Kosmetyki, suplementy diety a także sprzęt AGD – to najczęściej wybierane produkty w sprzedaży bezpośredniej. W zeszłym roku łączna liczba transakcji dla całej branży wzrosła o około milion do poziomu 37 mln, z czego 87,5% zostało zrealizowanych w sprzedaży indywidualnej, a 10% w sprzedaży grupowej podczas prezentacji organizowanych na życzenie i w domach konsumentów.
- Od kilkunastu lat sprzedaż bezpośrednia rozwija się stabilnie. Co roku notujemy wzrosty od 2 do 5 proc. Taki 5 proc. wzrost mieliśmy w ubiegłym roku. Obroty ogólne wyniosły ponad 3 mld 150 mln złotych. Z branżą współpracuje prawie milion osób, czyli o 3 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego - mówi newsrm.tv Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
Łączna liczba transakcji dla całej branży wzrosła o około milion do poziomu 37 mln, z czego 87,5% zostało zrealizowanych w sprzedaży indywidualnej, a 10% w sprzedaży grupowej podczas prezentacji organizowanych na życzenie i w domach konsumentów.
Największą kategorię sprzedawanych produktów stanowią, jak co roku, kosmetyki z 60% udziałem. Na kolejnych pozycjach uplasowały się suplementy diety oraz sprzęt AGD z udziałem na poziomie 11%. Znaczący wzrost obserwujemy w sprzedaży usług telekomunikacyjnych i energii z 2% w 2015 roku do 9% w roku 2016.
Problemem dla branży jest tzw. "czarny PR", czyli nieuczciwe firmy, które za wszelką cenę próbują sprzedać swoje produkty. - Ich udział w ogólnych obrotach szacowany jest na ok. 5 proc. Są one widoczne ponieważ stosują nieuczciwe praktyki rynkowe, oszukańcze. Swoje działania kierują najczęściej do starszych osób. Firmy rzetelne respektują wszystkie przepisy konsumenckie i mało tego w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej mamy własny kodeks etyczny. Jego przepisy dają więcej praw i możliwości konsumentom niż obowiązujące regulacje prawne - wyjaśnia Mirosław Luboń.
Eksperci szacują, że branża cały czas będzie się rozwijać w tempie d 2 do 5 proc. rocznie.
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.