Bounty Brands, firma działająca w branży FMCG, posiadająca w portfelu wiodące marki sprzedawane w ponad 40 krajach, ogłasza przejęcie Stella Pack oraz zrealizowanie dwóch innych akwizycji.
Stella Pack to wiodący polski producent worków na śmieci, wyrobów foliowych i innych artykułów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych. Spółka oferuje szeroką gamę produktów dystrybuowanych pod rozpoznawalnymi markami. Firma ma zdywersyfikowaną bazę stałych klientów i jest obecna także na rynkach poza Polską: źródłem ok. 40% przychodów jest sprzedaż na rynkach zagranicznych. W 2016 r. przychody Stella Pack wyniosły 222 mln zł.
Nabycie Stella Pack to kolejny krok w rozwoju Bounty Brand w segmencie artykułów kuchennych i akcesoriów do utrzymania czystości. Stanowi uzupełnienie południowoafrykańskiej firmy Tuffy, producenta i dystrybutora szerokiej gamy recyklingowych worków na śmieci i reklamówek oraz opakowań na żywność i innych produktów dla gospodarstw domowych. Wcześniej w 2017 r. Bounty Brands przejęła Genesis, producenta i dystrybutora środków i akcesoriów do utrzymania czystości z RPA, o przychodach przekraczających 360 mln randów południowoafrykańskich (ok. 97 mln zł).
Przejęcie kontroli nad Stella Pack to druga duża transakcja zrealizowana przez Bounty Brands w Polsce, po nabyciu Sonko, wiodącego producenta zdrowej żywności, w tym wafli ryżowych, ryżu i kasz. Akwizycja ta wpisuje się w strategię rozwoju Bounty Brands w Europie Środkowo-Wschodniej.
Ponadto, dział odzieżowy Bounty przejął firmę Nuance Brands, która posiada wyłączność na import i sprzedaż odzieży marki SuperDry w Republice Południowej Afryki. Zwiększy to przychody grupy o 100 mln randów południowoafrykańskich, czyli ok. 27 mln zł.
Stefan Rabe, prezes Bounty Brands, powiedział: „Te przejęcia to kolejny krok w kierunku realizacji naszego strategicznego celu, jakim jest zbudowanie portfela międzynarodowych marek konsumenckich, generującego ponadprzeciętny, stabilny wzrost. W szczególności Stella Pack jeszcze bardziej zdywersyfikuje nasze przychody pod względem geograficznym, wnosząc szereg wiodących marek produktów dla gospodarstwa domowego na kluczowym rynku Europy ŚrodkowoWschodniej”.
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.