HELIO S.A., lider w sprzedaży mas makowych i jeden z czołowych dystrybutorów bakalii w Polsce, zaprezentował wyniki finansowe za ważny z punktu widzenia branży kwartał. W działalności HELIO występuje bowiem zjawisko znacznej sezonowości sprzedaży, w wyniku czego przeważająca część rocznych przychodów przypada na okres przed świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy.
Jak donosi raport za trzeci kwartał roku obrotowego 2008/2009 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca), HELIO od stycznia do marca 2009 roku wygenerowało zysk netto w wysokości 1 801 tys. zł, a przychody ze sprzedaży wyniosły 20 769 tys. zł. Odnosząc powyższe rezultaty do danych za analogiczny kwartał ubiegłego roku (styczeń - marzec 2008), spółka odnotowała 28-procentowy wzrost zysku netto, przy jednoczesnym 19-procentowym wzroście sprzedaży.
Mimo że do końca roku obrotowego pozostał jeszcze jeden kwartał, dotychczas uzyskane wyniki pozwalają przypuszczać, że będzie to kolejny z rzędu rekordowy rok dla spółki, tym bardziej, że w przeciwieństwie do poprzedniego roku część wielkanocnej sprzedaży przypadnie w udziale również pierwszym dniom kwietnia, a tym samym już ostatniemu kwartałowi.
(maj)
05.05.2009
tagi: Helio ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...