych. Podczas pracy w Consumer Insights stażyści będą odkrywać  zmieniające się nawyki i upodobania konsumentów, a ich odkrycia będą kształtować m.in. kampanie reklamowe oraz premiery produktów. W Analytic Insights absolwenci przeanalizują sposób, w jaki marki PepsiCo osiągają wyniki w sklepach, a także skuteczność mediów, kształtowania cen i promocji, a wnioski wykorzystają w działaniach rozwijających firmę.

Program stażowy w zespole Digital jest rocznym programem działającym w obszarze eCommerce, promocji marki i mediów społecznościowych. Stażyści będą mieli wpływ na to, co, jak i gdzie kupują konsumenci. Kreatywni, innowacyjni i przedsiębiorczy absolwenci tego programu będą kreować całościowy obraz marki PepsiCo w świadomości konsumentów.



tagi: program stażowy , PepsiCo GO 2018 Trendsetter Challenge ,