Chipsy są segmentem raczej konserwatywnym. Wprawdzie konsumenci wykazują duże zainteresowanie nowościami, jednak przywiązanie do tradycyjnych smaków jest cały czas bardzo wysokie. W segmencie dominują chipsy paprykowe i cebulowe, które stanowią blisko 74% sprzedaży wszystkich smaków. Aż ponad 80% spośród wszystkich chipsów sprzedawanych w Polsce to cienkokrojone gładkie chipsy. Pozostałe 15% to chipsy grubokrojone o falistej powierzchni. Od 2002 roku obserwuje się wzrost rynku chipsów. Wartościowy udział w sprzedaży całej kategorii zwiększył się w latach 2002 - 2005 o ok. 10%. Dynamiczny rynek wymaga od producentów nieustannej obserwacji i analizowania sytuacji rynkowej. Zmieniające się zachowania konsumentów i okazje do konsumpcji to kluczowe elementy, które warunkują rozwój tego segmentu. Dlatego też nowe produkty, formy opakowania spełniające potrzeby konsumentów będą kluczem do rozwoju - dodaje Adam Szymkowiak. Lorenz Snack World posiada w swoim portfolio cienkokrojone chipsy Crunchips i grubokrojone Crunchips x-cut oraz chipsy o obniżonej zawartości tłuszczu – Crunchips Light. Obecnie firma wprowadza na rynek markę Chipsletten. Są to chipsy ułożone w estetycznej foremce zapakowane w tubę. Taka forma opakowania idealnie zabezpiecza produkt przed połamaniem.
W Polsce od kilku lat spożycie słonych przekąsek rośnie systematycznie z roku na rok. Firma zalicza ubiegły rok do udanych zarówno dla produktów z porfolia Frito Lay, jak i Star Foods.
Wiodące marki na rynku chipsów toLay’s z sublinii, Lay’s Appetite. Wsród Star Chipsów największą popularnościa cieszą sie smaki serowo-cebulowy, paprykowy i ketchupowy. Wprowadzanie na rynek nowych smaków jest przyjmowane z zainteresowaniem, jednak biorąc pod uwagę ogromne upodobanie polskich konsumentów do smaku cebuli i papryki, nie należy oczekiwać istotnych zmian przyzwyczajeń smakowych konsumentów - podkreśla Małgorzata Skonieczna, public & government affairs director EEBU.
Według Michała Cimochowskiego, kierownika działu handlowego Pol-Foods Sp. z o.o., rynek chipsów w Polsce jest rozwojowy. Konsumenci coraz chętniej sięgają po nowe, często bardzo oryginalne smaki, i bardziej złożone kształty z segmentu produktów ekstrudowanych. Firma, chcąc utrzymać się w czołówce, nieustannie poszerza gamę produktów oraz wprowadza innowacje. W dużym stopniu o wyborze danego produktu decyduje atrakcyjna cena, która musi iść w parze z wysoką jakością, co wymaga od producentów nakładów inwestycyjnych. W PolFoods gotowe produkty oraz ich opakowania przechodzą szereg badań jakościowych. Wiodącą marką chipsów są produkty z linii „Chipsy Kings”. Marka ta to zestaw gramatur od 25 do 150g w czterech podstawowych smakach: paprykowym, bekonowym, serowo-cebulowym oraz śmietankowo-ziołowym. Dużym powodzeniem cieszą się również produkty pod markami własnymi sieci handlowych. Pol-Foods bardzo dobrze spełnia rosnące wymagania tej części rynku. Mimo dużej różnorodności w segmencie słonych przekąsek ciągle istnieje możliwość poszerzenia portfela produktów. Konsumenci są coraz bardziej wymagający, oczekują nowych propozycji. Firma przedstawia klientom coraz bardziej niekonwencjonalne kompozycje smaków i kształtów.
Rok 2005 był dla PolFoods bardzo udany. Sprzedaż wyrobów wzrosła o 38,4 % w stosunku do roku poprzedniego. Firma wypracowała silny wzrost zarówno na rynku krajowym oraz
w eksporcie. Rok 2006 będzie dla firmy czasem kolejnych inwestycji, co spowoduje poszerzenie portfolio produktów oraz zwiększenie potencjału firmy.
tagi: chipsy ,
Tchibo ogłosiło nową, globalną strategię klimatyczną...
Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys...
W pierwszym półroczu 2025 roku sieci handlowe w Polsce...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...