Zafira to wymarzony samochód dla osób kochających życie.
Jest przestronny i stylowy, a jazda nim to prawdziwa przyjemność.
Znany już z modelu Astra, a udoskonalony na potrzeby Zafiry system zawieszenia IDSPlus z elektronicznym układem stałej kontroli amortyzacji CDC zapewnia wspaniałe właściwości jezdne. Inne nowości techniczne oferowane po raz pierwszy w klasie kompaktowych vanów to między innymi współpracujący z układem kierowniczym system biksenonowych reflektorów adaptacyjnych o dynamicznym doświetlaniu krzywej zakrętu. Wyjątkowo szeroka gama silników dostępnych w nowej Zafirze obejmuje najnowocześniejsze jednostki o pojemności skokowej od 1,6 do 2,2 litra i mocy od 74 kW/100 KM do 147 kW/200 KM. Żaden z konkurentów nie oferuje tak szerokigo wyboru układów napędowych. Wszystkie jednostki wysokoprężne Zafiry są wyposażone w najnowszej generacji układ wielokrotnego wtrysku bezpośredniego common-rail i bezobsługowy filtr cząstek stałych DPF. Szczególnie ekonomiczną i przyjazną dla środowiska alternatywą wobec silników benzynowych i wysokoprężnych ma być w przyszłości samochód napędzany sprężonym gazem ziemnym (CNG). Wygląd nowej Zafiry wyraża pewność siebie, dynamizm, a jej związek z Astrą jest oczywisty i stanowi interpretację jej stylistyki w klasie vanów o kompaktowych wymiarach. Sportowego charakteru nadaje Zafirze charakterystyczna linia Opla - wyraźne przetłoczenia w kształcie litery V z przodu i z tyłu, mocna, wznosząca się ku tyłowi linia okien i aerodynamiczna linia dachu opadająca w tylnej części. Dynamizm podkreślają przyciągające uwagę detale - duże wloty powietrza w przednim zderzaku, nowoczesne, trójwymiarowe przednie reflektory i tylne światła oraz trapezowata, chromowana osłona chłodnicy z logo Opla. Przestronne wnętrze zostało wykonane z materiałów najwyższej jakości, cechuje je precyzyjne wykończenie i perfekcyjna ergonomia. Przykładem może być skonstruowana z myślą o wygodzie kierowcy deska rozdzielcza - wszystkie przełączniki rozmieszczone są w zasięgu ręki. Dźwignia zmiany biegów jest umieszczona wyżej, co umożliwia łatwiejszą obsługę. Znalazo się też miejsce na dźwignię hamulca ręcznego o nowej konstrukcji w kształcie litery U, umieszczoną na konsoli centralnej. Nowy panel instrumentów zwraca uwagę chromowanymi obwódkami wskaźników (wersja Edition i wyższe) i przejrzystym układem konsoli centralnej z dużym, ułatwiającym odczytywanie informacji monitorem. Wyświetlane na nim dane pochodzą z nowoczesnych systemów audio-informacyjnych, wykorzystujących koncepcję intuicyjnej obsługi, mogących obejmować układ nawigacji, DVD oraz technologię Bluetooth.
tagi: opel zafira ,
Tchibo ogłosiło nową, globalną strategię klimatyczną...
Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys...
W pierwszym półroczu 2025 roku sieci handlowe w Polsce...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...