Trzy pytania do Anny Justyniarskiej, PR-Digital Manager w firmie Herbapol-Lublin kieruje Monika Kociubińska.
Które produkty z Państwa portfolio sprzedawały się najlepiej w 2017 roku?
Herbapol-Lublin S.A. pozostał liderem w pięciu kategoriach herbat: ziołowych, owocowych, zielonych, czerwonych, funkcjonalnych oraz w kategorii syropów owocowych. W segmencie produktów dżemowych, które dołączyły do naszego portfolio trzy lata temu, uplasowaliśmy się na bardzo dobrym, trzecim miejscu. Biorąc pod uwagę silną konkurencję i stosunkowo niedawny debiut – to bardzo dobry wynik.
Proszę opowiedzieć więcej o samych produktach? W jaki sposób odpowiadają na potrzeby konsumentów?
Rolą lidera rynku jest nie tylko podążanie za nowymi trendami i potrzebami konsumentów, ale wręcz wyprzedzanie ich. Dlatego do naszej oferty dołączają coraz to nowe produkty, które wpisują się w codzienność konsumentów. W ubiegłym roku wprowadziliśmy innowacyjny na polskim rynku owocowo-zielarskim produkt Zielnik Polski Esencja Zdrowia, który łączy zioła i owoce w wygodnej, płynnej formie podania. Kolejną nowością była Naturalna Ice Tea, czyli napój herbaciany bez barwników, konserwantów i substancji słodzących, który spotkał się z bardzo pozytywnym przyjęciem.
Warto podkreślić, że każdy z naszych produktów – zarówno tych, które pojawiły się w ofercie firmy niedawno, jak i te dobrze znane polskiemu społeczeństwu – inspirowany jest naturą i charakteryzuje się najwyższą jakością oraz bardzo dobrym smakiem. To właśnie sprawia, że konsumenci już od blisko 70 lat obdarzają naszą markę zaufaniem i chętnie sięgają po nasze produkty.
Co dziś znaczy to, że Herbapol czerpie inspirację z natury?
Natura od 1949 roku niezmiennie pozostaje naszą inspiracją. Jest to szczególnie ważne i cenne zwłaszcza w ostatnim czasie: konsumenci coraz bardziej cenią produkty lokalne, których składniki pochodzą z natury, są jak najmniej przetworzone. Ma na to wpływ na wzrost popularności trendu prozdrowotnego – coraz bardziej świadomie dokonujemy wyborów zakupowych i chętniej sięgamy po te produkty, które nie tylko dobrze smakują, ale też wspomagają funkcjonowanie organizmu lub po prostu nie zawierają zbędnych składników. Podkreślę jednak, że to, co dla innych może być chwilową modą, dla naszej firmy jest fundamentem, który leży u podstaw każdego naszego działania.