Trzy pytania do Magdaleny Bernat, Kierownika Regionalnego w Amazis.net quality food&drinks kieruje Joanna Kowalska.
Amazis.net to przede wszystkim szeroka oferta win i piw. Jak wyglądają obecnie trendy konsumenckie jeśli chodzi o kategorię piwa?
Polacy coraz częściej sięgają po alkohole wyższej jakości, ale jednocześnie niższej zawartości procentowej. W przypadku piw zwracają uwagę na pochodzenie, a także sposób produkcji oraz smaki. Popularnością nadal cieszą się więc małe browary, oferujące piwa długo warzone, tworzone z naturalnych składników. Między innymi z tego powodu oferta Amazis.net quality food&drinks rozbudowana została o piwa czeskie Praga, dostępne już nie tylko w wersji Pils i Lager, ale również Semi Dark Lager, Hefeweizen i Amber Lager, który stanowi wyjątek w ofercie, będąc znakomitym wyborem dla miłośników mocniejszych piw (jego zawartość alkoholu to 6,1%, a nie 4,5 czy 4,7%, jak pozostałe piwa Praga).
A czym kierują się konsumenci wybierając wino?
Wyedukowani klienci sięgają po trunki dobrej jakości, szczególnie wytrawne i półwytrawne, zwracając uwagę tak samo na markę, jak i region pochodzenia czy szczep. Z naszej oferty popularnością cieszą się wina włoskie – to przede wszystkim wina Almadi, a także morawskie – szczególnie Chateau Bzenec oraz Habánské sklepy, a także musujące Bohemia Sekt, których sprzedaż rośnie szczególnie w czasie świąt – takich jak Boże Narodzenie czy Wielkanoc.
Przed nami wiosna i Święta Wielkiej Nocy. Jakie produkty polecacie na ten okres, co zamierzacie promować?
Wiosną, podobnie jak latem, królują wina lekkie i mineralne, zapewniające wysoką dawkę orzeźwienia. W okolicy Wielkanocy zwiększa się sprzedaż win musujących, niekoniecznie białych – równie ciekawe są wina różowe, które stanowią doskonały dodatek do deserów, jak i są pomysłem na efektowny prezent dla gospodarza świątecznej uczty. Takie wrażenie robi np. wino Bohemia Sekt Rosé demi sec, które obok atrakcyjnej butelki i etykiety, daje wspaniały koncert bąbelków. Z kolei z win spokojnych uznaniem cieszą się te, które z jednej strony zapewniają owocowe akordy, a z drugiej – nie są przeciążone. Taką propozycją jest np. Chateau Bzenec Bzenecka Lipka, które ma nieco mineralny i odświeżający smak. Co najważniejsze, obie te propozycje mieszczą się w cenie półkowej na poziomie 20-30 zł, co nie pozostaje bez znaczenia. Dla klienta kupującego wina w sklepie detalicznym liczy się bowiem tak samo jakość, jak i przystępna cena za butelkę jakościowego trunku.