Valio, największy producent nabiału w Finlandii, znany ze swoich wysokiej jakości wyrobów, jest już obecny w Polsce. Po bardzo dobrym przyjęciu przez klientów masła Valio Premium Artisan Butter oraz niebieskich serów pleśniowych Valio Aura®, firma wkrótce wprowadzi na rynek miękkie masło fińskie z dodatkiem oleju rzepakowego oraz fiński ser typu havarti – Valio Finnish Havarti. Podobnie jak już obecne na rynku produkty, będą one dostępne w największych sieciach handlowych w Polsce.
Valio
Valio to założona w 1905 r. firma której właścicielami są spółdzielnie mleczarskie, wytwarzające naturalne produkty nabiałowe od ponad 100 lat: m.in. masła i sery, a także mleko, jogurty czy zdrowe przekąski proteinowe. Valio jest również wiodącym na świecie ekspertem w zakresie produktów mlecznych bez laktozy.
„Surowcem, z którego wytwarzane są nasze produkty, jest mleko Valio, produkowane w Finlandii. Rocznie uzyskujemy nawet 1,9 mld litrów mleka, najczystszego w całej Unii Europejskiej. Zapewnienie jego najwyższej jakości jest możliwe dzięki ścisłemu przestrzeganiu norm odpowiedzialności i zrównoważonej hodowli krów. System jakości Valio zapewnia dobrostan trzody, a także określa prawidłowe praktyki żywieniowe oraz normy higieniczne i bezpieczeństwo produkcji” – mówi Lev Rubinstein, odpowiedzialny za eksport produktów Valio na rynek Polski i Europy Środkowo – Wschodniej.
Obecnie Valio zrzesza 17 spółdzielni i około 6 000 mleczarskich rodzin, które zatrudniają łącznie 30 000 pracowników. Valio posiada także 15 zakładów produkcyjnych w Finlandii i na świecie oraz eksportuje swoje produkty do 60 krajów. Głównym rynkiem sprzedaży jest Finlandia (64,7% sprzedaży), gdzie Valio jest zdecydowanym liderem w swojej branży, natomiast 20,5% sprzedaży przypada na rynki krajów z Unii Europejskiej. W 2016 roku Valio zanotowało 1,64 mld euro obrotów.
Valio w Polsce
Dostrzegając potencjał w branży nabiałowej w Polsce, Valio weszło na polski rynek w czerwcu tego roku, oferując masło Premium Artisan Butter, w wersji klasycznej i solonej, które tworzone jest z najwyższej jakości mleka, według tradycyjnego przepisu z początków ubiegłego wieku. Masło Valio spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem przez polskich konsumentów. Obecnie jest dostępne w takich sklepach jak: Auchan, Carrefour, Simply Market, Makro, Selgros oraz Tesco.
W najbliższych tygodniach w Polsce będzie miała miejsce premiera nowego masła premium od Valio – fińskiego masła miękkiego z dodatkiem oleju rzepakowego, które wyróżnia łatwość rozsmarowywania i naturalny smak. To wysokiej jakości wybór: masło nie zawiera barwników, konserwantów i innych dodatków, a także oleju palmowego. Jest produkowane przy użyciu innowacyjnej soli ValSa®, opracowanej przez Valio w 2017 roku, która zawiera 80% mniej sodu niż sól kuchenna. Dzięki temu fińskie masło miękkie od Valio zapewnia doskonały smak, przy o połowę mniejszej zawartości soli.
Valio słynie także z innych przetworów nabiałowych, czyli wysokiej jakości serów. Pierwsze sery pod marką Valio zaczęto produkować w 1910 roku. Wśród wytwarzanych przez Valio serów znajduje się niebieski ser pleśniowy Aura®, dojrzewający przez 6 tygodni, o unikatowym smaku typowym dla fińskich produktów tego typu, mocnym aromacie i z wieloma nieregularnymi otworami. Tekstura sera jest marmurkowa z niebieskimi żyłkami pleśni. Ser dostępny jest w Auchan, Carrefour, Simply Market, Intermarche, Makro, Selgros oraz Tesco. Sery produkowane przez Valio obejmują również takie produkty, jak sery rzemieślnicze premium: ser cheddar Juhla®, ser Keisarinna® czy Valio Finnish Havarti, który wkrótce zostanie wprowadzony na polski rynek. Ser typu havarti od Valio to łagodny i bogaty ser o lekko słonym i kwaskowym smaku. Świetnie nadaje się do przygotowywania kanapek, tostów, sałatek i desek serów.
„Po dobrym przyjęciu przez polskich konsumentów klasycznego oraz solonego masła Valio, planujemy wprowadzenie na polski rynek także fińskiego masła miękkiego z dodatkiem oleju rzepakowego. Jest to masło premium w wersji łatwiejszej do rozsmarowywania na ulubionym pieczywie. Masło to zdobyło najwyższą nagrodę w konkursie Nantwich Cheese Awards w Wielkiej Brytanii. Z kolei ser Valio Finnish Havarti, który także zamierzamy wkrótce wprowadzić na polski rynek, to najpopularniejszy w tej kategorii produkt w Finlandii, szczególnie wśród rodzin z dziećmi. Analizujemy także polski rynek pod kątem zdrowych przekąsek proteinowych marki Valio PROfeel® tj. jogurtów, napojów mlecznych i białka, cieszących się dużą popularnością w Finlandii. Na naszą obecność w Polsce patrzymy długofalowo i wierzymy, że polscy konsumenci docenią unikalną, najwyższą jakość naszych produktów, za którą stoją najczystsze w UE fińskie mleko oraz 112 lat tradycji” – dodał Lev Rubinstein.