Kategorie produktów

Batony Masterfoods Polska

Poniedziałek, 12 czerwca 2006 HURT & DETAL - Nr 2 (4) / 2006
Liderem wśród producentów batonów jest firma Masterfoods Polska. Każdy handlowiec w branży FMCG, a na pewno każdy właściciel sklepu spożywczego zna takie marki jak Mars®, Snickers®, Twix®, Bounty®, Milky Way®, czy NoName®. Czy potrafiłby jednak powiedzieć o tych produktach coś więcej niż kolorystyka opakowania, orientacyjna cena, czy też ilość batonów w opakowaniu zbiorczym?

Mars®

Historia marki

Historia tego niezwykłego batonika rozpoczęła się w Tacoma (stan Washington) w Stanach Zjednoczonych w roku 1923. Wtedy pełen pomysłów Frank Mars z 400 dolarami w ręku rozpoczął działalność „Mars Candy Factory”. W Europie batony Mars® zostały wprowadzone na rynek po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 1932 roku przez młodego Amerykanina Forresta Marsa - syna założyciela Mars Incorporated. Były one produkowane
w małej fabryce w miasteczku Slough.
W tamtym okresie większość czekolad produkowano jako proste, solidne tabliczki. To baton Mars® połączył warstwy nugatu, karmelu i gęstej mlecznej czekolady. Od lat smak batonika Mars® pozostaje niezmienny i wyjątkowy.

Informacje handlowe

Obecnie w Polsce pod marką Mars® sprzedawane są:

- Baton Mars® 48 g
- Mini batoniki Mars® 19,7 g sprzedawa ne jako składnik oferty „Twój Mix”® oraz 5-cio paki dostępne w hiper- i supermarketach
- Lody Mars®

Grupa docelowa

Marka Mars® jest kierowana do młodzieży w wieku 16-24 lat, otwartych, pozytywnych i oczekujących od życia więcej. Młodych lubiących żyć poza domem, gdzie spotykają się ze znajomymi, razem bawią. Cenią sobie życie „tu i teraz” lubią żyć chwilą - wydają sporą część swoich pieniędzy na przyjemności (również słodycze).

Najważniejsze cechy marki

- Wyjątkowy i unikalny smak połączenia nugatu, karmelu i mlecznej czekolady,
- Czarne opakowanie z czerwonymi charakterystycznymi literami,
- Najwyższa jakość produktu.

Snickers®


Historia Marki

Snickers® to nugatowe nadzienie
z orzeszkami ziemnymi oblane karmelem
i mleczną czekoladą. Aż trudno uwierzyć, że utożsamiany z zaspokajaniem głodu
i niespożytą energią baton Snickers® ma dziś już ponad 80 lat. Początki sięgają 1923 roku, ale dopiero w 1930 baton doczekał się czekoladowej polewy i od tego momentu został wprowadzony na rynek amerykański pod marką Snickers®. Z ciekawostek warto dodać, że nazwa marki została wzięta od jednego z koni wyścigowych rodziny państwa Mars. Marka Snickers® w Polsce była długo dostępna jedynie w tzw. Pewexach, pośród innych zachodnich produktów. Na półkach sklepowych produkt zagościł na dobre w 1992 roku. Od tamtej pory marka Snickers® w bardzo aktywny sposób jest obecna na polskim rynku. Przeprowadzono wiele aktywności konsumenckich (promocje, serie limitowane nowych produktów marki Snickers®), a kampanie reklamowe wspierające rozwój marki stale wyznaczają czołówkę w sposobie docierania do konsumentów - młodych
i coraz bardziej wymagających ludzi.

Grupa docelowa

Marka Snickers® skierowana jest młodych ludzi w wieku 16-23 lata, którzy często sięgają po słodkie przekąski. Charakteryzuje ich wysoka aktywność życiowa, spontaniczność reakcji, poczucie wolności i niezależności. Ci młodzi ludzie prowadząc aktywne życie nie chcą zwalniać tempa. Mają codziennie mnóstwo rzeczy do zrobienia, a zatrzymanie się, żeby zaspokoić głód, to dla nich strata czasu. Baton Snickers® ma wszystko, czego w momentach chwilowego głodu potrzebują - energetycznego orzecha, słodyczy karmelu i smaku mlecznej
czekolady, a całość w przystępnej formie batona.

Informacje handlowe

Rodzina produktów marki Snickers® dostępnych w sklepach w Polsce:

- Batony w stałej ofercie - Snickers®
standard 55g, Snickers® Super 85g, - Snickers® Cruncher 40g.
- Batony w seriach limitowanych - Snickers® Crazy Peanut 51,5g.
- Kremy czekoladowe - Snickers® 200g, - Snickers® 360 g.
- Batoniki minis - Snickers® minis 19,7g sprzedawane jaki składnik ofert „Twój Mix”® .
- Lody Snickers® 48g.

Najważniejsze cechy marki

- Duże kawałki orzeszków - konkurencyjne produkty nie mają ich aż tak dużo i nie w tak wielkich kawałkach.
- Doskonale dobrane składniki, nadające batonowi oryginalny, łatwo rozpoznawalny smak.
- Snickers® jest przez wszystkich postrzegany jako luźna, młodzieżowa marka, związana ze sportem i aktywnością.
- Szybko zaspakaja głód - konsumenci spontanicznie porównują ten baton do baterii, która pozwala im zregenerować siły.
- Najwyższa jakość produktu.

Twix®


Historia marki

Marka Twix® jest znana w świecie już od blisko 40 lat. W Polsce Twix® jest sprzedawany od 1992 roku, a w Anglii od 1966. Twix® nieustannie zdobywa tysiące fanów. Twix® jest cały czas taki sam, w jednym wymiarze i oczywiście podwójny, bo we dwójkę raźniej. To prawdziwy smakołyk, który chrupie już kilka pokoleń.

Informacje handlowe

Obecnie w Polsce pod marką Twix® sprzedawane są:

- Batonik Twix® w opakowaniach 53,3 g.
- Mini batonik Twix® 2,5g sprzedawane jako składnik oferty „Twój Mix”® oraz 5-cio paki dostępne w hiper - i supermarketach.
- Lody Twix® .

Grupa docelowa

Marka Twix® jest skierowana do aktywnych młodych ludzi, ciekawych świata, którym do dobrej zabawy brakuje tylko czegoś pysznego. Przemawia do osób, które wiedzą, że na batonik Twix® trzeba zrobić przerwę. I to podwójną!

Najważniejsze cechy marki

- Mleczna czekolada, słodki, kuszący karmel, który się ciągnie i chrupiące
ciasteczko.
- Pyszny smak, na którym zawsze można polegać
- Najwyższa jakość produktu

Bounty®


Historia marki

Bounty® został wprowadzony na rynek w 1951 roku, od razu jako dwa kawałki kokosowego nadzienia oblanego mleczną czekoladą.

Informacje Handlowe

Obecnie w Polsce pod marką Bounty® sprzedawane są:

- Baton Bounty® 57 g.
- Mini batoniki Bounty ® 28,5 g sprzedawane jako składnik oferty „Twój Mix”® oraz 5-cio paki dostępne w hiper- i supermarketach.
- Lody w formie batonika Bounty®.

Grupa docelowa

Marka Bounty® kierowana jest do młodzieży w wieku 16-24 lat, otwartych na nowości i szukający nowych, ciekawych doznań. Nie jest im obca ucieczka od codzienności w świat marzeń.


Najważniejsze cechy marki

Niezmienną najbardziej charakterystyczną cechą produktów Bounty® są:

- Wyjątkowy i unikalny smak połączenia świeżego kokosu oblanego mleczną czekoladą.
- Niebieskie opakowanie z białymi literami oraz charakterystyczną palmą.
- Najwyższa jakość produktu.

Milky Way®

Historia Marki

Milky Way® został stworzony w 1923 roku przez Franka Marsa jako lekkie i puszyste nadzienie oblane mleczną czekoladą.
W 2005 Masterfoods stworzył nowy wariant znanej marki nazwany Milky Way® Minute.

Informacje handlowe

Obecnie na polskim rynku dostępne są:
- Milky Way® batonik 23,5 g
- Milky Way®
truskawkowy batonik 23,5 g
- Mini batonik Milky Way® 16,7 g sprzedawane jako składnik oferty „Twój Mix”® oraz 5-cio paki dostępne w hiper
i supermarmetach
- Milky Way® Cripsy Rolls 25 g - chrupiące rurki z mlecznym nadzieniem
- Krem do pieczywa Milky Way® 170 g
i 300 g
- Lody Milky Way®
- Milky Way® Ameo (Crispy Rolls_ 25 g - chrupiące rurki z mlecznym nadzieniem
- Milky Way® Minute ™ 39 g - pożywne ciasteczka zbożowe w 3 wariantach
(z jogurtem i muesli, jogurtem i truskawkami, z kremem mlecznym, truskawkami i czekoladą).

Grupa docelowa

Milky Way® jest marką, która myśli o rodzinie. Dlatego też głównie skierowany jest do matek z dziećmi w wieku 2-12 lat odpowiedzialnych za bieżące zakupy, ceniących zdrowie i dobro rodziny. Milky Way® odpowiada na potrzebę matek, które chcą zapewnić swojej rodzinie szczęśliwe i pełne radości życie i równocześnie podejmować odpowiedzialne wybory dotyczące żywienia.
W związku z powyższym marka Milky Way® posiada w wojej ofercie coś dobrego dla poszczególnych członków rodziny, np.:
- Batonik Milky Way® jako pyszna przekąska dla dziecka.
- Milky Way® Minute ™ jako poranna przekąska dla matek.
- Milky Way® Ameo jako zasłużona przyjemność dla matek.
- Milky Way® krem do pieczywa jako element śniadania dla całej rodziny.

Najważniejsze cechy marki

- Dbałość o dobro rodziny i rodzinną atmosferę
- Naturalne składniki: mleko, jogurt, ziarna zbóż, owoce.
- Najwyższa jakość produktu

NoName®

Historia marki

Baton NoName® to nasz polski produkt wymyślony i produkowany w fabryce Masterfoods Polska w Sochaczewie. Od połowy 2005 roku NoName® zmienił srebrno szarą szatę graficzną na bliski młodzieży uliczny styl graffitti - czarne, żółte i srebrne nieregularne elementy graficzne.

Informacje handlowe

NoName® to jeden z najtańszych na rynku batoników. Obecnie na krajowym rynku dostępny jest batonik NoName® 35g.

Grupa docelowa

Wysokiej jakości składniki powoduję, że NoName® jest chętnie jedzony przez młodszych klientów z mniej zasobna kieszenią.

Najważniejsze cechy marki

- Smak połączenia karmelu, chrupiącego ryżu i mlecznej czekolady.
- Charakterystyczne opakowanie z napisem NoName®.
- Bardzo atrakcyjna cena.
- Najwyższa jakość produktu.

źródło: Masterfoods Polska

tagi: masterfoods polska , batony , fmcg , słodycze ,