Gospodarka

Złoto dla zuchwałych czeka na polskie przedsiębiorstwa

Piątek, 08 września 2017
Rośnie zainteresowanie polskich firm zagranicznymi rynkami. O obszarach świata, gdzie jeszcze można z powodzeniem wprowadzać produkty i usługi oraz jak to zrobić z pomocą instytucji wchodzących w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju dyskutowano na II Forum Polonijnym w trakcie kongresu ekonomicznego w Krynicy-Zdroju.
„Mamy dobrą koniunkturę i widzimy, że polskie firmy dobrze radzą sobie na zagranicznych rynkach - mówi prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Tomasz Pisula. - Często jest jednak tak, że te firmy nie mają wiedzy o szczegółach, pewnych zawiłościach tego rynku, na który się wybierają i tu Polska Agencja Inwestycji i Handlu pomaga zdobyć im wiedzę potrzebną do ekspansji”.

Pisula wymienia programy, jakie poszczególne instytucje rozwoju Grupy PFR przygotowały dla przedsiębiorców i ocenia, że stworzona została kompleksowa oferta dla polskich firm.

W przypadku problemów z kapitałem jest oferta Banku Gospodarstwa Krajowego i Funduszu Ekspansji Zagranicznej. Atrakcyjną formą jest także finansowanie venture capital, które realizowane jest przez PFR Ventures. Natomiast Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości pomaga w rozwijaniu produktów i w zaprezentowaniu ich na zagranicznych rynkach. Jest także Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych udzielająca ubezpieczeń dla działań przedsiębiorców na zagranicznych rynkach.

„Tylko w tym roku obsłużyliśmy tysiąc firm w ekspansji zagranicznej” - mówi Tomasz Pisula, który dodaje, że zyski będą należały do zuchwałych.

„Szansa na to, że ktoś przebije się na rynku Unii Europejskiej i zostanie miliarderem moim zdaniem jest nieduża - mówi prezes PAIH. - Jeśli chcemy szukać tego złota dla zuchwałych to ono leży na rynkach wschodzących w Afryce, Azji czy Ameryce Południowej”.


Materiał powstał we współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu.



źródło: PAP


tagi: Forum ekonomicznym w Krynicy-Zdrój , przedsiębiorcy , biznes , ekonomia , finanse ,