- Nie chcemy być w zwłoce, by uniknąć oskarżeń, że ten produkt, kosztujący sporo ministra zdrowia, pozostawał bez adekwatnego opodatkowania - mówi money.pl Wiesław Janczyk, wiceminister finansów, o nałożeniu akcyzy na e-papierosy. Deklaruje też, że terminy wprowadzenia ustawy nie są zagrożone, pod warunkiem szybkiego jej procedowania w parlamencie.
- Uspokajam, mamy okresy przejściowe, które są moim zdaniem wystarczające - mówi money.pl Wiesław Janczyk. Odpowiada w ten sposób na zarzuty części ekspertów, że szybkie wdrożenie przepisów, może skończyć się upadkiem polskich firm handlujących e-papierosami.
Wiceminister przypomina, że akcyza od zwykłych papierosów to rocznie ok. 18 mld zł.
- Nie możemy patrzeć, nie moglibyśmy pozwolić na to, że one zostaną przesunięte przy pomocy wehikułu technologicznego do kieszeni właścicieli koncernów tytoniowych - mówi Janczyk.
Dodaje, że MF zwraca uwagę, że e-papierosy, czy papierosy niepalące się, są mniej uciążliwe. Dlatego resort nie zamierza tego rynku - jak ujął to wiceminister - "gasić".
Przepisy o akcyzie mają zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2018 roku. Polski rynek płynów do papierosów elektronicznych to ok. 240 tys. litrów o łącznej wartości około 200 milionów złotych. Zarejestrowanych jest 115 podmiotów sprzedających płyny do e-papierosów i 71 podmiotów sprzedających urządzenia i akcesoria. W Polsce działa ponad tysiąc specjalistycznych sklepów sprzedających e-papierosy, płyny i akcesoria. Branża daje zatrudnienie kilku tysiącom osób.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.