Za rok ruszy rozbudowa portu w Świnoujściu, który obsłuży duże promy
Środa, 28 czerwca 2017
W połowie 2018 r. w Świnoujściu (Zachodniopomorskie) ma ruszyć budowa infrastruktury portowej do obsługi dużych promów. Zarząd portów Szczecin i Świnoujście liczy, że dzięki inwestycji obsłuży większą masę ładunkową.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście w ubiegłym tygodniu podpisał z konsorcjum firm Compono i Tractebel Engineering umowę na opracowanie studium wykonalności i wykonanie projektów budowlano-wykonawczych dot. przystosowania infrastruktury świnoujskiego terminala promowego do obsługi transportu intermodalnego (wykorzystującego więcej niż jeden rodzaj transportu).
Wyłoniony w przetargu nieograniczonym wykonawca będzie miał 11 miesięcy na przygotowanie studium wykonalności i wykonanie projektów budowlano-wykonawczych. Wbicie pierwszej łopaty pod inwestycję planowane jest w połowie przyszłego roku - powiedziała we wtorek PAP Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów w Szczecinie i Świnoujściu.
Jak dodała, inwestycja powinna być ukończona do 2022 r. W świnoujskim terminalu powstanie infrastruktura do obsługi dużych promów o długości do 265 metrów. Terminal będzie mógł dzięki niej świadczyć nowy rodzaj usług przeładunkowych przy udziale transportu kolejowego na poziomie 30 tys. TEU (TEU - pojemność standardowego kontenera - PAP) w roku 2020. Port szacuje, że do 2040 r. liczba przeładowanych TEU zwiększy się trzykrotnie. Przedsięwzięcie zakłada połączenie i przebudowę stanowisk promowych nr 5 i 6; powstanie nowe nabrzeże o długości 293 metrów i głębokości 13 metrów.
Wybudowane zostaną także trzy nowe place postojowe połączone estakadą, stanowiącą nowy drugi wjazd na teren terminala. Poza tym w planach jest także modernizacja istniejących torów kolejowych i przebudowa istniejących, nowa rampa, przebudowa galerii pasażerskiej i zakup nowego sprzętu przeładunkowego. Modernizacja terminala w Świnoujściu to kolejny element rozwoju transportu intermodalnego.
Jak podkreśla zarząd portu, obok transportu morskiego i śródlądowego spółka stawia na kolej, która jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Według portu, przedsięwzięcie jest spójne z priorytetami UE, która kładzie duży nacisk na usprawnienie połączeń w ramach korytarzy transportowych z wykorzystaniem przyjaznych środowisku gałęzi transportu.
Zarząd portu widzi wzrost masy towarowej, która będzie obsługiwana - z wykorzystaniem korytarza Bałtyk-Adriatyk - przez port w Świnoujściu.
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.