- „Poproszę to, co zawsze” to najczęściej słyszane słowa sprzedawców w małych, osiedlowych sklepikach. Klienci kupują to, co znają, bo wiedzą, że dany produkt, pod marką konkretnego producenta i o konkretnym smaku spełni ich oczekiwania. Bo każdy z nas ma swoje, osobiste preferencje i zwykle wybiera znane sobie produkty. Kupując ulubione płatki śniadaniowe czy serek topiony mamy pewność, że śniadanie będzie udane, a nasze dzieci nie będą grymasić.
To przywiązanie do marki ma tak silne znaczenie, że producenci często rezygnują z większych zmian zarówno składu, jak i szaty graficznej opakowań produktów, bo wiedzą, że takie zmiany mogą wzbudzić wątpliwości konsumentów i w efekcie rezygnację z zakupu. Sertop, tyski producent serków topionych, pomimo ponad 50-cioletniej obecności na rynku, do dnia dzisiejszego sprzedaje swoje produkty praktycznie w niezmienionej formie. – Dzięki tym zabiegom nasi konsumenci mają 100% pewność, że kupują to, co dotychczas, a my jesteśmy zadowoleni z tego, że możemy spełnić ich oczekiwania - mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop sp. z o.o. - Bo w końcu zadowolenie klienta jest priorytetem każdego producenta, o czym warto pamiętać, wprowadzając zmiany w designie opakowań czy logotypów. W niektórych przypadkach wystarczy ich delikatny lifting, ponieważ większe zmiany mogą spowodować więcej szkody niż pożytku. Podobne zasady obowiązują w dobieraniu asortymentu sklepów, ponieważ klienci przywiązują się nie tylko do opakowań, ale i konkretnych smaków. Na przestrzeni roku, widzimy, jak rotują dane produkty i które z nich sprzedają się w określonych porach roku. Złoty Ementaler, nasz kultowy produkt oraz serki, wyprodukowane na bazie tradycyjnych, żółtych serów np. Tylżycki, Edam czy Gouda dobrze rotują przez cały rok.
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.