Strategia budowania wartości przynosi efekty Mimo niesprzyjających warunków rynkowych w sezonie piwnym, które miały negatywny wpływ na sprzedaż i przychody, w trzecim kwartale tego roku Grupa Żywiec zwiększyła średni poziom przychodów na hektolitr piwa i utrzymała wartościowy udział w rynku na oczekiwanym poziomie. To efekt konsekwentnej realizacji strategii budowania wartości, którą firma wdraża od początku roku.
Jesteśmy zadowoleni z efektów naszej strategii budowania wartości i będziemy ją kontynuować. W trzecim kwartale utrzymaliśmy wartościowy udział w rynku na oczekiwanym poziomie, przy wyższym poziomie cen, mimo niesprzyjających warunków pogodowych w sezonie, który nie przyczynił się do wzrostu sprzedaży w kategorii piwnej. – powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A. – Zwiększyliśmy także przychody z portfolio marek premium w najbardziej zyskownym kanale sprzedaży. Całościowy spadek przychodów w stosunku do zeszłego roku wynika głównie z jednocyfrowego spadku rynku – dodał.
Grupa Żywiec liderem najszybciej rosnących segmentów rynku W rezultacie realizacji strategii skupionej na budowaniu silnych marek i innowacjach, Grupa Żywiec umocniła wiodącą pozycję w najszybciej rosnących segmentach rynku:
- Flagowa marka Żywiec umocniła pozycję lidera w segmencie piwnych specjalności. Do tego wyniku pozytywnie przyczyniła się sprzedaż nowego wariantu Żywiec Amerykańskie Pszeniczne. Sprzedaż Żywieckich wariantów rosła szybciej niż cały segment, czego rezultatem jest osiągnięcie 23% udziału wartościowego i ilościowego marki w specjalnościach piwnych1.
- Wprowadzając na rynek nowe produkty Grupa Żywiec znacząco przyczynia się do rozwoju segmentu piw niskoalkoholowych i bezalkoholowych w Polsce. Żywiec Bezalkoholowe pozostaje liderem sprzedaży ilościowej piw bezalkoholowych typu lager.2 Również niskoalkoholowy wariant Heineken 3 osiągnął obiecujące wyniki sprzedaży.
- Kolejny rok z rzędu firma utrzymała także pozycję lidera segmentu radlerów z udziałem wartościowym w rynku na poziomie 57%3. To efekt dobrych wyników sprzedaży marki Warka Radler, do których pozytywnie przyczynił się także nowy wariant smakowy marki - malina z cytryną.
Pozytywne efekty podwyżki kaucji W wyniku podwyżki kaucji na opakowania zwrotne, którą Spółka wprowadziła jako pierwsza w branży na początku roku, Grupa Żywiec odzyskała z rynku o 15 milionów więcej butelek zwrotnych. To pozytywnie przyczynia się zarówno do ochrony środowiska jak i do zwiększenia elastyczności browarów szczególnie w piwnym sezonie.
Więcej informacji na temat firmy na
www.grupazywiec.pl i
www.raport.grupazywiec.pl
1 Źródło: Grupa Żywiec za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, cała Polska (jako suma rynków: hipermarkety, supermarkety, dyskonty (metoda paragonowa), duże, średnie i małe sklepy spożywcze, sklepy winno-cukiernicze, stacje benzynowe), sprzedaż wartościowa w tys. PLN, sprzedaż wolumenowa w tys. HL, okresy: styczeń-sierpień 2016, styczeń-sierpień 2017, kategoria: piwo, segment specjalności (jako suma segmentów: ale, stout, pszeniczne oraz inne specjalności).
2 Źródło: Grupa Żywiec za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, cała Polska (jako suma rynków: hipermarkety, supermarkety, dyskonty (metoda paragonowa), duże, średnie i małe sklepy spożywcze, sklepy winno-cukiernicze, stacje benzynowe), sprzedaż wolumenowa w tys. HL, okresy: styczeń-sierpień 2016, styczeń-sierpień 2017, kategoria: piwo, segment piw bezalkoholowych (do 0,49%) typu lager
3 Źródło: Grupa Żywiec za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, cała Polska (jako suma rynków: hipermarkety, supermarkety, dyskonty (metoda paragonowa), duże, średnie i małe sklepy spożywcze, sklepy winno-cukiernicze, stacje benzynowe), sprzedaż wartościowa w tys. PLN, okresy: styczeń-sierpień 2017, kategoria: piwo, segment radlerów (beer mix o zawartości alkoholu do 4%).