W przygotowanym przez magazyn „Drinks International” zestawieniu, Żubrówka zajmuje 4 miejsce wśród wszystkich wódek świata – po globalnych markach Smirnoff i Absolut oraz dystrybuowanej głównie na rodzimym rynku lokalnej ukraińskiej marce Khortytsa – ze sprzedażą 7,1 miliona 9-litrowych skrzynek. W porównaniu z rankingiem za rok 2015, Żubrówka awansowała o jedną pozycję, dzięki zwiększeniu sprzedaży o prawie milion 9-litrowych skrzynek.
Największe marki wódek świata w „Klubie Milionerów”*:
„Polska wódka to część tradycji, z której możemy i powinniśmy być dumni, podobnie jak Szkoci cenią sobie renomę, dziedzictwo i światowe sukcesy whisky – komentuje Alicja Jelec, Dyrektor Marketingu Wódek CEDC. „Dlatego cieszy nas pozycja naszych marek w globalnych zestawieniach najpopularniejszych alkoholi świata. Sukces Żubrówki odzwierciedla pozycję tej marki w Polsce, ale wciąż widzimy ogromny potencjał rozwoju zagranicą, na ponad 40 rynkach, na których jest ona oferowana. Podobnie ma się rzecz z marką Soplica, w przypadku której w ostatnich latach podwoiliśmy liczbę rynków zagranicznych, na których chcemy rozwijać ten wyjątkowy, odwołujący się do tradycji polskich nalewek produkt”.
Wszystkie marki CEDC należące do „Klubu Milionerów”: Żubrówka, Soplica i Żytniówka, trafiły również do zestawienia najszybciej rosnących marek wódek z całego świata, sporządzonego na podstawie wzrostu sprzedaży w porównaniu w poprzednim rankingiem według sprzedaży za rok 2015.
10 najszybciej rosnących marek wódek świata w „Klubie Milionerów”*:
* Źródło: The Millionaire’s Club, “Drinks International”, czerwiec 2017.