Analitycy biorąc pod uwagę wpływ kryzysu na różne branże sądzili, że sektor spożywczy zostanie nienaruszony. Okazuje się, że częściowo jest inaczej, gdyż jak podaje GUS nastąpił znaczny spadek sprzedaży wieprzowiny (-11 proc. w porównaniu z I kw. 2008 r.), mięsa drobiowego (-6 proc.), czekolady i wyrobów czekoladowych (-10), wódki (-7 proc.) czy piwa (-10). Wzrosła natomiast produkcja wołowiny (17 proc.), jogurtów (13 proc.), mąki (około 30 proc.) i makaronów (9 proc.).
Mimo spadku sprzedaży wyrobów czekoladowych, producenci nie mają czego się obawiać. W tym sektorze nie ma żadnego ryzyka, gdyż Polacy zawsze z chęcią będą sięgać po czekoladowe smakołyki.
(MN)
04.05.2009
tagi: kryzys , branża spożywcza , mięso , słodycze ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...