Kupujesz w sieci a odbierasz w punkcie. Co 5 klient chce sam odebrać paczkę
Poniedziałek, 22 maja 2017
Już co 5 klient zamiast dostarczenia przesyłki do domu woli odebrać paczkę w punkcie odbioru. Zamawianie przesyłek do wybranych punktów to jeden z trendów rynkowych. Takie rozwiązanie zyskuje coraz większe grono zwolenników i coraz więcej miejsc taką usługę oferuje.
- Wiemy z różnych badań rynkowych, że ok. 20 proc. klientów jest skłonnych odebrać paczkę w punkcie. To też jest związane z jej rozmiarami, gdyż mniejszą, lżejszą jest łatwiej odebrać po drodze - mówi newsrm.tv Anna Kania-Okieńczyc, dyrektor ds. Marketingu DHL Parcel Polska i dodaje. - Dopasowanie się do oczekiwań klientów i stworzenie siatki rozwiązań ułatwiających im odbiór zakupów, które robią w sieci to trend rynkowy. Firmy przygotowują paletę rozwiązań. W naszym przypadku jest to sieć punktów odbioru, ale także sprawnie działający system przekieruj paczkę, w którym klient może sam zarządzać jak chce przesyłkę odebrać.
Zakupy, które zrobiliśmy w sklepie internetowym już teraz możemy odbierać w tradycyjnym sklepie np. Żabka i Freshmarket podpisały porozumienie z DHL Parcel. Sklepy zostaną włączone do sieci punktów odbioru i nadań przesyłek DHL. W sumie sieć punktów odbioru zwiększy się o ponad 4550 sklepów na terenie całej Polski.
- Proces odbioru paczki działa na bardzo prostych zasadach. Gdy paczka oczekuje w punkcie, wtedy klient dostaje SMS z kodem PIN. To za jego pomocą klient odbiera przesyłkę w wygodnym dla siebie czasie. Punkty działają od godziny 6 do 23. Paczki oczekują na klienta przez 7 dni - wyjaśnia Anna Kania-Okieńczyc.
Plan rozwoju współpracy pomiędzy DHL Parcel a Żabka Polska zakłada szybkie tempo wdrożenia sklepów Żabka oraz Freshmarket do sieci punktów partnerskich. W pierwszej fazie projektu, do końca maja, usługa zostanie uruchomiona w 218 sklepach na obszarze Mazowsza. Do końca września planowane jest wdrożenie usługi w kolejnych 4332 punktach. Dzięki współpracy sieć odbioru paczek do końca roku osiągnie liczbę 6100 punktów.
Anna Kania-Okieńczyc, dyrektor ds. Marketingu DHL Parcel Polska
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.