Wszechstronność, lokalność, zaangażowanie, przyjazność i rodzinność to nie tylko cechy wyróżniające nowoczesnego przedsiębiorcę i gwarantujące sukces w biznesie, ale również nazwy pięciu kategorii w Plebiscycie „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości”, w których właściciele sklepów - klienci Grupy Eurocash od 24 lipca do 10 września walczyli o głosy swoich klientów.
Każdy z uczestników konkursu miał za zadanie przekonać swoich klientów, żeby oddawali na niego głosy, a rywalizacja była zaciekła. Rekordzistą okazał się sklep Lewiatan z Turowa, na który przez półtora miesiąca plebiscytu oddano 42243 głosów. Zaangażowanie głosujących było imponujące. W sumie na 130 przedsiębiorców zgłoszonych w konkursie oddano ponad 331892 tys. głosów.
Cieszymy się, że pierwsza edycja plebiscytu wyzwoliła tak duże emocje i zaangażowała zarówno przedsiębiorców, jak i ich klientów. Plebiscyt jak, każda tego typu inicjatywa, musi znaleźć swoje miejsce w świadomości przedsiębiorców, dlatego wierzymy, że z każdym rokiem o tytuł Herosa będzie walczyło coraz więcej właścicieli sklepów – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu w Grupie Eurocash.
Plebiscyt „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości” miał dwuetapową formułę. Po zakończeniu głosowania internautów 50 przedsiębiorców (10 w każdej z 5 kategorii konkursowych) z największą liczbą głosów oraz ich historie trafiły pod obrady Jury. Gremium w składzie: Luis Amaral - Prezes Zarządu Grupy Eurocash, Waldemar Nowakowski - Prezes Zarządu Polskiej Izby Handlu, Andrzej Malinowski - Prezydent Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej, Monika Dąbrowska – Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodaców, prof. Witold Orłowski – rektor Uniwersytetu Vistula, prof. Henryk Mruk z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, dr Marta Ziółkowska ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Agnieszka Bacińska - Prezes Walk PR 20 września wybrało zwycięzców.
Ich nazwiska ogłoszono podczas organizowanego przez Eurocash Kongresu Przedsiębiorców Polskich, 26. września, w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Oto oni:
Kategoria WSZECHSTRONNY1. Spółdzielnia Bystrzanka z Bystrej2. Jura Karolina Krauze Jacek Kalina s.c. z Turowa
3. A.R.M. HURT-DETAL z Bisztynka
Kategoria RODZINNY1. Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe Rarytas Plus z Piły2. PHU "Na Górce" Anna Dziekońska ze Szczytna
3. Sklep Wielobranżowy "ANIA" Anna Wnuk z Ostrorogu
Kategoria LOKALNY1. Gminna Spółdzielnia Samopomoc Chłopska w Wielopolu Skrzyńskim 2. Gminna Spółdzielnia Samopomoc Chłopska w Sędziszowie Młp.
3. Gminna Spółdzielnia "Samopomoc Chłopska" w Sieniawie
Kategoria PRZYJAZNY1. GRAMAR - Grażyna Fejdasz z Dydni2. MARKET ŁEGAJNY Anna Michalska z Łegajn
3. “Społem” Powszechna Spółdzielnia Spożywców z Lidzbarka Warmińskiego
Kategoria ZAANGAŻOWANY1. AWIS sp. z o.o. sp.k. z Brzeźnicy2. Firma Handlowa "D&S" Drapała, Szerląg sp. Jawna z Waleńczowa
3. Stacja Paliw TANKCAR Sp. J. D. Kalek, A. Łyźniak z Ciężkowic
Celem Grupy Eurocash jest wspieranie polskiego przedsiębiorcy, a także pokazanie Polakom tego, czym jest małoformatowy handel oraz jak wielką i piękną pracę wykonują właściciele polskich sklepów. Patrząc na liczbę zgłoszeń i osób zaangażowanych w organizację Plebiscytu, uważam, że podążamy we właściwym kierunku. A to dopiero początek! Już dziś zapraszamy do udziału w kolejnych edycjach – dodaje Marta Gampf.
Zwycięzcy w każdej z pięciu konkursowych kategorii na dalszy rozwój swojego biznesu otrzymają po 40 000 zł. Zajęcie drugiego miejsca zostanie nagrodzone kwotą 20 000 zł, a trzeciego – 10 000 zł.
Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest Grupa Eurocash.