Advertisement

Wiadomości

Rekordowe wyniki ID Logistics - operator podsumowuje 2016 rok

Środa, 05 kwietnia 2017
Grupa ID Logistics, międzynarodowy lider logistyki kontraktowej, podsumowała działalność w 2016 roku. Przychody Grupy wzrosły o 15 proc. i po raz pierwszy w historii firmy przekroczyły miliard euro. ID Logistics uruchomiło rekordową liczbę nowych magazynów i znacząco wzmocniło pozycję na europejskim rynku usług logistycznych, pozyskując kolejnych, międzynarodowych klientów. Grupa przejęła też Logiters, czołowego operatora logistycznego na Półwyspie Iberyjskim.

Eric Hémar, CEO i prezes ID Logistics, komentuje: „Dzięki połączeniu silnego wzrostu organicznego i strategicznego przejęcia firmy Logiters, w 2016 roku przychody Grupy ID Logistics przekroczyły miliard euro, tym samym dając nam solidne podstawy do dalszego rozwoju w 2017 roku. Firma zarządza zdywersyfikowanym portfelem klientów, zwiększa obecność w obsłudze e-commerce i rozszerza specjalizacje o nowe branże, takie jak farmaceutyczna, odzieżowa i motoryzacyjna. Pozyskuje też nowych klientów, międzynarodowych liderów w swoich branżach. Dokonane w 2016 roku inwestycje, które przejściowo mają wpływ na marżę, w ciągu najbliższych kilku lat przyczynią się do dalszego wzrostu. Dzięki temu osiągniemy nasz cel, stając się czołowym operatorem logistyki kontraktowej w Europie”.

W 2016 roku przychody Grupy ID Logistics wyniosły 1,070 mld EUR i w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosły o 15 proc. Grupa odnotowała wzrost organiczny na poziomie 9,8 proc.

We Francji przychody ID Logistics wyniosły 582 mln EUR i wzrosły o 12,5 proc. Przychody z działalności wygenerowanej na rynkach międzynarodowych (poza Francją) wyniosły 488 mln EUR. Wzrost organiczny osiągnął poziom 6,2 proc.

REKORDOWA LICZBA NOWYCH MAGAZYNÓW

W 2016 roku Grupa ID Logistics uruchomiła 31 nowych magazynów, dwukrotnie więcej niż w ubiegłym roku.


We Francji operator otworzył 14 magazynów, część z nich dla nowych klientów z branży retail (m.in. But, Action, Lapeyre), odzieżowej (Puma), przemysłowej (Thales) i kosmetycznej (Pierre Fabre). Rozszerzając współpracę z długoletnimi klientami, firma uruchomiła nowe magazyny dla Carrefour, Auchan i Leclerc. ID Logistics umocniło także swoją pozycję jako operatora logistycznego obsługującego e-commerce, otwierając kolejne magazyny dla Nespresso i sieci Cdiscount oraz zautomatyzowaną platformę dla AuchanDirect.fr.


Na rynkach międzynarodowych Grupa ID Logistics uruchomiła 17 nowych magazynów. W Niemczech dla jednej z największych firm meblarskich zarządza 2 platformami o łącznej powierzchni ok. 200 tys. m². W Holandii uruchomione zostało europejskie centrum dystrybucji dla Kawasaki, w Rosji dla X5 Retail Group, Bacardi i Yves Rocher a w Hiszpanii centra dystrybucji dedykowane obsłudze e-commerce dla grupy Cortefiel i sieci handlowej El Corte Ingles. Grupa ID Logistics rozpoczęła też działalność w Belgii, gdzie otworzyła magazyn dla firmy Maxeda, lidera na rynku DIY w krajach Beneluksu. W Polsce ID Logistics uruchomiło centra dystrybucji dla Norauto i Refresco. Na Tajwanie Grupa otworzyła magazyn dla City Super.
 
STRATEGIA ROZWOJU ID LOGISTICS W EUROPIE I NA ŚWIECIE

W 2017 roku działalność Grupy ID Logistics będzie ukierunkowana głównie na osiągnięcie pełnych produktywności magazynów otwartych w ubiegłym roku. Grupa będzie kontynuować strategię dynamicznego wzrostu i konsekwentnie zwiększać swój udział w rynku. Będzie wspierać klientów, przygotowując ofertę, która pomoże im sprostać nowym wyzwaniom biznesowym.  Wzmacniając obecność na rynkach europejskich ID Logistics planuje też rozszerzenie zakresu usług o nowe branże.

Długofalową strategię ID Logistics wyznaczają konkretne i ambitne cele. Po pierwsze zdobycie pozycji czołowego operatora logistycznego w Europie. ID Logistics jest drugim co do wielkości operatorem logistycznym świadczącym usługi logistyki kontraktowej we Francji i Hiszpanii, natomiast w Belgii, Holandii i Niemczech znajduje się w pierwszej dziesiątce. W 2011 roku ID Logistics zarządzało 70 magazynami w Europie, w 2016 ich liczba wzrosła niemal trzykrotnie, do ponad 200. Grupa będzie towarzyszyć kluczowym klientom w ich międzynarodowej ekspansji (m.in. Sony, Coty, Yves Rocher, Auchan Textile) oraz przygotowywać nowe propozycje dla firm, które tworząc paneuropejskie struktury, zmniejszają liczbę dostawców usług logistycznych. Firma będzie też nastawiona na rozwój kompetencji pracowników w każdym z europejskich krajów, co w połączeniu z bardzo dobrą znajomością lokalnych rynków, pozwoli jej sprostać specyficznym wymaganiom technicznym stawianym w przetargach. Drugim celem, jaki stawia sobie Grupa ID Logistics, jest konsekwentne rozszerzanie i różnicowanie portfolio klientów, z zachowaniem równowagi między obsługą poszczególnych branż. W 2011 roku obsługa branży retail wygenerowała 60 proc. przychodu firmy, FMCG - 30 proc., e-commerce - 1 proc., inne sektory-  9 proc. Pięć lat później te proporcje uległy zmianie. Według wstępnych danych, w 2016 roku obsługa firm z branży retail stanowiła 42 proc. przychodu, FMCG - 22 proc., e-commerce i hi-tech po 9 proc., branża kosmetyczna i odzieżowa po 6 proc., motoryzacyjna i lotnicza - 4 proc. a farmaceutyczna 2 proc. Obecnie ponad 50 proc. klientów ID Logistics stanowią firmy nie pochodzące z Francji.  

STRATEGIA ROZWOJU ID LOGISTICS W POLSCE W LATACH 2017-2019

ID Logistics znajduje się w pierwszej piątce największych operatorów logistycznych świadczących usługi logistyki kontraktowej w Polsce.

ID Logistics Polska przyjęła strategię dalszego rozwoju na rynku polskim w latach 2017-2019. Wyznaczają ją 3 główne cele: wzmocnienie  pozycji  lidera w obszarze dedykowanej logistyki kontraktowej, rozwój oferty skierowanej do sieci handlowych i firm z branży FMCG oraz rozszerzenie, w oparciu o międzynarodowe doświadczenie i know-how, zakresu działalności o ofertę dla branż e-commerce, kosmetycznej i odzieżowej. W 2017 roku planowany wzrost obrotów ma wynieść 16 proc.

„2016 rok był dla nas bardzo dobrym rokiem. Umocniliśmy pozycję lidera i głównego dostawcy usług logistycznych dla sieci handlowych. Nasze grono klientów poszerzyło się o firmy z branży motoryzacyjnej i FMCG. Rozwinęliśmy współpracę z dotychczasowymi klientami. Kluczowe znaczenie i tym, co wyróżnia nas na rynku, jest najwyższa jakość obsługi klienta. Dlatego jesteśmy dumni z tego, że nasze starania zostały docenione. W przeprowadzanym co roku wewnętrznym badaniu satysfakcji klientów ID Logistics uzyskaliśmy najlepsze wyniki w całej Grupie, w skali 0-5 nasz wynik to 4,15. Dzięki uznaniu i wysokiej ocenie polskich klientów zdobyliśmy też tytuł „Operatora Logistycznego Roku 2016“. Dla nas to doskonała motywacja do dalszych działań. Jesteśmy przekonani, że strategia na lata 2017-2019 otworzy nowy rozdział w rozwoju naszej firmy“ zapowiada Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska.   

tagi: ID Logistics , wyniki finansowe , logistyka kontraktowa ,