Coca-Cola, w ramach realizacji swojego europejskiego zobowiązania dotyczącego redukcji kaloryczności, wprowadziła na polski rynek kolejny produkt bez cukru.
W polskich sklepach pojawiła się nowa Coca-Cola Cherry Zero Cukru – propozycja dla wszystkich fanów najbardziej znanej na świecie wiśniowej coli, pragnących cieszyć się jej smakiem bez kalorii i bez cukru. Coca-Cola Cherry Zero Cukru, która zastąpi dotychczas sprzedawaną wersję napoju opartą na recepturze z zawartością cukru, jest kolejnym dowodem na to, że firma Coca-Cola realizuje europejskie zobowiązanie do obniżenia całkowitej zawartości cukru w swoich produktach o 10 proc. do 2020 r.
- Słuchamy zmieniających się oczekiwań konsumentów i rozszerzamy ofertę napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. W tym roku wprowadziliśmy już na rynek m.in. nową, ulepszoną pod względem smaku formułę Coca-Cola Zero Cukru i obniżyliśmy kaloryczność Sprite’a do 9 kcal na 100 ml. Warto podkreślić, że 27% całego naszego portfolio w Polsce to produkty o obniżonej lub zerowej zawartości cukru, a to o 5,3 p.p. więcej niż rok temu - podkreśla Lana Popović, Dyrektor Generalna Coca-Cola Poland Services.
Zobowiązanie o obniżaniu kaloryczności produktów w Europie wpisuje się w globalną strategię firmy, która w 2016 roku zmodyfikowała receptury ponad 200 swoich produktów i wprowadziła na rynek prawie 500 nowych napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. Zwiększane są także nakłady na promocję wariantów light jako alternatywy dla napojów opartych o receptury z cukrem oraz na edukację konsumentów w zakresie rozważnej konsumpcji i zróżnicowanej diety. Polski sektor prywatny również podejmuje działania na rzecz optymalizacji wartości energetycznej i składu produktów spożywczych w Polsce. Dzisiaj, 5 grudnia, Instytut Żywności i Żywienia oraz organizacje sektora prywatnego - Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, POLBISCO – Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych oraz Związek Pracodawców Hoteli, Restauracji i Cateringu podpisały w tej sprawie list intencyjny.
- Prace nad recepturami naszych napojów, zmierzające do obniżenia ich kaloryczności to tylko jedno z działań, jakie podejmujemy, aby pomóc konsumentom kontrolować ilość cukru spożywanego w ich codziennej diecie. Wprowadzamy także na rynek mniejsze opakowania, aby pomóc konsumentom kontrolować ilość spożywanych kalorii poprzez mniejsze porcje - dodaje Lana Popović.
Coca-Cola wspólnie z innymi producentami żywności w Europie oraz z ekspertami do spraw żywienia pracuje jednocześnie nad uproszczeniem systemu oznaczeń składu produktów, dodając do niego kolory, które będą w intuicyjny sposób informować o tym, czy zawartość tłuszczu, cukru i soli oraz wartość kaloryczna danego produktu jest wysoka, średnia czy zerowa. Celem jest stworzenie jednego systemu, który będzie można stosować w całej Europie, tak aby europejscy konsumenci mieli dostęp do tych samych informacji, niezależnie od miejsca, w którym w danej chwili przebywają.
Coca-Cola to jedna z pierwszych firm, która wprowadziła na etykietach z przodu swoich produktów system GDA – informacje dotyczące zawartości m.in. kalorii i cukru oraz jaki dzienny procent zapotrzebowania na ten składnik znajduje się w porcji danego napoju.
Coca-Cola Cherry to najbardziej znana i najlepiej sprzedająca się na świecie wiśniowa Cola. Na światowym rynku pojawiła się ponad 30 lat temu – w 1985 r., a jej premiera w Polsce miała miejsce w 1996 r. Wprowadzenie na rynek Coca-Cola Cherry oznaczało rewolucję. Przed nią do napojów Coca-Cola nie dodawano żadnego innego aromatu i nie wprowadzano pod jej marką żadnego innego smaku.
Nowa Coca-Cola Cherry Zero Cukru już zaczęła pojawiać się na polskich półkach sklepowych i stopniowo będzie dostępna w coraz większej liczbie punktów handlowych.
Na polskim rynku Coca-Cola oferuje obecnie 43 produkty w 13 pojemnościach – od napojów gazowanych takich jak Coca-Cola, Fanta, Sprite, tonic Kinley, poprzez mrożone herbaty, soki, wody mineralne, napoje energetyzujące, aż do napojów dla sportowców. Coca-Cola jest firmą, która chce współtworzyć rozwiązania, m.in. poprzez rozwój swojej oferty, tak aby każdy konsument, niezależnie od stylu życia, przyzwyczajeń i preferencji smakowych, mógł wybrać z niej coś dla siebie.