Innowacyjny wtedy produkt – ser topiony, wynaleziony wcześniej w Szwajcarii (ponad sto lat temu), miał wiele zalet: można było napełnić przetworzonym serem dowolną wielkości porcji, a dzięki dodatkom, takim jak zioła i szynka, oferował nieznaną wcześniej różnorodność smaków. To był również największy postęp w ówczesnym okresie, gdy lodówka nie była jeszcze dostępna w każdym gospodarstwie domowym, a przetworzony ser był bardziej trwały, nawet bez chłodzenia.
Dokładnie 90 lat temu – 1 września - produkcja rozpoczęła się w wynajętych pomieszczeniach w Goßholz koło Lindenbergu w górach Allgäu. Kilka lat później firma została przeniesiona do pobliskiego Heimenkirch, gdzie nadal znajduje się jej centrala. Pierwszym produktem Hochland był 2 kilogramowy blok sera topionego, który był krojony tylko w sklepach. Później w ofercie zaczęły się pojawiać kolejne pozycje. Pomyślny rozwój firmy z to także kolejne wyzwania i współpraca z innymi pionierami tamtych czasów, jak Aldi (w latach 50-tych), czy McDonald’s (w latach 70-tych), a na początku lat 90-tych ekspansja w Europie Środkowej i Wschodniej oraz utworzenie własnych filii i fabryk we Francji, Hiszpanii, Polsce, Rumunii i Rosji. W międzyczasie Hochland wszedł na nowe kontynenty i jest już aktywny w Stanach Zjednoczonych (gdzie przejął w tym roku dwa zakłady produkujące sery świeże Franklin Foods) oraz Australii (poprzez kooperacje Hochland Natec i GoldPeg).
Od momentu uruchomienia produkcji w Allgäu z garstką pracowników, przez minionych 90 lat, Hochland dynamicznie rozwinął się w międzynarodową grupę firm, która zatrudnia obecnie 4 400 pracowników. W ubiegłym, 2016 roku, pierwszy raz w historii firmy, Hochland przekroczył wielkość produkcji 300 000 ton sera, a obroty Grupy wyniosły 1,2 mld euro. Dzisiaj Hochland to jeden z największych producentów serów w Europie, z takimi markami jak Almette, Hochland, Grünländer, Patros, Valbrie, Valbon czy Gervais.
W ciągu minionych 90-ciu lat Hochland wypracował miano firmy stabilnej, solidnej, cenionej w branży przez klientów, dostawców i partnerów. Firma jest obecna we wszystkich najważniejszych krajowych i międzynarodowych segmentach serów. Sery firmy Hochland są sprzedawane w ponad 30-tu krajach. Nazwa firmy jest synonimem i gwarantem jakości oraz stałych udoskonaleń i innowacji.
Przytoczone przykłady pokazują, że Hochland nie stracił też pionierskiego ducha, a „Minione 90 lat Hochland stanowią udany początek podróży w nowe, niezmierzone obszary!” – powiedział Peter Stahl, Prezes Zarządu Hochland SE.
Hochland – najważniejsze fakty i liczby:
tagi: Hochland , urodziny , Georg Summer , Robert Reich ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...