Polski oddział świeżych produktów mlecznych Danone stał się częścią nowej struktury europejskiej. Poza Polską skupia ona kraje bałtyckie, kraje Europy Wschodniej i kraje nordyckie – łącznie aż 13 państw, w których zatrudnionych jest 2000 pracowników. Dzięki temu Danone będzie mógł mocniej skupić się na realizacji swojej misji niesienia zdrowia przez żywność. Spodziewanych korzyści jest więcej.
Wprowadzana właśnie zmiana modelu zarządzania jest kolejnym krokiem w realizacji długofalowej strategii Danone, której przyświeca troska o zdrowie. Danone dąży do tego, aby pozytywnie wpływać na zdrowie konsumentów poprzez oferowane produkty oraz edukację żywieniową.
Nowoczesna struktura organizacyjna
Trendy konsumenckie na rynku produktów mlecznych rozwijają się niemal równolegle w całej Europie, co powoduje, że rynki w poszczególnych częściach kontynentu, stają się do siebie coraz bardziej podobne. Biorąc pod uwagę tego rodzaju uwarunkowania, Danone stawia na ścisłą współpracę pomiędzy poszczególnymi krajami swojej nowej struktury. Szczególnie dotyczy to wprowadzania innowacji produktowych, czy prowadzenia działań marketingowych i sprzedażowych, co pozwoli na wzmocnienie synergii między rynkami. Zmiana niesie za sobą też nowe możliwości rozwoju zawodowego dla pracowników polskiego oddziału firmy.
Zmiana za sterami Danone w Polsce i krajach bałtyckich
Dyrektorem Generalnym odpowiedzialnym za nową strukturę, skupiającą aż 13 krajów europejskich, został Paolo Tafuri. Przewodzi on nowemu, międzynarodowemu zespołowi zarządzającemu, w którym funkcję DYREKTORA RYNKU Polska i Kraje Bałtyckie oraz Prezesa Zarządu Danone Sp. z o.o. obejmuje Marek Wojtyna.
Marek Wojtyna z grupą spółek DANONE związany jest od ponad 15 lat. Początkowo pracował w oddziale Świeżych Produktów Mlecznych w Polsce, następnie przez 10 lat zarządzał firmą Żywiec Zdrój, a ostatnio pełnił funkcję Dyrektora Generalnego w oddziale Danone na Ukrainie.
- Cieszę się, że wracam do polskiego oddziału, z którym związany byłem na początku swojej ścieżki zawodowej w grupie spółek DANONE – mówi Marek Wojtyna. Polska jest ważnym rynkiem, który postrzegam jako bardzo perspektywiczny. Produkty mleczne stanowią ważną część zdrowej diety. Niestety, w tej części Europy wciąż konsumujemy ich mniej niż w krajach Europy Zachodniej. Dlatego obok wprowadzania innowacji, w Danone stawiamy na edukację żywieniową, co silnie wpisuje się w naszą misję, mówiącą o niesieniu zdrowia przez żywność. – dodaje Dyrektor Rynku.
O Danone w Polsce
Pierwsze produkty mleczne Danone pojawiły się w Polsce w 1991 roku. Obecnie, Danone Sp. z o.o. jest liderem w tworzeniu smacznych i zdrowych produktów mlecznych wysokiej jakości. Korzystamy z najlepszych surowców, eksperckiej wiedzy naszych pracowników i wieloletniego doświadczenia. Danone rozwija się dzięki zaangażowaniu swoich pracowników – w Polsce pracuje ok 1200 osób, które tworzą tak znane marki, jak m.in.: Activia, Danio, Danonki, Fantasia, Actimel, czy Jogurt Danone.
O grupie spółek DANONE
DANONE to światowy lider na rynku żywności dopasowanej do potrzeb odbiorcy na każdym etapie jego życia. W Polsce funkcjonują 4 spółki: Danone (świeże produkty mleczne), Żywiec Zdrój (woda i napoje), NUTRICIA (żywność dla niemowląt i małych dzieci) oraz Nutricia Medyczna (żywność medyczna), które łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz wspólna misja, zgodnie z którą poprzez żywność niesiemy zdrowie tak wielu ludziom, jak to możliwe. Działamy w ramach 12 lokalizacji w Polsce, w których zatrudnienie znajduje łącznie niemal 3 500 osób.