NIK: Większość polskich firm nie płaci podatku CIT
Piątek, 08 września 2017
Najwyższa Izba Kontroli w swoich raportach wykazała, że większość ludzi w Polsce nie płaci podatku CIT. Jest to podatek szkodliwy. Można powiedzieć, że jest on od nieumiejętności jego niezapłacenia. Obecnie wpływy z CIT-u budzą zaskoczenie, co wynika z jego konstrukcji. Podatek przychodowy sprawiłby, że przestałaby być potrzebna gra operacyjna z firmami polegająca na wykazaniu, co jest kosztem uzyskania przychodu, a co nie.
– Większość firm nie płaci CIT, jeżeli jednak zdarzy się wyjątek, to jest to na bardzo znikomym poziomie – powiedział serwisowi eNewsroom Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha – Gdyby zmienić podatek CIT w jego obecnym kształcie na podatek przychodowy, polski rząd miałby gwarancję, że zarówno międzynarodowe korporacje, jak i polskie przedsiębiorstwa płaciłyby regularnie do budżetu państwa. Byłby on przewidywalny. Wystarczyłoby, aby przedsiębiorstwa płaciły 1% od legalnie wystawionej faktury, a w budżecie państwa przybyłoby z tego tytułu nawet 2-3 razy więcej dochodów niż obecnie. Rząd może wybrać więc podtrzymanie tego szkodliwego podatku albo zalecenia Stefana Kisielewskiego, czyli likwidację socjalizmu bez jego nazwy. Najprostszym sposobem jest wprowadzenie w podatku CIT stawki 1-procentowej, wykreślając przy okazji wszystkie koszty uzyskania. To sposób prowadzenia podatku przychodowego zgodny z przepisami Unii Europejskiej – wskazał Sadowski.
Znani eksperci nie mają żadnych złudzeń. 2024 rok pod...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.