Innowacyjny wtedy produkt – ser topiony, wynaleziony wcześniej w Szwajcarii (ponad sto lat temu), miał wiele zalet: można było napełnić przetworzonym serem dowolną wielkości porcji, a dzięki dodatkom, takim jak zioła i szynka, oferował nieznaną wcześniej różnorodność smaków. To był również największy postęp w ówczesnym okresie, gdy lodówka nie była jeszcze dostępna w każdym gospodarstwie domowym, a przetworzony ser był bardziej trwały, nawet bez chłodzenia.
Dokładnie 90 lat temu – 1 września - produkcja rozpoczęła się w wynajętych pomieszczeniach w Goßholz koło Lindenbergu w górach Allgäu. Kilka lat później firma została przeniesiona do pobliskiego Heimenkirch, gdzie nadal znajduje się jej centrala. Pierwszym produktem Hochland był 2 kilogramowy blok sera topionego, który był krojony tylko w sklepach. Później w ofercie zaczęły się pojawiać kolejne pozycje. Pomyślny rozwój firmy z to także kolejne wyzwania i współpraca z innymi pionierami tamtych czasów, jak Aldi (w latach 50-tych), czy McDonald’s (w latach 70-tych), a na początku lat 90-tych ekspansja w Europie Środkowej i Wschodniej oraz utworzenie własnych filii i fabryk we Francji, Hiszpanii, Polsce, Rumunii i Rosji. W międzyczasie Hochland wszedł na nowe kontynenty i jest już aktywny w Stanach Zjednoczonych (gdzie przejął w tym roku dwa zakłady produkujące sery świeże Franklin Foods) oraz Australii (poprzez kooperacje Hochland Natec i GoldPeg).
Od momentu uruchomienia produkcji w Allgäu z garstką pracowników, przez minionych 90 lat, Hochland dynamicznie rozwinął się w międzynarodową grupę firm, która zatrudnia obecnie 4 400 pracowników. W ubiegłym, 2016 roku, pierwszy raz w historii firmy, Hochland przekroczył wielkość produkcji 300 000 ton sera, a obroty Grupy wyniosły 1,2 mld euro. Dzisiaj Hochland to jeden z największych producentów serów w Europie, z takimi markami jak Almette, Hochland, Grünländer, Patros, Valbrie, Valbon czy Gervais.
W ciągu minionych 90-ciu lat Hochland wypracował miano firmy stabilnej, solidnej, cenionej w branży przez klientów, dostawców i partnerów. Firma jest obecna we wszystkich najważniejszych krajowych i międzynarodowych segmentach serów. Sery firmy Hochland są sprzedawane w ponad 30-tu krajach. Nazwa firmy jest synonimem i gwarantem jakości oraz stałych udoskonaleń i innowacji.
Przytoczone przykłady pokazują, że Hochland nie stracił też pionierskiego ducha, a „Minione 90 lat Hochland stanowią udany początek podróży w nowe, niezmierzone obszary!” – powiedział Peter Stahl, Prezes Zarządu Hochland SE.
Hochland – najważniejsze fakty i liczby:
tagi: Hochland , urodziny , Georg Summer , Robert Reich ,
Maspex Romania SRL, spółka należąca do Grupy Maspex...
Wygodne dostawy w ciągu maksymalnie 30 minut, bogaty wybór...
Kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje –...
Na wysokich cłach stracą obie strony...
Na rynku pojawił się nowy rodzaj oszustwa...
Komisja szuka nowych źródeł dochodów...
Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc...
Komentarz Prezesa Polskiej Izby Handlu...